همایش ملی تبیین شخصیت علمی امام خمینی(س) برگزار می شود

همایش ملی تبیین شخصیت علمی امام خمینی(س)با هدف معرفی ابعاد مختلف اندیشه های فقهی، تفسیری، فلسفی و حقوقی امام خمینی(س)به جامعه و مخصوصاً قشر جوان و دانشجو اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.

کد : 49896 | تاریخ : 11/12/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از شبستان، حجت الاسلام اسحاق صیاد، مسئول فرهنگی دانشگاه آیت الله بروجردی، امام خمینی (س) را فقیهی جامع الشرایط برشمرد و گفت: یکی از ابعاد معمار کبیر انقلاب که به حق از آن در جامعه ما غفلت شده است، بعد علمی ایشان است.
وی با تاکید بر اینکه، شخصیت علمی امام در سایه شخصیت سیاسی ایشان مغفول واقع شده افزود: به طور متناوب دیده می شود همایش هایی با عنوان اندیشه های سیاسی امام در کشور برگزار شده و کمتر به ابعاد غیر سیاسی امام توجه می شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا دانشگاه آیت الله بروجردی به منظور شناساندن ابعاد مختلف شخصیت علمی حضرت امام خمینی (س) برگزاری همایش ملی تبیین شخصیت علمی امام (س) را در دستور کار خود قرار داده است.
حجت الاسلام صیاد، ادامه داد: این همایش با هدف معرفی شخصیت علمی امام خمینی(س) به جامعه و مخصوصاً قشر جوان و دانشجو اردیبهشت‌ماه سال آینده در شهرستان بروجرد برگزار می‌شود.
وی با اشاره به فراخوان مقاله این همایش یادآورشد: مقالات مربوط به این همایش ملی در چهار محور اصلی اندیشه های فقهی، تفسیری، فلسفی و حقوقی امام خمینی(ره) اعلام شده است.
مسئول فرهنگی دانشگاه آیت الله بروجردی، با تاکید بر معرفی ابعاد علمی معمار کبیر انقلاب به جامعه علمی و مخصوصا جوانان و دانشجویان کشور، ابراز داشت: برای شناساندن ابعاد مختلف اندیشه های حقوقی، فقهی، تفسیری و فلسفی امام به نسل جوان یکی از راهکارهای موثر در این زمینه آشنایی جوانان با کتاب های امام خمینی (س) است که در همین راستا مسابقه کتابخوانی از برخی از کتب این عالم ربانی نیز برگزار می شود.


به گفته وی همایش تبیین شخصیت علمی حضرت امام خمینی (س) در روزهای 16 و 17 اردیبهشت ماه سال 93 در دانشگاه آیت الله بروجردی، استان لرستان برگزار می‌شود که از برخی از شاگردان و اعضای بیت حضرت امام نیز برای حضور در همایش دعوت بعمل آمده است.

انتهای پیام /*