{احمد} باید حساب خود را با خداى متعال درست کند.

من شهادت مى ‏دهم که احمد فرزند این جانب از موقعى که در مسائل روز وارد شده است و تماس با کارهاى این جانب داشته است تا حال تحریر این کلمات از او خلاف دستورات این جانب مشاهده نکرده‏ام و در اعلامیه ‏ها و امثال آنها تصرفى بدون رضاى من نکرده است و چیزى بر خلاف گفته‏ هاى من به من نسبت نداده است و بالجمله خلافى از او مشاهده نکردم

کد : 49280 | تاریخ : 03/09/1392

«احمد بداند کسانى خصوصاً مثل او که در این امور اجتماعى یا سیاسى وارد مى‏ شوند، مصون از افترا و ضربه نیستند و باید او حساب خود را با خداى قادر متعال درست کند و به ذات مقدسش اتکال نماید و از بشر ضعیف هراس نداشته باشد که مکاید بشرى چون خود بشر زودگذر و فانى است و همه به سوى او- جل و علا- خواهیم رفت و اکنون نیز در محضر مبارک او هستیم.» صحیفه امام، ج19، ص107

همزمان با اوج‌گیری اختلاف سلیقه های سیاسی به‌ویژه بین مسئولین و دست‌اندرکاران،  افراد و گروه‌هایی که نظرات و جهت‌گیری‌های حضرت امام را با اندیشه و تفکرات خویش مغایر می‌دیدند و به جای اصلاح مواضع خویش به فرافکنی و توجیهات غیر اخلاقی و تشکیک در صحت بیان مطالب به طریقی مرحوم حاج سید احمد آقا را که در مواردی واسطه بین حضرت امام و سایرین در امور سیاسی بود متهم به بی‌صداقتی می‌کردند؛ حضرت امام در پاسخ نامه حاج سید احمدآقا در این زمینه به تأیید صداقت و امانتداری ایشان پرداختند. مرحوم حاج احمد خمینی در نامه ای به حضرت امام می نویسد: « از آنجا که همیشه واسطه بین حضرت عالى و مسئولین و غیر مسئولین در امور سیاسى این جانب مى ‏باشد و از آنجا که گاهى دستورات حضرت عالى با خطوط فکرى بعضى از دست ‏اندرکاران و یا گروه ها و افراد عادى برخورد جدى دارد، تحلیلها و تفسیرها شروع مى‏گردد و بعضی ها این گونه تشکیک مى ‏کنند که مثلًا خبر واحد است و یا معلوم نیست و از این قبیل. آیا چه قبل و چه بعد از انقلاب حتى کلمه ‏اى بر آنچه فرموده بودید اضافه و یا کم کرده‏ام؟ و یا نعوذ باللَّه مطلبى را به حضرت عالى به دروغ نسبت داده‏ام؟ و یا خداى نخواسته عمدى بر خلاف رضاى حضرت عالى کارى انجام داده‏ام؟ ارادتمند، احمد خمینى‏.

اما پاسخ مختصر و چند سطری امام ، جلوه‌ای بارز از عرفان بالا و خداخواهی محض حضرت امام و خلوص در کارها از یک طرف و از طرف دیگر بیانگر واقع‌بینی در امور اجتماعی و داشتن سعه صدر فوق‌العاده در جایگاه رهبری، در برخورد با کسانی است که متفاوت از آن حضرت فکر می‌کردند. امام راحل در پاسخ نامه سید احمد خمینى ضمن تأیید صداقت و امانتدارى ایشان در بیانی موجز و کامل می فرماید:  

« من شهادت مى ‏دهم که احمد فرزند این جانب از موقعى که در مسائل روز وارد شده است و تماس با کارهاى این جانب داشته است تا حال تحریر این کلمات از او خلاف دستورات این جانب مشاهده نکرده‏ام و در اعلامیه‏ ها و امثال آنها تصرفى بدون رضاى من نکرده است و چیزى بر خلاف گفته ‏هاى من به من نسبت نداده است و بالجمله خلافى از او مشاهده نکردم. لکن باید احمد بداند کسانى خصوصاً مثل او که در این امور اجتماعى یا سیاسى وارد مى ‏شوند، مصون از افترا و ضربه نیستند و باید او حساب خود را با خداى قادر متعال درست کند و به ذات مقدسش اتکال نماید و از بشر ضعیف هراس نداشته باشد که مکاید بشرى چون خود بشر زودگذر و فانى است و همه به سوى او- جل و علا- خواهیم رفت و اکنون نیز در محضر مبارک او هستیم. و السلام على من اتبع الهدى. از خداوند تعالى توفیق خدمت به خلق براى همه دست‏اندرکاران و براى منسوبان به خود خواستارم».

منبع: صحیفه امام ، ج‏19،ص107

منابع مرتبط:

احمد مهاجر قبیله ایمان

احمد امام

گنحینه دل

انتهای پیام /*