مقاله رفتارشناسی امام خمینی(س) با همسرشان

یکی از شخصیت های مورد قبول عصر ما شخصیت کم نظیر امام راحل(س) است، که متاسفانه بعد تربیتی و سلوک رفتاری ایشان در خانواده آنچنان که باید، در جامعه ما مطرح نشده است.

کد : 49286 | تاریخ : 03/09/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل ازشبستان، حجت الاسلام والمسلمین عیسی عیسی زاده، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از انتشار مقاله «رفتارشناسی امام خمینی با همسر» در ره توشه محرم خبر داد.

وی در ارتباط با مقاله «رفتارشناسی امام خمینی با همسر» اظهار کرد: بی شک یکی از راه های انتقال معارف دینی و تربیتی به مخاطبان، استفاده از الگوهای تربیتی است که در جامعه دینی ما کم نیست.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز شدید خانواده های ما به توصیه های اخلاقی تربیتی در عرصه خانواده به نظر می رسد ضرورت دارد تا الگوهایی در این عرصه که مورد قبول مخاطبان نیز هست در ایام تبلیغ به مردم معرفی شوند. یکی از شخصیت های مورد قبول عصر ما شخصیت کم نظیر امام راحل(س) است، که متاسفانه بعد تربیتی و سلوک رفتاری آن امام عزیز در خانواده آنچنان که باید، در جامعه ما مطرح نشده است.

حجت الاسلام عیسی زاده تصریح کرد: بر این اساس تلاش شده، تا چند نمونه از سبک رفتاری ایشان با همسر گرانقدرشان در این ره توشه محرم برای مخاطبان ارائه گردد. لذا مطالب مربوط به این موضوع در چند بخش ارائه شد و برای هر بخش نمونه هایی از رفتار امام عزیز همراه با تحلیل مطرح شده است.

مدیرگروه و عضو هیئت علمی پژوهشگاه در ادامه بیان کرد: موضوعات مطرح شده در این بحث عبارتند از:

1. شیوه احترام و محبت امام به همسر.

2. شیوه سخن گفتن امام با خانواده.

3. همیاری و همکاری امام در کارهای خانه.

4. مراعات حال همسر از سوی امام.

5. پرهیز از هر گونه برخورد آمرانه امام با همسر.

6. توصیه های امام به فرزندان درباره منزلت همسر.

با توجه به مطالب ارائه شده می توان به این نتایج اشاره کرد که یکی از راه های دستیابی به خانواده موفق و سالم، الگوگیری از رفتارهای اولیای الهی همچون حضرت امام است. با توجه به آثار تخریبی رسانه های بیگانگان در اخلاق و رفتار خانواده، ضرورت دارد تا رسانه ی ملی با تهیه فیلم های جذاب از سیره عملی بزرگان نسبت به تقویت خانواده ها در عرصه تربیت تلاش کنند.

منابع مرتبط:

محبت امام(س) به همسر

یادمان زندگی و خدمات همسر امام خمینی

تکریم همسر از سوی حضرت امام(س)

سیره عملی و رفتاری امام(س) در خانواده

امام و خانواده ; روایت ها و درایت ها

انتهای پیام /*