در محضر نور

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه درس امام خمینی(س) از جمیع جهات اقناع کننده بود، گفت: امام خمینی(س) به مسائل فلسفی در دروس فقه و اصول تخصص داشتند

کد : 49642 | تاریخ : 07/11/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) آیت‌الله زین‌العابدین قربانی با اشاره به اینکه در دوران تحصیل اینجانب در سطوح رسائل، مکاسب، اسفار و کفایه، امام به نام حاج آقا روح الله در حوزه قم به عنوان بهترین مدرس شناخته شده بود، تصریح کرد: امام(س) در آن زمان درس خارج فقه و اصول تدریس می‌کردند.

وی به تدریس کتاب صلوة توسط آیت‌الله بروجردی در درس خارج اشاره کرد و افزود: پس از راه‌یافتن به محضر درس آیت‌الله بروجردی به دلیل اینکه ایشان مرجع علی‌الاطلاق شیعه بود در درس ایشان شرکت کردیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: بنده رساله‌ای در باب صلوة احتیاط به زبان عربی نوشتم و در امتحان درس خارج، این رساله را ارائه کردم و با نمره عالی پذیرفته شدم.

حضور آیت‌الله سبحانی در درس خارج امام خمینی(س)

به گزارش پرتال امام خمینی(س)،آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه برای دروس خارج، از درس اصول امام خمینی(س) بهره‌مند شدیم، تاکید کرد: در آن زمان امام(س) در مسجد سلماسی تدریس می‌کردند و بزرگانی مانند آیت‌الله جعفر سبحانی در درس حضرت امام(س) شرکت می‌کردند.

وی اظهار کرد: بنده حدود هشت سال، یک دور و نیم اصول را خدمت امام خمینی(س) خواندم و بعد از فوت مرحوم آیت‌الله بروجردی، فقهاً و اصولاً درس امام رفتیم و درس سوم را محضر علامه طباطبایی کتاب‌های شفاء، اسفار و تفسیر را خواندیم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه از سال 35 درس خارج را خدمت امام خمینی(س) خواندم، تصریح کرد: از سال 40 که آیت‌الله بروجردی رحلت کردند، درس فقه و اصول نیز به امام(س) منحصر شد.

به گزارش پرتال امام خمینی(س)،آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه امام(س) برای طلبه‌ها نه تنها یک استاد، بلکه همه چیز بود، تاکید کرد: همه به امام خمینی(س) عشق می‌ورزیدند و با حضور قلب در دروس ایشان شرکت می‌کردند.

وی به آغاز مبارزه سیاسی امام خمینی(س) پس از فوت آیت‌الله بروجردی اشاره کرد و گفت: همه شاگردان از لحاظ علمی، عملی و از لحاظ ارادتی که به امام(س) داشتند، آماده جهاد و دستور ایشان بودند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به تاثیر رفتاری و کلامی امام(س) بر طلاب اشاره کرد و گفت: ارادت ما به امام(س) به اندازه‌ای بود که وقتی ایشان مبارزات را از حوزه شروع کردند، ما هم به تبعیت از ایشان سخنرانی‌ها، توزیع اطلاعیه‌ها و سایر امور مربوطه به نهضت را دنبال کردیم.

امام خمینی(س) منابع اندیشه عالی درباره تحلیل مسائل داشتند

به گزارش پرتال امام خمینی(س)،آیت‌الله قربانی با بیان اینکه امام(س) نکته‌سنج، واقع‎نگر و در مسائل نظرات بلندی داشتند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(س) منابع اندیشه عالی درباره تحلیل مسائل داشتند.

وی با اشاره به اینکه امتیاز درس آیت‌الله بروجردی از نظر احاطه به مسائل فقهی بود، بیان کرد: امتیاز درس امام(س) در این بود که وقتی یک بحث اصولی را مطرح می‌کردند که به مسائل فلسفی مربوط بود، انسان تصور می‌کرد مثلا ملاصدرا می‌خواهد مسأله فلسفی را تببین کند.

نماینده‌ ولی‌فقیه در گیلان افزود: امام خمینی(س) در مسائل فلسفی یک تخصص ویژه داشت و مسائل را همه جانبه بررسی می‌کرد.

درس امام(س) از جمیع جهات اقناع‌کننده بود

آیت‌الله قربانی تصریح کرد: کسانی که اهل تحقیق، بررسی و رسیدگی به واقعیات مسائل در فلسفه، رجال، درایه، تفسیر، لغت فقه و اصول بودند درس‌های دیگران آن‌ها را اقناع نمی‌کرد ولی درس امام(س) از جمیع جهات اقناع‌کننده بود.

به گزارش پرتال امام خمینی(س)، وی با اشاره به اینکه اینجانب با اینکه گیلانی بودم در حوزه با طلاب گیلانی کمتر حشر و نشر داشته و بیشتر با نویسندگان، محققین و انقلابیون حوزه ارتباط داشتم، تاکید کرد: در آن زمان بنده جزء هیئت تحریریه مجله مکتب اسلام بودم که بیش از 130 هزار نسخه در ماه منتشر می‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: آقایان واعظ‌زاده، شوهرخاله مقام معظم رهبری، مجدالدین محلاتی، سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، علی دوانی، موسی صدر، ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی جزء هیئت تحریریه مجله مکتب اسلام بودند.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه ارتباط فکری با زعمای زمان، اینجانب را از سطح گیلان بالاتر برد، اذعان کرد: این ارتباط سبب شد که کشوری و جهانی فکر کنم و در ایام مبارزات امام (س)، جزء یاران و تلاش‌گران در راستای اهداف آن بزرگوار باشم.(منبع:تسنیم)

انتهای پیام /*