توصیه های نه گانه امام

به کسانى که در شوراى سلطنتى غیر قانونى به عنوان عضویت داخل شده‏اند اخطار مى‏کنم که این عمل، غیر قانونى و دخالت آنان در مقدرات کشور جرم است، و بى‏درنگ از این شورا کناره‏گیرى کنند، و در صورت تخلف مسئول پیشامدها هستند

کد : 49570 | تاریخ : 25/10/1392

 در روز 25 دی ماه سال 1357 مطابق با 16 صفر 1399 حضرت امام از نوفل لوشاتو پیامی را صادر کردند و نه توصیه را به ملت ایران عرضه داشتند. ایشان در پیامشان با بیان اینکه «امسال اربعین امام امت در خلال اربعین هاى پیروان و شیعیان آن بزرگمرد اسلام واقع شده، و گویى خون شهیدان ما امتداد خون پاک شهیدان کربلاست، و اربعین اخیر برادران ما بازتاب اربعین آن دلاوران مى ‏باشد؛ خون طاهر آنان به حکومت طاغوتى یزید خاتمه داد، و خون پاک اینان سلطنت طاغوتى را به هم پیچید» نکاتی را درباره رفتار شاه و امریکا گوشزد کردند. متن پیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:  

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

اربعین سید مظلومان و سرور شهیدان- صلوات اللَّه و سلامه علیه - رسید. بر ملت رشید و آگاه ما «اربعین» هاى سودمندى گذشت. ما در این سالها به دنبال بیش از پنجاه سال سلطنت غاصبانه سلسله پهلوى با چه مصیبتهایى و بى‏فرهنگی هاى خانمانسوزى مواجه بوده‏ایم. سالهایى بس تلخ و رنج آور در این پنجاه سال و تلختر و رنج‏آورتر در این یکى دو سال اخیر که ملت شجاع ما را علیه استبداد و استعمار به حرکت درآورد.

امسال اربعین امام امت در خلال اربعینهاى پیروان و شیعیان آن بزرگمرد اسلام واقع شده، و گویى خون شهیدان ما امتداد خون پاک شهیدان کربلاست، و اربعین اخیر برادران ما بازتاب اربعین آن دلاوران مى‏باشد؛ خون طاهر آنان به حکومت طاغوتى یزید خاتمه داد، و خون پاک اینان سلطنت طاغوتى را به هم پیچید. اربعین امسال استثنایى و نمونه است؛ راهپیمایى و تظاهرات پر شور در این اربعین وظیفه شرعى و ملى است.

ملت بزرگ در سراسر ایران با راهپیمایى و تظاهرات خود این نظام را دفن مى‏کند، و مخالفت خود را با «شوراى سلطنت» غیر قانونى اعلام مى‏نماید، و پشتیبانى خود را براى چندمین بار از «جمهورى اسلامى» اعلام مى‏کند. لازم است توجه ملت دلیر ایران را به مطالبى چند جلب نمایم:

1- از قرار اطلاع، مأمورین دولت شبها گندم انبارها و سیلوها را با کامیون مى‏برند و مى‏خواهند قحطى مصنوعى به وجود آورند. وظیفه حتمى مردم تهران و شهرستانهاست که از این عمل شدیداً جلوگیرى کنند، و عده‏اى از معتمدین را به نظارت بگمارند که این عمل غیر انسانى دولت را خنثى کنند. غفلت از این امر مسئولیت شرعى دارد.

2- از قرار اطلاع، دولت امریکا درصدد است که اسلحه و مهماتى را که در ایران است و در مقابل نفت به مردم ایران تحمیل کرده است، یا به سرقت ببرد (اگر تا کنون نبرده باشد، چنانچه بعضى از خبرگزاریها افشا کرده‏اند) و یا منفجر کند. بر افسران و درجه داران ارتش و سایر نیروهاى سه‏گانه است که از آن جلوگیرى کنند، و بر ملت است که با ارتش در این امر همکارى کنند، و نگذارند بیش از این مال ملت را نابود و یا چپاول کنند. افسران محترم بدانند که مسامحه در این امر خیانت به کشور و اسلام است.

3- کشاورزان محترم همت کنند و از اقدام براى کشت خصوصاً کشت دیمى غفلت نکنند. ممکن است مفسدین قحطى مصنوعى ایجاد کرده و کشور را در مضیقه قرار دهند.

4- بانکهاى اسلامى به کشاورزان به منظور ادامه کشاورزى قرض الحسنه بدهند، و مسلمانان در این امر حیاتى با این بانکها تشریک مساعى نمایند تا جلوى توطئه شیطانى گرفته شود.

5- به جمیع بانکهاى خارجى کشور اعلام مى‏شود که سپرده‏هاى شاه و بستگان او و سایر دزدان اموال ملت محروم را- که صورت اسامى بعضى از آنان تهیه شده است- از آنِ ملت است که اینان اختلاس نموده و از کشور خارج کرده‏اند؛ بانکها این وجوه سپرده شده را نباید به آنها تحویل دهند که بزودى مقامات صالحه علیه آنان اقامه دعوى خواهند کرد.

6- به وکلاى غیر قانونى مجلسین اخطار مى‏شود که از رفتن به مجلسین احتراز کنند و در صورت تخلف، مورد مؤاخذه ملت شریف قرار خواهند گرفت.

7- از دانشگاهیان محترم انتظار دارم اکنون که دانشگاهها این دژهاى مبارزات دانشجویان فداکار را باز کرده‏اند، به شعارهاى ضد رژیم فاسد و تظاهرات علیه دولت‏ غاصب و شاه و علیه شوراى غیر قانونى سلطنتى ادامه دهند، و استادانى را که با دستگاه ظلم و اختناق رابطه دارند یا طرفدار رژیم فاسد هستند نپذیرند.

8- به کسانى که در شوراى سلطنتى غیر قانونى به عنوان عضویت داخل شده‏اند اخطار مى‏کنم که این عمل، غیر قانونى و دخالت آنان در مقدرات کشور جرم است، و بى‏درنگ از این شورا کناره‏گیرى کنند، و در صورت تخلف مسئول پیشامدها هستند.

9- اعضاى شوراى انقلاب اسلامى در داخل کشور هستند و بزودى معرفى خواهند شد.

از خداوند تعالى خواستارم که با مرحمت واسعه خود، ملت ما را از شر اشرار داخلى و خارجى نجات دهد. و السلام علیکم و رحمة اللَّه و برکاته. صحیفه امام، ج‏5، ص: 477-479                        

انتهای پیام /*