مشابهت های رضا شاه و حسن البکر در نگاه امام

امام خمینی پس از تبعید به شهر نجف نیز، همچنان علیه ظلم و تعدی به مردم توسط حاکمان کشور های ایران و عراق اعتراض می کرد. نمونه این بیانات خطاب به فرماندار نجف در ۱۴ آذر ۱۳۵۳ با موضوع اعتراض به اقدام رژیم عراق علیه انقلابیون مسلمان عراقی‏ بود که به شدت نسبت به جنایات و آدم کشی های آنان اعتراض کردند.

کد : 49341 | تاریخ : 14/09/1399

بدنبال اعتراضات امام از ظلم و ستم های رژیم پهلوی ، ایشان دستگیر و تبعید شدند. امام خمینی پس از تبعید به شهر نجف نیز، همچنان علیه ظلم و تعدی به مردم توسط حاکمان کشور های ایران و عراق اعتراض می کرد. نمونه این بیانات خطاب به فرماندار نجف در ۱۴ آذر ۱۳۵۳ با موضوع اعتراض به اقدام رژیم عراق علیه انقلابیون مسلمان عراقی‏ بود که به شدت نسبت به جنایات و آدم کشی های آنان اعتراض کردند. در سخنان امام به فرماندار نجف آمده است:

به مقامات عراق برسانید که این گونه جنایت ها و آدم کشی ها پیامدهای شومی برای شما به همراه دارد. رضا شاه پهلوی نیز- مانند شما- بیگناهان را به زندان و شکنجه و به دار می ‏کشید، و از هیچ جنایتی نسبت به ملت ایران کوتاهی نکرد، لیکن سرانجام پا به فرار گذاشت و نتوانست به سلطنت ادامه دهد. آدمکشی ها و خونریزی ها نمی‏ تواند این حکومت را برای شما بیمه کند. خوب است که از سرنوشت دیگران عبرت بگیرید و با اسلام و علمای دین و مردم مؤمن و مسلمان، این گونه بی ‏رحمانه برخورد نکنید. [نزدیک به این مضامین‏]

صحیفه امام ،ج‏۳ ،ص۵۶

انتهای پیام /*