شور میلاد دو نور در زادگاه امام راحل

در آستانه میلاد دخت نبی اکرم (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) و ولادت بنیانگذار انقلاب اسلامی در جای جای زادگاه امام راحل غرق در نور و شادی شده است

کد : 50145 | تاریخ : 30/01/1393

مردم این شهر مذهبی با چراغانی و آذین بندی میدان ها، خیابان ها و نصب پرچم پرافتخارجمهوری اسلامی ایران و بیرق های رنگارنگ بر سر در اداره ها، مغازه ها و منازل خود مشغول جشن و شادمانی هستند.

حرکت کاروان های متعدد حامل عروس و داماد، پخش شربت، کیک، شیرینی و نقل توسط محبان اهل بیت عصمت و طهارت(س) و برگزاری آیین های ویژه مولودی خوانی، فضای شهرستان خمین به ویژه بیت تاریخی حضرت امام را عطرآگین کرده است.

خانه تاریخی امام خمینی(س) واقع در شهر خمین نیز در حالی که با چراغ های رنگارنگ، چراغانی شده و همچون نور می درخشد، طی این روزها بیش از پیش آماده پذیرایی از کاروان های زیارتی و گردشگری شده است.

این خانه تاریخی، در آستانه خجسته سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) و امام خمینی(س) ، هر روزه شاهد بازدید خیل زیادی از میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی است.

مولودی خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(س) در آستانه سالروز میلاد دو نور در مساجد و تکایای خمین و اجرای برنامه های مختلف شاد و سرگرم کننده توسط گروه های نمایشی و موسیقی از دیگر مراسم این روزهای خجسته است.

در آیین های جشن میلاد، تعدادی از روحانیون پیرامون فضایل، مناقب و شخصیت برجسته حضرت زهرا(س) و امام خمینی(س) در مساجد و حسینیه های این شهر به تفصیل سخنرانی می کنند.

مسوول موسسه تنظیم آثار و نشر امام خمینی(س) در خمین گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری ویژه برنامه های سالروز ولادت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی(س) در بیت تاریخی حضرت امام اندیشیده شده است .

حجت الاسلام سید جواد رضوی افزود: بیت تاریخی حضرت امام با فضا سازی مناسب آماده برگزاری جشنهای هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن شده است.

وی ادامه داد: همزمان با سالروز ولادت با سعادت دخت نبی اکرم و حضرت امام خمینی نمایشگاه عکسی با عنوان یاد ایامˈ در بیت تاریخی حضرت امام بر پا خواهد شد. 

وی تصریح کرد: در سالروز ولادت فاطمه زهرا و حضرت امام جشن بزرگ کوثر با حضور اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات بیت تاریخی حضرت امام با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ایت الله دری نجف آبادی برگزار خواهد شد.

وی گفت: همچنین در این جشن بزرگ مداحی ،مسابقه ،اجرای موسیقی سنتی، مولودیه خوانی برگزار خواهد شد.

امام خمینی 20جمادی الثانی 1320 قمری ، مطابق با 30 شهریور 1281 شمسی، در شهرستان خمین در این مکان مقدس متولد و تا سن16سالگی در این خانه زندگی کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /*