گلایه معاون آموزشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در قم از برنامه های سالروز ورود امام به این شهر

معاون آموزشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) دفتر قم با اشاره به تاریخی بودن سالروز ورود امام به قم گفت: به نظر می رسد سالروز ورود امام به قم در این شهر در حال فراموش شدن است.

کد : 49916 | تاریخ : 14/12/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) حجت الاسلام مهدی حاضری در گفتگویی، با اشاره به دهم اسفندماه سالروز ورود امام خمینی(س) به قم گفت: علی رغم برنامه ریزی های انجام شده از سوی موسسه نشر آثار امام در قم و اعلام برنامه ها از سوی این موسسه از روزها قبل به سازمانها و ادارات قم متاسفانه فعالیت‌های چشمگیری انجام نشد.

وی با بیان اینکه سالروز ورود امام راحل به قم برای این شهر روزی تاریخی و بسیار مهم است، ادامه داد: به نظر می‌رسد که این روز فراموش شده است.

معاون آموزشی موسسه تنظیم و نشر آثار موسسه امام(س) \دفتر قم، ادامه داد: آنچه که من در فضای شهر نیز دیدم حاکی از این مطلب است که فعالیت و یا برنامه‌ای برای گرامیداشت این روز شکل نگرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: امام خمینی(س) روز دهم اسفندماه همانطور که قبلا در پاریس وعده داده بودند و پس از گذشت 18 روز از ورود به ایران به قم سفر کردند.

حاضری به اقامت 328 روزه امام در قم اشاره کرد و گفت: در این مدت حجم دیدارها و ملاقات‌های فراوانی شکل گرفت و بسیاری از رویداهای مهم نیز در مدت اقامت ایشان در قم انجام شد.

وی به رفراندوم جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: با اینکه در این روز خبرنگاران فراوانی برای ثبت رای امام به قم آمده بودند اما ایشان از منزل خارج و با حضور در یکی از مناطق دور افتاده شهر رای خود را به صندوق انداختند.

حاضری همچنین تشکیل مجلس خبرگان رهبری را از دیگر وقایعی عنوان کرد که در مدت اقامت بنیانگذار جمهوری اسلامی در قم انجام شد.

وی ادامه داد: امام خمینی(س) در مدت زمانی حضور در قم گاهی روزانه تا 12 ملاقات برای ایشان برنامه ریزی می‌شد و ایشان در مدت نزدیک به 11 ماهی که در قم حضور داشتند 650 سخنرانی انجام دادند.

معاون آموزشی موسسه تنظیم و نشر آثار موسسه امام(س)\ دفتر قم در ادامه بیان کرد: حتی با وجود درخواست‌های فراوان برای ملاقات با امام و حجم بالای برنامه‌ها رهبر کبیر انقلاب در ابتدای مهرماه سال 1358 به دبستانی در قم رفتند که این نشان می‌داد که ایشان به تحصیل و مردم عنایت فراوانی دارند.

وی بیان کرد: ایشان در مدت اقامت 328 روز خود در قم، در منزل افرادی که به گونه‌ای در انقلاب نقش داشتند حضور پیدا کرده و با آنان و خانواده‌هایشان ملاقات می‌کردند.

منبع: مهر

انتهای پیام /*