جزئیات برگزاری جشنواره بین المللی امام خمینی(س) با موضوع اندیشه سیاسی اسلام

هدایت پژوهش های حوزوی به سوی نیازهای پژوهشی، اهتمام به نوآوری در تولیدات علمی در عرصه سیاسی اسلام، تقویت فرهنگ رقابت علمی سالم در میان پژوهشگران اندیشه سیاسی اسلام و تعامل اثربخش با واحدهای پژوهشی بخشی از سیاست های برگزاری این جشنواره هستند.

کد : 49553 | تاریخ : 19/10/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم باقری در دومین نشست خبری جشنواره بین‌المللی امام خمینی (س) با موضوع اندیشه سیاسی اسلام با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی امام خمینی(س) گفت: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی و تشویق محققان در زمینه دانش سیاسی اسلام، زمینه‌سازی و ایجاد فرصت برای ارتقا و تقویت مطالعات سیاسی اسلام است.

وی شناسایی کتب و نویسندگان برتر در این زمینه را از اهداف این جشنواره عنوان کرد و گفت: آشناسازی و عمق‌بخشی به آگاهی‌های جامعه و حوزه‌های علمیه به عنوان کسانی که در عرصه تولید علم و فرهنگ اسلامی بار اصلی را بر دوش دارند از اهداف دیگر این جشنواره محسوب می‌شود.

دبیر علمی جشنواره بین‌المللی امام خمینی(س) با با بیان اینکه 250 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، عنوان کرد: به بیش از پنج هزار مرکز فراخوان جشنواره ارسال شده تا همه مراکز پژوهشی و دانشگاهی بتوانند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه آثار ارسالی در سه بخش مورد ارزیابی قرار گرفتند، گفت: در روز برگزاری جشنواره از 10 نفر از کسانی که به عنوان نفرات برتر انتخاب می‌شوند، تقدیر به عمل خواهد آمد.

باقری عنوان کرد: تاکنون 10 نشست مقدماتی در خصوص اندیشه اسلام برگزار شده است که چهار نشست با حضور متفکرانی از انگلستان و پاکستان بوده است.

وی با بیان اینکه در روز برگزاری جشنواره از اساتید و بزرگان حوزه علمیه، آیات عظام و همچنین اساتید دانشگاه دعوت شده است، تصریح کرد: در این جشنواره اساتیدی از انگلستان، مالزی، عراق، اندونزی، پاکستان و لبنان به عنوان میهمان حضور خواهند داشت.

دبیر علمی جشنواره بین‌المللی امام خمینی (س) یادآور شد: آیت‌الله سبحانی به عنوان سخنران اصلی این مراسم در جشنواره حضور دارد، آیت‌الله حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی و پروفسور رابرت گلیو از یکی از دانشگاه‌های انگلستان در این جشنواره حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به سیاست‌های این جشنواره عنوان کرد: هدایت پژوهش‌های حوزوی به سوی نیازهای پژوهشی، اهتمام به نوآوری در تولیدات علمی در عرصه سیاسی اسلام، تقویت فرهنگ رقابت علمی سالم در میان پژوهشگران اندیشه سیاسی اسلام و تعامل اثربخش با واحدهای پژوهشی بخشی از سیاست‌های برگزاری این جشنواره هستند.

باقری یادآور شد: جشنواره بین‌المللی امام خمینی (س) سوم بهمن‌ماه سال‌جاری در سالن همایش دارالشفای قم برگزار می‌شود.

در ادامه مسعود پورفرد نائب رئیس انجمن مطالعات سیاسی حوزه،  با اشاره به اینکه تبلیغ و تدوین اندیشه‌های امام خمینی(س) وظیفه کسانی است که به نظام اسلامی علاقه‌مند هستند، گفت: انجمن مطالعات یاسی حوزه جزو انجمن‌های مردم نهاد است و در راه تبلیغ و ترویج اندیشه‌های امام خمینی (س) تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های رهبری این است که اندیشه امام به طور مطلوب تبلیغ شود، گفت: در راستای این هدف انجمن مطالعات سیاسی تصمیم گرفت امسال جشنواره بین‌المللی امام خمینی (س) را با موضوع اندیشه سیاسی اسلام برگزار کند.

نائب رئیس انجمن مطالعات سیاسی حوزه به برگزاری جشنواره در این شرایط سخت جامعه اشاره کرد و افزود: اکنون با نیم قرن اندیشه‌های سیاسی امام(س) رو به رو هستیم و چاره‌ای نداشتیم که امسال با توجه به شرایط موجود این جشنواره را برگزار کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجمن مطالعات سیاسی حوزه عنوان کرد: ما در این انجمن 210 نیروی متخصص داریم که 60 درصد آن‌ها دارای تحصیلات عالی حوزوی و دکترای علوم سیاسی هستند.

پورفرد عنوان کرد: این انجمن در بحث‌های تئوریک 120 نشست علمی و کارگاه‌های علمی برگزار کرده است که مهمترین آن‌ها جشنواره امام خمینی(س) در بهمن‌ماه خواهد بود.

وی با با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی امام خمینی(س) به اندیشه سیاسی امام خمینی(س) مربوط می‌شود، گفت: به همین علت این جشنواره اهمیت زیادی دارد و باید توجه داشت رسانه‌ها به عنوان چشم و گوش ملت در صف اول تبلیغ و ترویج اندیشه‌های امام قرار دارند.

انتهای پیام /*