پیامی شادی بخش و امید آفرین

امام در پیامی که روز سی ام دی ماه خطاب به ملت ایران صادر کردند، بیان داشتند که «این جانب ان شاء اللَّه تعالى بزودى به شما مى‏پیوندم تا در خدمت شما باشم و با همت شجاعانه شما به رفع مشکلات کوشا بوده و با هم صدا و هم قدم شدن همه اقشار ملت بر فسادها غلبه کنیم.»

کد : 49595 | تاریخ : 30/10/1392

مسئله بازگشت امام خمینى به ایران، از ابتداى اقامت او در پاریس مورد بحث محافل سیاسى و مطبوعات بود، ولى پس از رفتن شاه این سئوال در بیشتر مصاحبه‏ ها عنوان مى‏شد و پاسخ امام به همه مصاحبه کنندگان این بود: «در اولین فرصت‏» . اما در روزهاى آخر دى 1357 خبر بازگشت قریب الوقوع امام خمینى در رسانه‏هاى خبرى انتشار یافت. ایشان در این پیام با اخطار به نهادهاى غیر قانونى‏ فرمودند«به نمایندگان محمد رضا پهلوى که مجلسیْن را غصباً اشغال کرده‏اند اخطار کنید که خانه ملت را خالى کنند تا نمایندگان مردم پس از پنجاه سال که ملت از حق خود محروم بود، به خانه خود بیایند. و ان شاء اللَّه همه خواهید دید که انتخابات آزاد و مجلس سالم یعنى چه»

متن کامل پیام حضرت امام(س) به شرح زیر است:

 بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

سلام بى‏پایان و درود بى‏حد به عموم اهالى غیور ایران؛ ملت شریف و شجاعى که با وحدت کلمه، خواستِ خود را که برچیده شدن نظام شاهنشاهى و استقرار حکومت جمهورى اسلامى است، در اربعین امام امت - سلام اللَّه علیه- براى چندمین بار اعلام نمود. نهضت مقدس اسلامى شما گرچه با خون پاک شهیدان و مصیبتهاى جانگداز توأم بود لکن آزادیخواهى و استقلال طلبى شما در جبین تاریخ ثبت شد. دشمن اساسى خود و کشور خود را از صحنه بیرون راندید، و بزرگترین خائن و جانى کشور را در گورستان تاریخ دفن نمودید. شما با قیام و استقامت خود به ملتهاى مستضعف ثابت کردید که اسلحه‏هاى مدرن و قدرتهاى شیطانى نمى‏توانند در مقابل خواست ملتى که براى دفاع از عقیده و حق خود دلاورانه بپاخاسته است دوام داشته باشند؛ و نیز ثابت کردید که قدرت ملتى آگاه، بر تمامى سلاحهاى ابرقدرتها پیروز است.

شاه رفت و رژیم شاهنشاهى فرو ریخت. دزدان بیت المال سرمایه‏ها را خارج کردند و یکى پس از دیگرى گریختند. ملت شجاع در اولین فرصت به حساب آنان خواهد رسید. اینان رفتند و آشفتگیها و خرابیهاى بسیارى را بر جاى گذاشتند که با خواست خدا و همت ملت باید ترمیم شود؛ گر چه سالها طول خواهد کشید. این جانب با تقدیم تشکرات‏ صمیمانه به ملت عزیز تذکراتى را لازم مى‏دانم:

1- این جانب ان شاء اللَّه تعالى بزودى به شما مى‏پیوندم تا در خدمت شما باشم و با همت شجاعانه شما به رفع مشکلات کوشا بوده و با هم صدا و هم قدم شدن همه اقشار ملت بر فسادها غلبه کنیم. دوستان عزیزم! خود را براى خدمت به اسلام و ملت محروم مهیا کنید. کمر به خدمت بندگان خدا که خدمت به خداست ببندید. من با توفیق خداوند تعالى پس از چند روزى در خدمت شما خواهم بود و در پشت سر شما به سربازى خود ادامه خواهم داد.

2- به نمایندگان محمد رضا پهلوى که مجلسیْن را غصباً اشغال کرده‏اند اخطار کنید که خانه ملت را خالى کنند تا نمایندگان مردم پس از پنجاه سال که ملت از حق خود محروم بود، به خانه خود بیایند. و ان شاء اللَّه همه خواهید دید که انتخابات آزاد و مجلس سالم یعنى چه. من به آنان اخطار مى‏کنم که در صورت ورود مجدد به مجلس مسئول هر گونه پیشامدى خود آنان هستند.

3- بار دیگر به اعضاى شوراى سلطنتى، که شاخه‏اى است از ریشه غیر قانونى، اخطار مى‏شود که از شورا کناره‏گیرى کنند و بیش از این با ملت مخالفت نکنند.

4- بار دیگر به قواى انتظامى و نیروهاى زمینى، هوایى، دریایى توصیه مى‏شود که در حفظ انتظامات بکوشند و ملت شریف و بیدار با آنان همکارى کنند.

ملت آگاه ایران باید از اشخاص و یا گروههاى منحرف که در این موقع حساس به فکر آشوب افتاده و مى‏خواهند به نفع اجانب خیانت به کشور کنند، جداً جلوگیرى کنند؛ و به آشوبگران هشدار دهند که از اعمال ضد انسانى و اسلامى و ملى اجتناب کنند و به ملت بپیوندند. از خداوند متعال پیروزى ملت ایران را خواستارم. (صحیفه امام، ج‏5، ص: 501 و 502)

انتهای پیام /*