اندیشه امام خمینی(س) معادلات بین المللی را به هم ریخت

روز بیستم جمادی الثانی 1320 ه.ق. یعنی سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، از سلاله پاک آن بانوی اطهر در شهرستان خمین مولودی پای به عرصه هستی نهاد که او را روح الله نام نهادند که بعدها به امام خمینی(س) مشهور شد مرد بزرگی که معجره قرن را رقم زد و انقلاب اسلامی ایران به رهبری وی معادلات بین المللی را به هم ریخت

کد : 50146 | تاریخ : 30/01/1393

پرتال امام خمینی(س):سالروز ولادت روح الله الموسوی الخمینی همزمان با میلاد با سعادت بی بی دو عالم حضرت زهرا(س) شیرینی روزهای پایانی فروردین ماه را دو چندان کرده است و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی باید گرامیداشت یاد و نام  امام خمینی(س) هر سال باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود تا دشمنان اسلام و انقلاب و رهبری بدانند که امام و اندیشه های وی تا ظهور حضرت حجت (عج) در قلب این ملت زنده و جاویدان است.

سالروز میلاد باسعادت امام خمینی(س) رهبر کبیر انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی است تا با اندیشه ها و آرمان های امام راحل آشنا شده و دستاوردهای حرکت پیامبرگونه ایشان در آزاد کردن ملت ایران از یوغ ظلم و استبداد را مورد بررسی قرار دهیم.

حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد با اشاره به حرکت انقلابی امام راحل اظهار داشت: امام خمینی(س) از دوران جوانی از ظلم و ستم و بیداد رژیم های شاهنشاهی در ایران سخت ناراحت و مضطرب بودند و همواره احیا کردن ارزش های اسلامی را هدف اصلی انقلاب خود معرفی می کردند.

رژیم شاه جرأت آسیب رساندن به امام خمینی(س) را نداشت

این مبارز و فعال سیاسی انقلاب اسلامی افزود: حرکت امام خمینی(س) در سال 1342 وارد مرحله جدیدی شد و راهپیمایی کفن پوشان ورامین، قم و سایر نقاط کشور باعث گسترده تر شدن اندیشه و آرمان های امام راحل در کل ایران شد.

وی ادامه داد: رژیم شاه از همان سال ها فکر حذف اندیشه امام خمینی(س) را در سر داشت و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکرد اما به دلیل کسوت مرجعیت حضرت امام و تعصب بی نظیر مردم نسبت به این شخصیت نورانی، رژیم پهلوی جرأت آسیب رساندن به ایشان را نداشت.

قدوسی اضافه کرد: امام خمینی(س) نیز از این فرصت تاریخی به خوبی استفاده کردند و با مدیریت صحیح و به موقع توانستند اهداف و آرمان های انقلاب خود را به مردم معرفی کنند و بدین ترتیب انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن را رقم زد.

باید ابعاد زندگی امام راحل سرمشق ملت ایران قرار گیرد

رییس ستاد اقامه نماز ورامین عنوان کرد: مسئولیت خطیری که امام راحل در بدو انقلاب اسلامی با آن روبرو بودند تغییر در نوع گفتمان و ادبیات انقلاب اسلامی بود و امام با تجلیل و تجزیه صحیح انقلاب اطمینان و اعتماد بیشتری را از طرف مردم به خود جلب و نقش موثری در استحکام نظام اسلامی ایفا کرد.

این مسئول تأکید کرد: امام راحل برای پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار حکومت اسلامی رنج های فراوانی متحمل شدند و چهارده سال از عمر با برکت خود را در تبعید گذراندند و ایشان حق بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارند و رفتار خمینی کبیر باید در تمامی ابعاد زندگی سیاسی و اجتماعی الگو باشد.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران بحق با تمام انقلاب‌های دنیا فرق دارد و این انقلاب به لحاظ ریشه‌های دینی و فرهنگی از جایگاه رفیعی برخوردار بوده و روز به روز بر این جایگاه و اهمیت افزوده می‌شود و مردم قدرشناس ایران اسلامی پس از 35 سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و علیرغم مشکلات و توطئه‌های دشمنان اسلام همچنان بر عهد خود با امام خویش پابر جا هستند و برا‌ی پیشرفت و بالندگی ایران اسلامی حول محور ولایت مجاهدت می‌کند.

