بیان برنامه های کنگره بین المللی چشمه آفتاب

در این کنگره 50 جلد از آثار قلمی امام خمینی(س) با نشان کنگره بین المللی چشمه آفتاب و 12جلد کتاب با محوریت زندگی، خاطرات، اسناد مرتبط با زندگی پدر امام (س) چاپ خواهد شد

کد : 50189 | تاریخ : 06/02/1393

به گزارش پرتال امام خمینی(س)، علیرضا کریمی در جلسه کمیته اجرایی کنگره بین المللی چشمه آفتاب که در سالن جلسات فرمانداری خمین برگزار شد با اشاره به جایگاه ارزشمند و والای امام(س) در دنیای جهان اسلام اظهار کرد: امام خمینی(س) با تأسی به حضرت زهرا(س) به شخصیتی بزرگ و فراتاریخی تبدیل شد و امروز شاهد هستیم که نام بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی در همه دنیا درخشان است.

وی افزود: ادای دین به خانواده امام خمینی(س)، تجلیل و گرامیداشت پدرامام(س)، شناسایی فرهنگ و تاریخ شهرستان، بازخوانی نقش روحانیت و نوع ارتباطات آنها با افراد صاحب منصب و حکومت آن مقطع زمانی در حدود یک قرن گذشته است.

فرماندار خمین این کنگره را گامی در جهت تحقق شعار سال و ترویج فرهنگ اسلامی دانست و تصریح کرد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی، برگزاری این کنگره، اقدام مهمی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ است.

وی افزود: در این کنگره 50 جلد از آثار قلمی امام خمینی(س) با نشان کنگره بین المللی چشمه آفتاب و 12جلد کتاب با محوریت زندگی، خاطرات، اسناد مرتبط با زندگی پدر امام (س) چاپ خواهد شد.

کریمی تصریح کرد: بزرگترین مرد تاریخ ساز قرن معاصر در این شهرستان متولد شده است و برگزاری باشکوه و هرچه بهتر این کنگره می تواند، در معرفی این منطقه برای برپایی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی کشور نقش بسیار مهمی دارد.

فرماندار خمین افزود: همکاری واحدهای انتظامی و حراست، حمل و نقل، زیباسازی و عمران شهری، بهداشت و درمان، ارتباطات و مالی بعنوان اعضای کمیته اجرایی شهرستان در کنگره بین المللی چشمه آفتاب مسئولیت بسیار مهمی در برگزاری دو روزه این کنگره بین المللی در هفتم و هشتم خردادماه دارد.

وی با اشاره به اینکه با رهبری امام خمینی(س) شاهد هستیم که فصلی نو در تاریخ بشریت رقم خورده است، گفت: این سخن را امروز می‌توانیم با جرأت بیان کنیم که امام خمینی(س) در جهان اندیشه کاپیتالیسم را در مرز ویرانی قرار داد و با حرکت جهانی خود به دین داری حیاتی دوباره بخشید.

کریمی با اشاره به اینکه با تلالو انوار انقلاب دیگر اندیشه‌های غیر دینی متزلزل شدند تصریح کرد: هرچند که امروز امام خمینی(س) در میان ما نیست ولی ما به برکت خون شهدا شاهد استقرار نظام اسلامی و بهره‌مندی از هدایت‌های مقام معظم رهبری و نعمت ولایت هستیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام /*