پیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت آیت الله شاه آبادی

مبارک باد بر آن حضرت چنین فداکاران و جانبازان در راه هدف بزرگ و اسلام عزیز، که با شهادت افتخارآمیز خود ملت عظیم الشأن ایران، بویژه روحانیت عالیقدر، را سرفراز مى ‏نمایند

کد : 50186 | تاریخ : 06/02/1393

شهید آیت الله مهدی شاه آبادی از نزدیکان به بیت بنیانگذار انقلاب اسلامی بوده و دوستی بسیار نزدیکی با امام راحل و فرزند گرانقدرشان، مرحوم آقا مصطفی خمینی داشتند.  آقاى میرزا محمد على شاه ‏آبادى، پدر شهید مهدى شاه ‏آبادى، از عارفان وارسته بود که امام خمینى سالها از محضر ایشان کسب فیض کرده اند.‏ شهید بزرگوار آقاى مهدى شاه ‏آبادى، روحانى مبارز و نماینده مردم تهران در دوره دوم مجلس شوراى اسلامى در تاریخ ششم اردیبهشت 1363 هنگام بازدید از جبهه ‏هاى جنگ تحمیلى در جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ متجاوزان بعثى به شهادت رسید.

بنیانگذار جمهوری اسلامی با ابراز تاسف و تاثر از شهادت جانگداز این عالم بزرگوار در این خصوص پیامی صادر فرمودند. متن پیام حضرت امام خمینی(س) به مناسبت شهادت آیت الله مهدی شاه آبادی بدین شرح است:

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

إنا للَّه و إِنّاإلیه راجعون‏

با کمال تأسف و تأثر شهادت استادزاده محترم،  جناب حجت الاسلام، آقاى آقا شیخ مهدى شاه ‏آبادى، را به پیشگاه معظّم حضرت بقیة اللَّه، أرواحنا لمقدمه الفداء، تبریک و تسلیت عرض مى ‏کنم. مبارک باد بر آن حضرت چنین فداکاران و جانبازان در راه هدف بزرگ و اسلام عزیز، که با شهادت افتخارآمیز خود ملت عظیم الشأن ایران، بویژه روحانیت عالیقدر، را سرفراز مى ‏نمایند. این شهید عزیز علاوه بر آنکه خود مجاهدى شریف و خدمتگزارى مخلص براى اسلام بود و در همین راه به لقاء اللَّه پیوست، فرزند برومند شیخ بزرگوار ما بود، که حقاً حق حیات روحانى به این جانب داشت، که با دست و زبان از عهده شکرش برنمى ‏آیم. از خداوند متعال براى این شهید سعید و سایر شهداى در راه اسلام رحمت در جوار خود، و براى فامیل معظّم و حضرات آقازادگان محترم شاه ‏آبادى، دامت افاضاتهم، صبر و اجر عظیم خواستارم.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

(صحیفه امام، ج‏18، ص: 407)

انتهای پیام /*