نامه ای که باعث تأثر شدید امام شد

هر وقت امام ناراحتى پیدا مى ‏کرد در جستجوى علت بودیم و طبیب اصولاً باید دنبال علت بگردد. یک روز با خبر شدم که امام درد قفسه پیدا کرده؛ روز های بعد متوجه شدم که امام در حال خواندن نامه یک مادر شهید تحت تأثیر عاطفى شدید قرار گرفته و همان باعث ‏شد که ایشان درد قفسه صدرى و درد قلبى بگیرند

کد : 50116 | تاریخ : 28/01/1393

پرتال امام خمینی(س)- دکتر حسن عارفی، پزشک حضرت امام(س): یک روز صبح بود ساعت هشت، معمولاً ساعت هشت خدمت امام مى ‏رسیدیم و ایشان را معاینه مى ‏کردیم، فشار مى ‏گرفتیم و احوال پرسى مى‏ کردیم و آنهایى که کشیک نبودند مى ‏رفتند. آن روز کشیک من نبود. من کشیکم را تحویل دیگران دادم و رفتم.

به بیمارستان که رسیدم دیدم سیستم پیجینگ به من اطلاع داد به وسیله گیرنده ‏اى که در جیبم بود که سریع با شمارۀ فلان تماس بگیر. من هم با ماشینى که در اختیارم بود سریع خدمت امام آمده دیدم ایشان درد قفسه صدرى گرفته ـ درد قلبى گرفته ـ البته درمان هایى شروع شده بود. درمان را ادامه دادیم و ایشان الحمدللّه‏ خوب شدند.

هر وقت امام ناراحتى پیدا مى ‏کرد در جستجوى علت بودیم و طبیب اصولاً باید دنبال علت بگردد. بالاخره از این طرف و آن طرف فهمیدیم ساعت هشت صبح که من خدمت ایشان بودم و بعد از خدمتشان مرخص شدم بعد از من یک نامه ‏اى به ایشان داده مى‏ش ود. بعلاوه یک پولیور بافتنى. امام نامه را مى ‏خوانند، مى ‏بینند از یک خانمى است که دردمند است و یادم نیست بچه ‏اش شهید شده یا شوهرش شهید شده ولى به هر جهت آن خانم محترم در نامه ‏اى نوشتند من هر بارى که این دانه‏ ها را در روى این بلوز زدم یک صلوات فرستادم و یک  دفعه امام را دعا کردم.

امام وقتى این نامه را مى‏ خوانند تحت تأثیر عاطفى شدید قرار مى‏ گیرند و همان باعث مى ‏شود که ایشان درد قفسه صدرى و درد قلبى بگیرند.

منبع: برداشت هایی از سیره امام خمینی(س)، به کوسس غلامعلی رجایی، ج1، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ص 132 و 133

انتهای پیام /*