حضور خودجوش مردم در برگزاری باشکوه برنامه های سالروز ارتحال امام(س)

استاندار مرکزی از حضور خودجوش و حداکثری مردم همیشه در صحنه در آیین ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی تقدیر کرد و گفت: اجرای برنامه های هر چه باشکوه تر جهت اعزام مطلوب زائران استان به مرقد مطهر امام راحل(س) امری ضروری و اجتناب ناپذیر است

کد : 50204 | تاریخ : 07/02/1393

به گزارش پرتال امام خمینی(س)، محمدحسین مقیمی، استاندار استان مرکزی عصر شنبه، 6 اردیبهشت در مراسم ستاد بزرگداشت آیین بیست و پنجمین سالروز ارتحال امام خمینی(س) در استانداری، ضمن تأکید به هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن برنامه‌های ویژه ارتحال حضرت امام، ایشان را عنصری ارزشی در نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند که با شجاعت وصف‌ناپذیر کاخ ستمشاهی را خراب و ایران را از چنگال دولت‌های مزدور و چپاولگر رهایی بخشید.

وی از حضور خودجوش و حداکثری مردم همیشه در صحنه در آیین ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی تقدیر کرد و افزود: برای اجرای برنامه‌های هر چه باشکوه‌تر، همکاری بخش‌های دولتی، صنعتی و خصوصی برای اعزام مطلوب زائران استان به مرقد مطهر امام راحل(س) امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

مقیمی حضور و شرکت پرشور مردم در آیین سالگرد ارتحال امام(س) را عاملی برای ایجاد ترس و واهمه و ناامیدی بیگانگان عنوان کرد و حضور مردم همیشه در صحنه در مراسم ارتحال حضرت امام(س) را حاکی از وحدت و همدلی مردم شریف و فهیم برشمرد.

وی تأکید کرد: با توجه به این‌که استان مرکزی زادگاه امام خمینی‌(س) است باید آیین‌های این روز در بیت تاریخی امام(س) در خمین و اراک پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

حجت‌الاسلام عباس هاشمی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در ادامه، تصریح کرد: برنامه‌های ستاد بزرگداشت آیین ارتحال حضرت امام(س) سال  گذشته به 50 نقطه شهرستانی از توابع استان اختصاص دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که استان مرکزی استان زادگاه امام خمینی(س) است در کنار اعزام زائران به مرقد مطهر ایشان برنامه‌های فرهنگی بسیاری به منظور هرچه باشکوهتر برگزار شدن این آیین در اراک و دیگر شهرستان‌های استان به‌ویژه شهرستان خمین پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام هاشمی با تأکید بر این‌که حضور حداکثری مردم در اعزام‌ها الگویی برای دیگر استان هاست، اضافه کرد: انتظار می‌رود با فعالیت هر چه باشکوهتر مسئولان ذیربط شاهد شرکت گسترده‌تر مردم این مراسم باتشیم؛ چرا که حضور مردم بر پیکره استبداد لرزه انداخته و در صیانت از ارزش‌های اسلامی بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

مسئول کمیته اجرایی مراسم ارتحال امام(س) در استان مرکزی در پایان، ضمن اشاره به قیام خونین مردم در 15 خرداد سال 42 اظهار کرد: این رخداد مهم منشأ انقلاب اسلامی است؛ لذا اجرای برنامه‌های ویژه به پاس گرامیداشت یاد و خاطره ان دوران امری لازم و ضروری محسوب می‌شود.

در این جلسه معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مرکزی نیز با اشاره به اینکه امام خمینی(س) موجب تجدید حیات اسلام شد، گفت: اگر امروز ایران در دنیا به‌عنوان کشوری قدرتمند در تمام عرصه‌ها حضور دارد به برکت وجود رهبری آن حضرت است.

شکرالله حسن‌بیگی، ضمن تقدیر از حضور پرشور و با اقتدار مردم در تمامی عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، گفت: سال گذشته برنامه‌ها با انسجام قابل توجهی در سطح استان برگزار شده که امید است امسال با تدابیر بهتر و شاهد اجرای برنامه‌های کارآمدتر و منسجم‌تر باشیم.

وی با بیان این مهم که فرمانداران شهرستان‌ها مسئولیت ستادهای شهرستانی را برعهده دارند، اضافه کرد: با راه‌اندازی ستادهای شهرستانی در اولین فرصت برنامه‌ها به صورت منسجم به استان اعلام و برای اجرایی شدن دستورات لازم ابلاغ شود.

حسن‌بیگی از فعالیت و تشکیل 7 کمیته امنیتی و انتظامی، برگزاری مراسم، اعزام، فرهنگی و تبلیغات، امداد و درمان، حمل و نقل و تدارکات و پشتیبانی برای برگزاری هر چه بهتر مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(س) در شهرستان‌ها خبر داد.

وی با تأکید بر این‌که امام خمینی(س) باعث تجدید حیات اسلام شد، افزود: اگر امروز ایران در دنیا به عنوان کشوری قدرتمند در تمام عرصه‌ها حضور دارد به برکت وجود رهبری بنیانگدار انقلاب است که با رهبری خردمندانه خویش توانست نام ایران را زنده نگه دارد.

معاون سیاسی - امنیتی استانداری مرکزی در پایان، تداوم، پایداری، اقتدار انقلاب، عزت ملی و صلابت نظام جمهوری اسلامی ایران را از جمله آثار حضور خودجوش و حداکثری مردم عنوان کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی از اعزام 20 هزار زائر استان در بیست و پنجمین سالروز ارتحال امام(س) به مرقد آن حضرت خبر داد.

در ادامه جلسه محسن گلشن‌زاده، معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: به منظور پاسداشت ارزش‌های اسلامی و انقلابی پیش‌بینی می‌شود امسال 20 هزار زائر به مرقد امام(س) اعزام شوند.

وی ادامه داد: برای اعزام زائرین به مرقد مطهر امام خمینی(س) پنج کمیته حمل و نقل، امنیتی و انتظامی، فرهنگی و اطلاع‌رسانی، کمیته اعزام و بهداشت و درمان در استان مرکزی تشکیل شده است.

گلشن‌زاده از حضور حداکثری مردم همیشه در صحنه استان مرکزی در سال‌های قبل ابراز رضایت‌مندی کرد و افزود: استان مرکزی به دلیل داشتن سه شاخصه نزدیکی به استان تهران، میزبانی استان‌های غرب و جنوب و استان زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی وظیفه و مأموریت بیشتری در برگزار شدن با شکوه این مراسم بر عهده دارند.

وی در ادامه از اعزام بیش از 22 هزار زائر از استان به مرقد امام در سال قبل خبر داد و گفت: انتظار می‌رود با تلاش مسئولان کمیته‌ها در سال گذشته تمام زائران مرقد امام راحل بدون کمترین مشکل اعزام شدند و در ارزیابی مسئولان کشوری ستاد ارتحال استان نمره بالای 90 را کسب کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی در پایان با تأکید بر این‌که امکان حضور و ثبت‌ نام به منظور حضور در مراسم ارتحال امام(س) برای تمام اقشار جامعه فراهم است، تصریح کرد: به منظور شرکت در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(س) علاقه‌مندان می‌توانند از اوایل خردادماه جاری به پایگاه‌های بسیج استان مراجعه کنند.

منبع: ایکنا 

انتهای پیام /*