وعده قاطع پیروزی یازده سال پیش از وقوع انقلاب اسلامی

آتشى که در کانون سینه‏ ها و قلبها روشن شده است، خاموش شدنى نیست یا لا اقل به این زودى خاموش نخواهد شد و ممکن است شماها شاهد انفجار عظیم آن باشید

کد : 49923 | تاریخ : 14/12/1392

رهبر فقید جمهوری اسلامی از آغاز نهضت، با اشراف کامل بر زمینه های بروز اعتراضات و روند تحولات جامعه و شناخت دقیق از خواسته های مردم، پیروزی نهایی را پیش بینی کرده بودند از جمله در نامه که در چهاردهم اسفندماه سال 1346 خطاب به آقای محمد یزدی نوشتند، به ایشان وعده پیروزى و وقوع انفجار عظیم‏ دادند. ایشان در این نامه مرقوم فرمودند:

 

بسمه تعالى‏

به عرض مى ‏رساند، مرقوم شریف که حاکى از سلامت مزاج محترم و حاوى تفقد از این جانب بود موجب تشکر گردید. سلامت و توفیق جنابعالى را از خداوند تعالى خواستار است. پایدارى فضلاى محترم حوزه علمیه قم و صبر بر شداید طبقه جوان موجب کمال امیدوارى به بقاى عظمت آنهاست.

قیام مردان حق از اعصار قبل از اسلام و از بدو اسلام توأم با مشکلات عظیمه بوده است که گرفتاریهاى شما آقایان محترم و فشارهاى دستگاه جبار در قبال آنها سهل است؛ مع ذلک با ملاحظه ظروف و مشکلات داخل و خارج باید از این پایدارى تشکر کنم. با اطمینان نفس به شما آقایان محترم وعده فرج قریب مى‏ دهم، چه عمر من در این آخر وقت به آن برسد یا نه.

آتشى که در کانون سینه‏ ها و قلبها روشن شده است، خاموش شدنى نیست یا لا اقل به این زودى خاموش نخواهد شد و ممکن است شماها شاهد انفجار عظیم آن باشید.

لِیَهْلِکَ مَن هَلَکَ عَنْ بَیِّنَةٍ وَ یَحیى‏ مَنْ حَىَّ عَنْ بَیِّنَةٍ. «1» مأیوس نباشید و به خود یأس را راه ندهید، قوى باشید و دیگران را تقویت کنید و تواصى به صبر و تواصى به حق کنید. خداوند با شما است.      و السلام علیکم.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

( 1)- آیه 42 سوره انفال:« تا هلاک شود آنکه از روى بینش هلاک شده و زنده شود آنکه از روى بصیرت زنده شده است».

منبع: صحیفه امام، ج‏2، ص: 169 و 170

انتهای پیام /*