علاقه و عشق آیت الله فاضل لنکرانی به امام راحل(س) کم نظیر بود

مسئول ستاد برگزاری سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که این مرجع عالیقدر امام (س) را اعلم می دانست خاطرنشان کرد: این مرجع عالیقدر توجه خاصی به جایگاه و شخصیت علمی امام راحل (س) داشت در حالی که بسیاری از افراد، امام را به عنوان شخصیتی سیاسی می شناختند.

کد : 49888 | تاریخ : 07/12/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) ، حجت‌الاسلام سیدجواد نورموسوی مسئول ستاد برگزاری سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی در نشست خبری به مناسبت سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به شأن والای این مرجع عالیقدر در عرصه علم و فقه اظهار داشت: آیت‌الله فاضل لنکرانی یکی از دانشوران و مفاخر جهان است که عمر بابرکت خویش را در اقیانوس بیکران اندیشه اسلامی صرف نمود.

حجت‌الاسلام نورموسوی با بیان این که این مرجع تقلید شیعیان، ماحصل اندیشه‌های فقهی و علمی خود را در خدمت به اسلام به کار برد عنوان کرد: آیت‌الله فاضل لنکرانی مصالح دین را به خواسته‌های شخصی برتری داد و بی گمان تجلیل از وی، گرامیداشت اندیشه اسلامی و توجه و عنایت به باورهای شیعه است.

مسئول امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار با بیان این که فقدان این مرجع تقلید جهان تشیع را داغدار کرد و لباس ماتم بر قامت جوامع اسلامی پوشانید تصریح کرد: حضور گسترده مردم در مراسم بزرگداشت مراجع تقلید، نمایانگر عمق ارتباط قلبی مردم با علما و روحانیت و مراجع تقلید است.

وی با بیان این که این مرجع عالیقدر، یک شخصیت تمام عیار در تمام ابعاد بود گفت: آیت‌الله فاضل لنکرانی در اعلان مرجعیت امام خمینی (س) در سال 1342 نقش اساسی داشت و علاقه و عشق ایشان به امام راحل (س) کم نظیر بود. 
مسئول ستاد برگزاری سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی افزود: در سال 1342 دوازده تن از مراجع که در رأس آنها فاضل لنکرانی بود طوماری را امضا کردند و مرجعیت امام راحل (س) را اعلام کردند و باعث شد که حکم اعدام امام راحل (س) در آن زمان صادر نشود. 

وی با بیان این که این مرجع عالیقدر امام (س) را اعلم می‌دانست خاطرنشان کرد: این مرجع عالیقدر توجه خاصی به جایگاه و شخصیت علمی امام راحل (س) داشت در حالی که بسیاری از افراد، امام را به عنوان شخصیتی سیاسی می شناختند.

حجت‌الاسلام نورموسوی با اشاره به این که امام راحل (س) هم توجه ویژه‌ای به آیت‌الله فاضل لنکرانی داشتند، بیان کرد: امام خمینی (س) در یک نامه در پاسخ به پیام تسلیت شهید سیدمصطفی خمینی خطاب به ایشان فرمودند که امیدوارم افاضل حوزه از برکات جنابعالی بهره مند شود.

وی با اشاره به این که امام خمینی (س) کتاب تحریر الوسیله را در دو جلد تالیف کردند عنوان کرد: آیت‌الله فاضل لنکرانی کتاب تفصیل الشریعه فی شرح تحریر الوسیله را در 28 جلد در شرح این کتاب تألیف کردند و امروزه این کتاب در مراکز علمی حوزه‌های علمیه تسنن و تشیع به عنوان منبع و مرجع، جایگاه ویژه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام نورموسوی با بیان این که مرکز فقهی ائمه اطهار از یادگارهای ارزنده آیت‌الله فاضل لنکرانی است گفت: در زمان حیات آیت‌الله فاضل لنکرانی 30 درصد ساختمان این مرکز ساخته شد و 70 درصد آن پس از رحلت ایشان توسط فرزندش آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی به اتمام رسید.

منبع:شبستان

انتهای پیام /*