دانشجویان مالایی با نقش امام راحل(س) در احیای تفکر فلسفی آشنا شدند

رایزن فرهنگی ایران در مالزی در جمعی از دانشجویان مالایی با برشمردن دیدگاه های فلاسفه اسلامی، نقش امام راحل(س) در احیای تفکر فلسفی را تشریح کرد

کد : 50177 | تاریخ : 02/02/1393

به گزارش پرتال امام خمینی(س) علی اکبر ضیایی رایزن فرهنگی ایران در کوالالامپور گفت: درمیان علما و مراجع بزرگ اسلام کمتر دیده می شود عالمی در چند رشته از علوم، تخصص ویژه و مهارتی کامل داشته باشد. چنان که در علوم روز نیز کمتر کسی دارای تخصص در چند رشته متفاوت است.
وی گفت: وقتی از اصول فقه امام خمینی(س) سئوال می شد، گروه زیادی از صاحب نظران اصول ایشان را برتر و ژرف تر از اصولیین معاصر می دانستند و زمانی که از مراتب علمی امام راحل در علوم عقلی سخن به میان می آمد، گروه بیشماری امام خمینی(س) را یکه تاز میدان فلسفه و حکمت و عرفان معرفی کرده در برابر عظمت فکری ایشان در بررسی مسائل غامض و پیچیده علوم عقلی سر تعظیم فرود می آوردند. 
وی با اشاره به جریانات انحرافی تجددگرایی، عرفان اباحی و مارکسیسم، تبلیغ فلسفه ستیزی و فلسفه زدایی از طرف برخی از مغرضان در دوران جوانی امام راحل، گفت: در آن دوره وضعیت فلسفه در حوزه ها بسیار نامطلوب بود. 
رایزن فرهنگی ایران که دیدگاه های امام را در خصوص فلسفه تشریح می کرد ، گفت: امام راحل برای مبارزه با این جریانات با تدریس فلسفه دست به کاری اساسی زدند.
وی گفت: نخستین اقدام امام خمینی(س) تربیت شاگردان و فضلایی بود که بتوانند هر یک با مسلح شدن به سلاح فلسفه در مقابل این افکار پوچ و جریانات مخالف دین بایستند .
وی گفت برخی شاگردان درس فلسفه امام خمینی(س) راه مبارزه با افکار انحرافی ماتریالیسم را به خوبی فراگرفتند و با آثار گرانبهای خود به دفاع از اسلام و مبارزه با تجددگرایی برخاستند.
ضیایی، تربیت شاگردان زبده در درس فلسفه را نخستین اقدام امام راحل در ترویج فلسفه و دیگر علوم و معارف اسلامی دانست و گفت: برخی از این شاگردان سال ها از عمر خود را صرف مبارزه با افکار التقاطی و ایدئولوژی های معارض دین کردند.
وی با اشاره به دوره گسترش دامنه بی اعتقادی و بی دینی به مبارزه علمی امام راحل با این مساله پرداخت و گفت امام(س) احاطه و مهارت کم نظیری در علوم عقلیه و بررسی ها و تحقیقات ژرف برای پیگیری مسائل پر پیچ و خم فلسفه و عرفان داشتند.
وی گفت : از درس فلسفه امام(س) بزرگانی برخاستند که هر یک به سهم خود خدمات فراوانی به جهان دانش و فلسفه ارائه دادند و بزرگانی چون مرحوم علامه طباطبایی به نشر و تعلیم فلسفه پرداختند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /*