پیام امام به مناسبت حمله به هواپیمای مسافربری و شهادت گروهی از هموطنان

جنایتکاران عفلقی که در جنگ جبهه ‏ها و بویژه جبهه «فاو» خود را عاجز می ‏بینند و سراسیمه به هر دری می‏ زنند و برای نجات خود به هر حشیشی متوسل می ‏شوند، به جنایت مفتضحانه دیگری دست زدند که آبروی نداشته آنان را در مجامع جهان آزاد بر باد داد و آن فاجعه هوایی اخیر بود که جمع کثیری از هموطنان عزیز ما را به شهادت رساندند.

کد : 49847 | تاریخ : 03/12/1392

روز 1 اسفند 1364، ساعت 30: 12 دقیقه ظهر هواپیمای «فرندشیب» متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان هنگامی که از تهران به مقصد اهواز در حرکت بود، در آسمان اهواز هدف دو موشک هوا به هوای جنگنده  های عراقی قرار گرفت و در منطقه «وین» در 25 کیلومتری شمال اهواز سرنگون شد. در این واقعه دلخراش بیش از چهل نفر از مسافران غیر نظامی از روحانیون و نمایندگان مجلس و مسئولان فرهنگی کشور به همراه نماینده امام خمینی به شهادت رسیدند. در روز سوم اسفندماه حضرت امام در پیامی به ملت ایران و رزمندگان این حادثه را تسلیت گفتند. متن پیام حضرت امام بدین شرح است:

بسم اللَّه الرحمن الرحیم

انا للَّه و انا الیه راجعون

جنایتکاران عفلقی که در جنگ جبهه  ها و بویژه جبهه «فاو» خود را عاجز می بینند و سراسیمه به هر دری می زنند و برای نجات خود به هر حشیشی متوسل می  شوند، به جنایت مفتضحانه دیگری دست زدند که آبروی نداشته آنان را در مجامع جهان آزاد بر باد داد و آن فاجعه هوایی اخیر بود که جمع کثیری از هموطنان عزیز ما را به شهادت رساندند.

اسلام عزیز و بویژه جهان تشیع در طول تاریخ، از صدر اسلام تا کنون، سوابق درخشانی در میدانهای خون و شمشیر داشته و به حکم قرآن کریم و سنت رسول اللَّه- صلی اللَّه علیه و آله و سلم- و سیره ائمه معصومین- علیهم صلوات اللَّه- برای اهداف مقدسه اسلامی و قطع فساد با شمشیر و خون دست به گریبان بوده و فداکاریهای عظیم در این راه مقدس نموده است. و ملت بزرگ ایران به پیروی از اولیای عظیم الشأن اسلام، این دفاع مقدس را آغاز نموده و در انجام آن و رسیدن به هدفهای  اعلای قرآنی جان و مال را داوطلبانه فدا کرده و آنچه وظیفه الهی بوده به طور شایسته انجام داده است و بحمد اللَّه تعالی قدمهای بزرگی در راه شناساندن اسلام الهی و محمدی- صلی اللَّه علیه و آله و سلم- برداشته است. گرچه وجودهای عزیز و ارزشمندی را از دست داده است، لکن ارزشهای بالاتر و والاتری به دست آورده و آن رضای خداوند متعال است و چه چیز می تواند از آن بالاتر باشد.

ملتی که برای رضای حق تعالی انقلاب کرد و برای ارزشهای معنوی و انسانی بپاخاسته است، چه باک دارد از شهادت عزیزان و آسیب دیدن نور چشمانش و تحمل سختی ها و مَکارِه،که جنت لقاء اللَّه که فوق تصور عارفان است، مَحفُوف به مکاره است. چه می گویم! این جنت اولیا، مکاره را در کام ملت ما شیرینتر از عسل کرده. مگر ما و شما هر روز شاهد این کاروانهای کربلا نیستیم که با شور و شوق و عشق و عطش به پیشباز شهادت می روند. مگر شما هر روز شاهد میدانهای با عظمت قتال با متجاوزین نیستید که به مرگ لبخند می زنند و معجزه می آفرینند. راستی این چه تحولی است که بر سراسر این کشور صاحب الزمان- روحی فداه- نور افشانی می کند و چه آتشفشانی است که منحرفان و کج  اندیشان و بدخواهان را در خود فرو برده و ذوب می کند؟ این، جز اراده خدا و جلوه اوست که خفاشان از آن می گریزند و اولیای خدا و عارفان به آن دل بسته اند؟ من با این قلم شکسته و این چشم بسته در حق این ملت و این عزمش و این سلحشوران و این رزمش چه می توانم بگویم؟! پس بهتر آن است که قلم بشکنم و دم فرو بندم و اجر و مزد رزمندگان و وابستگان به آنان و آسیب دیدگان و دلبستگان آنان را از خدای بزرگ بخواهم. امید آن است که وَلیّ نِعَم، این میهمانان را که به سوی او می روند از محضر خود کامیاب فرماید و به این رزمندگان غرورآفرین قدرت بیشتر و قوّت والاتر عنایت نماید و به همه ملت عزیز بویژه آنان که در این جهاد فی سبیل اللَّه فعالیت و دخالت داشته  اند، عزت و عظمت مرحمت کند و این عزیزانی [را] که در این جنایت هوایی به  سوی او پرواز کرده اند، اجازه ورود به محفل خاص خود دهد.

و حجت الاسلام حاج شیخ فضل اللَّه محلاتی شهید عزیز را که من و شما او را می  شناسیم که عمر خود را در راه انقلاب صرف کرد و باید گفت یکی از چهره  های درخشان انقلاب بود و در این راه که راه خداوند است تحمل سختیها نمود و رنجها کشید و با قامت استوار ایستادگی کرد، اجازه ورود در محضر شهدای صدر اسلام مرحمت نماید. و به بازماندگان محترم تمامی شهدا صبر و اجر مرحمت فرماید و به روحانیون عزیز و قضات محترم و وکلای ارجمند و محافظین عزیز و خدمه محترم هواپیما و سایرین که در این جنایت عظیم عفلقیان و با جاسوسی منافقین ملحد به شهادت رسیده  اند، جزا و اجر فوق تصور ما عنایت فرماید. و به رزمندگان در جبهه  ها و بسیجیان، این راهیان کربلا پیروزی نهایی عنایت فرماید و قلب حضرت- بقیة اللَّه ارواحنا فداه- را از همه ما راضی فرماید و به دعای آن بزرگوار، به همه ما استقامت مرحمت کند.

منبع: صحیفه امام، ج 19، ص: 496-498 

 

انتهای پیام /*