آل احمد به امام عشق می ورزید

مدیر موسسه اطلاعات گفت: امام درباره کتاب غرب زدگی آل احمد گفتند قابل استفاده است و من به دیگران توصیه می کنم آن را بخوانند.

کد : 49282 | تاریخ : 03/09/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سید محمود دعایی مدیر موسسه اطلاعات در مراسم 90 سال با جلال که با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شده بود گفت: من توفیق زیارت جلال آل احمد را نداشتم اما تحت تاثیر آثار او بودم. از طریق ماهنامه «این زمان و آن زمان» توفیق آشنایی با نوشته‌های او را پیدا کردم و نخستین کتابی که از او خواندم «سه‌تار» بود که آن را در کتابخانه الغدیر علامه امینی یافتم.

حجت‌الاسلام دعایی با ذکر خاطر‌ه‌ای از حضور جلال آل احمد و شمس آل احمد در خدمت امام راحل(س) گفت: امام با پدر جلال آل احمد و از آنجا که نسبتی هم بین ایشان با مرحوم آیت‌الله طالقانی وجود داشت با صمیمیت این دو برادر را پذیرفت. ظاهرا کتاب غرب‌زدگی نزد امام بود و جلال آل احمد به امام می‌گوید شما این پرت و پلاها را می‌خوانید؟ امام می‌فرمایند این کتاب قابل استفاده‌ای است و من به دیگران توصیه می‌کنم آن را بخوانند.

مدیر موسسه اطلاعات افزود: جلال آل احمد در این دیدار از امام می‌خواهد که به او اجازه بدهد تا اعلامیه‌هایی که توسط ایشان و دیگر علما منتشر می‌شود ویرایش کرده و به زبان روز درآورند.

وی با بیان اینکه جلال آل احمد به امام عشق می‌ورزید، افزود: او خود را به امام و کسانی که با امام مرتبط بودند نزدیک کرده بود. وی در سال‌های بعد با حاج‌ احمد آقا ارتباط نزدیک داشت.

سید محمود دعایی اظهار کرد: جلال آل احمد دائما در مسیر تکامل و شدن بود و هیچ‌گاه در یک نقطه نمی‌ایستاد. اگر چه به سفارش خانواده در نوجوانی  به سمت کسب و کار کشیده شده بود اما هیچ‌گاه نسبت به خانواده‌اش بی‌حرمتی نکرد و همواره حرمت پدر و مادر و خانواده اصیلش را نگاه داشت.

مدیر موسسه اطلاعات با بیان اینکه جلال در انتخاب مسیر زندگیش از آزادی، بصیرت و بینش خاصی برخوردار بود توضیح داد: او هرگز نسبت به آرمان‌هایش تعصب نمی‌ورزید و گندآب نمی‌ماند. در آخرین مرحله زندگیش خود را در پایگاه مردمی، مذهبی و مبارزاتی قرار داد و از خود چهره‌ای ماندگار به یاد گذاشت.

منابع مرتبط:

مقام و طریق جلال آل احمد

نامه جلال آل احمد به امام(ره)


انتهای پیام /*