قدوسی متذکر شد: جهان بینی امام عزیز چراغ راه ظلم ستیزی و استقلال طلبی تمامی آزادی خواهان جهان است و امروز همه نیاز به مرور آثار و وصایای امام بزرگوار دارند و شهدای انقلاب با پیروی از امام(س) راه شهادت و سعادت را یافتند و امروز ملت ایران باید با تأسی به مقام معظم رهبری به فرمایشات ایشان جامه عمل بپوشانند و در راه سربلندی و عزت ایران عزیز و اسلام گام بردارند.

این مسئول یادآور شد: دریافت پیام و درک اندیشه های انقلاب اسلامی ایران اکنون در جهان طنین انداز شده و اغلب مردم مسلمان جهان علیه حکومت های مستبد، خودمختار و طاغوتی خود، دست به مبارزه زده اند و این امر از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

قدرت تحلیل امام راحل بی نظیر بود

حجت الاسلام شیخ ابوالفضل رضایی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پیش بینی بلند و شناسایی نقشه های دشمن تخصص امام راحل بود و ایشان با درک صحیح از شرایط جامعه با استقرار جمهوری اسلامی تمام توطئه ها را خنثی کردند.

این مبارز و فعال باسابقه انقلابی افزود: انقلاب اسلامی ایران مردمی‌ترین انقلاب تاریخ بوده و نقش اقشار مختلف مردم در پیروزی و استقرار این نظام مترقی بسیار روشن است و انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(س) یک حرکت تاریخ ساز در جهان بود و وظیفه ما این است که این انقلاب را با همه ابعاد و ظرفیت هایش به نسل های آتی منتقل کنیم.

وی ادامه داد: امام خمینی(س) از کم‌نظیرترین و ممتازترین شخصیت‌های تاریخ بشریت است که با اندیشه‌های بلند الهی و تلاش‌های صادقانه خویش مسیر تاریخ را دگرگون و سرمنشا تحولات عظیمی در ایران و جهان گردید زیرا امام هیچ یک از ایدئولوژی های شرق و غرب را نپذیرفت و ایدئولوژی نوین خود که مبتنی بر دین مبین اسلام بود را مطرح ساخت و توانست دنیای شرق و غرب را به شکست کشاند.

رضایی اضافه کرد: در تاریخ بشریت سراغ نداریم که رهبری این چنین بر دلها حکومت کند و مردم وی را با این شوق استقبال و هنگام مرگ با آن شکوه و عظمت بدرقه کنند و امروز شعارهای اسلامی، بیداری اسلامی در جهان و تحقق شعارهای انقلابی امام(س) وسعت یافته است.

وی ادامه داد: بسیاری از انقلاب‌ها و قیام‌ها قبل از نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفتند اما هنوز به سرمنزل مقصود نرسیده‌اند و چون در راس نظام جمهوری اسلامی یک رهبر دینی مثل امام(س) بودند و به عنوان یک عبد صالح نقش خود را ایفا کرد همه مردم گرد او حلقه زدند و او را یاری کردند تا موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

حرکت تاریخی امام راحل بار دیگر ارزش های اسلامی را احیا کرد

وی گفت: امام(س) کشور ما را آزاد کرد و یکه و تنها فریاد آزادی خواهی را در 15 خرداد سر داد و این فریاد پس از 15 سال در سال 57 به پیروزی رسید و به برکت انقلاب عزیز اسلامی امروز کشور ایران  ماهواره به فضا می فرستد، موشک های امروز ایران اسلامی لرزه به اندام دشمنان افکنده، این دشمنان جایگاه ایران را می دانند و به همین دلیل جرات حمله به این کشور را ندارند، این خود باوری را مدیون حرکت امام(س) هستیم.

رضایی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران با پیروزی خود ارزش‌ها و اندیشه‌های ناب اسلامی را احیا کرد و با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی‌(س) و حمایت مردم از ایشان، هویت اسلامی مسلمانان تقویت و پرچم عدالت برافراشته شد و از طرف دیگر پیروزی انقلاب اسلامی که از عمق اعتقادات دینی ملتی مسلمان آرمانگرا سرچشمه می گرفت بار دیگر این حقیقت را آشکار ساخت که ایمان و اعتقاد دینی و برتری سکوی حر کت انسان به سوی رهایی و آزادی و عدالت خواهی است.

منبع: مهر

انتهای پیام /*