تشکیل 8 کمیته برگزاری سالگرد ارتحال امام(س) در کهگیلویه و بویراحمد/ اعزام 4000 نفر به مرقد امام

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل هشت کمیته برای برگزاری باشکوه سالگرد ارتحال امام(س) در این استان و اعزام 4000 نفر در قالب کاروان زیارتی به مرقد امام خمینی(س) خبرداد

کد : 50207 | تاریخ : 07/02/1393

فتاح محمدی ظهر شنبه در نشست ستاد بزرگداشت ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی گفت: این کمیته ها از هم اکنون کار خود را برای برگزاری هرچه باشکوهتر این آیین آغاز کرده اند.

وی عنوان کرد: معرفی شخصیت والا و بی نظیر بنیانگذار انقلاب و برنامه ریزی برای برگزاری برنامه های پر محتوا و تاثیرگذار از جمله مهمترین اهداف کاری این کمیته هاست.

وی اعزام زائران به مرقد امام را یکی از مهمترین برنامه های این ستاد عنوان کرد و افزود:  بیش از چهارهزار زائر از نقاط مختلف این استان توسط سپاه فتح استان به مرقد مطهر امام(س) اعزام می شوند.

محمدی بیان داشت: این تعداد زائر در قالب 80دستگاه اتوبوس و بیش از 40 دستگاه خودروی سبک 13 خرداد ماه به مرقد مطهر امام راحل(س) اعزام می شوند.

وی از انجام برنامه ریزی های لازم در زمینه های حمل و نقل، اسکان، غذا و بهداشت زائران خبرداد و خواستار همکاری همه ادارات استان با سپاه فتح شد.

معاون استاندار همچنین بر مردمی کردن برنامه های ارتحال رهبر کبیر انقلاب تاکید کرد و افزود: مردم بانیان اصلی انقلاب هستند و باید برگزاری مراسم ملی و مذهبی نیز به خود مردم واگذار شود.

وی، امام خمینی(س) را احیاگر اسلام ناب و فرهنگ نبوی در قرن حاضر دانست و بر ترویج بیش از پیش اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تاکید کرد.

معاون فرهنگی ـ پژوهشی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از اعزام 4 هزار نفر در قالب کاروان زیارتی از این استان به مرقد امام خمینی(س) به‌ مناسبت بزرگداشت این امام در 14 و 15 خرداد خبر داد.

همچنین در این جلسه  حجت‌الاسلام سیدعبدالرشید موسوی‌متین، معاون فرهنگی ـ پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برنامه‌های این نهاد به‌مناسبت ارتحال امام(س) هم‌چنین از اعزام مبلغان به مناطق محروم و روستاها خبر داد و افزود: از آنجایی‌که امام(س) فرمودند که عشایر و روستاییان ذخایر انقلاب‌اند پس باید در روستاها بیشتر از ارزش‌های امام(س) سخن بگوییم و آنها را راهنمایی‌ کنیم.

معاون فرهنگی ـ پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سطح استان بازاریان باید نسبت به مقوله ارتحال امام(س) اهمیت بدهند در حالی‌که ما می‌بینیم در مرکز استان این موضوع کم‌رنگ است اما در سطح شهرستان‌های استان بیشتر اهمیت می‌دهند.

در ادامه این نشست هم‌چنین حجت‌الاسلام محمد رضایی، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان این مطلب که یاد امام(س) و مراسم ایشان احیا‌ ارزش‌هاست، اضافه کرد: امام خمینی‌(س) یک انسان عادی نبود بلکه یک پدیده بود چراکه توانست پدیده‌ای به نام انقلاب اسلامی در جهان به‌وجود بیاورد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاهیان و آموزش و پرورش نقش سازنده‌ای در معرفی امام(س) به دانش‌آموختگان دارند، ابراز کرد: این دو نهاد باید نوجوانان و جوانان را با‌ ارزش و کارهای امام(س) آشنا کنند و شخصیت امام را الگو برای آنان قرار دهند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این مطلب که یکی از دستاوردهای امام(س)، انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: مطمئن باشید اگر در حال حاضر صهیونیست‌ها جرأت حمله به مرزهای اسلامی را ندارند اساس و پایه آن از سوی امام(س) بوده است.

حجت‌الاسلام رضایی بیان کرد: افکار عمومی دنیا از نظر مادی و معنوی به فرهنگ شیعی نیاز دارند و می‌دانند وضعیت‌های به‌وجود آمده تنها فرهنگ شیعی نجات‌دهنده آنهاست.

وی با بیان این مطلب که مسئولان ما باید در راستای ترویج فرهنگ امام‌(س) بکوشند، یادآور شد: امروزه باید اعتبارهای تخصیص داده شده به ادارات به‌سوی ترویج قرآن و فرهنگ دینی باشد و مساجد بهترین زمینه برای این امر هستند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: امروزه ماهواره‌ها حتی در روستاهای دورافتاده و محروم از نان شب واجب‌تر شده بنابراین روحانیان و مبلغان باید در این زمینه کار کنند و ترویج دین را ‌بین مردم گسترش دهند.

حجت‌الاسلام رضایی انشاء نماز در آموزش و پرورش، نشست‌های پرسش و پاسخ، سخنرانی، برگزاری محافل قرآنی و مسابقات فرهنگی در مورد امام در دانشگاه‌ها، ویژه‌برنامه و ‌پوستر در نهاد‌های فرهنگی و اعزام سخنرانان و مبلغان در روستا‌ها را از جمله مصوبات این نشست اعلام کرد.

منبع: ایکنا 

انتهای پیام /*