توصیه امام به رهبر کاتولیک های جهان

از دعای شما به درگاه خداوند متعال برای ملت مبارز ما شکر گزارم؛ لکن متذکر می شوم که جناب شما از انگیزه های تیرگی های دیگر و مشکلات خطرناک بزرگ تر که مرقوم داشته اید نگران نباشید، که ملت اسلامی ایران از مشکلاتی که در این قطع روابط به وجود آید استقبال می کند

کد : 50104 | تاریخ : 25/01/1393

پیام امام به ژان پل دوم چه بود؟

امام خمینی در 25  فروردین ۱۳۵۹ به مناسبت قطع رابطه ایران و امریکا، در پاسخ به ژان پل دوم (رهبر کاتولیک‌های جهان)  اعلام می‌دارند: ملت شریف مجاهد ما این قطع روابط را به فال نیک گرفته و برای آن جشن عظیم به پا کرده و چراغانی‌ها و پایکوبی‌ها نمودند.

به گزارش پرتال امام خمینی(س)، متن پیام امام به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

عالیجناب پاپ، ژان پل دوم
مکتوب آن عالیجناب براساس نگرانی از تیرگی بین کشور اسلامی ایران و ایالات متحده امریکا واصل گردید.
از حُسن نیت آن جناب قدردانی می‌کنم. و خاطر محترم را متوجه می‌کنم که ملت شریف مجاهد ما این قطع روابط را به فال نیک گرفته و برای آن جشن عظیم بپا کرده و چراغانی‌ها و پایکوبی‌ها نمودند.
از دعای شما به درگاه خداوند متعال برای ملت مبارز ما شکر گزارم؛ لکن متذکر می‌شوم که جناب شما از انگیزه‌های تیرگی‌های دیگر و مشکلات خطرناک بزرگ‌تر که مرقوم داشته‌اید نگران نباشید، که ملت اسلامی ایران از مشکلاتی که در این قطع روابط به وجود آید استقبال می‌کند و از خطرهای بزرگ‌تر که مرقوم شده است، هراس ندارد. و آن روز برای ملت ما خطرناک است که روابطی نظیر روابط رژیم خائن سابق تجدید شود. و با امید به خدای متعال تجدید نخواهد شد.
من از جنابعالی با نفوذ معنوی که بین ملت مسیح دارید می‌خواهم که دولت امریکا را از عواقب ستمگری‌ها و زورگویی‌ها و چپاولگری‌ها بترسانید؛ و آقای کارتر را، که با شکست نهایی مواجه است، نصیحت کنید که با موازین انسانی با ملتهایی که می‌خواهند استقلال مطلق داشته باشند و وابسته به هیچ قدرتی در جهان نباشند رفتار کند، و از تعلیمات‌ حضرت مسیح - سلام الله علیه - پیروی نماید و خود و دولت امریکا را بیش از این در معرض رسوایی قرار ندهد. از خداوند متعال سعادت مستضعفین جهان را خواستار و قطع ایادی ستمگران را امیدوارم.
۲۵ فروردین ۵۹
روح الله الموسوی الخمینی

(صحیفه امام، ج12، ص 238-237)

انتهای پیام /*