برپایی 25 همایش ویژه معلمان در هفته بزرگداشت امام خمینی(س)

کد : 30145 | تاریخ : 29/01/1391

25 همایش شهرستانی ویژه معلمان تازه استخدام شده که وجود امام خمینی(ره) را درک نکرده‌اند از جمله‌ برنامه‌های آموزش و پرورش استان خوزستان ویژه هفته بزرگداشت  امام راحل خواهن بود.

 

 در دومین جلسه کمیته ستاد برگزاری مراسم زبرگداشت امام خمینی(ره) نهادهای دولتی استان خوزستان برنامه‌های ویژه این هفته را بیان کردند که تبیین ابعاد شخصیت امام خمینی(ره) از مهمترین آنها است.

در این جلسه که در سالن اجتماعات معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد، نمایندگانی از سوی نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان حضور داشتند و به بیان ویژه برنامه‌های بزرگداشت امام خمینی(ره) پرداختند.

در این میان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان اقدام به برگزاری مراسم ویژه‌ای در روز ارتحال امام خمینی(ره) در حسینیه اعظم اهواز خواهد کرد. این مراسم با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار خواهد شد. همچنین این سازمان در این روز با صدور بیانیه تعطیلی بازار را اعلام خواهد کرد.

برگزاری همایش معرفتی و تبیین ابعاد شخصیت امام خمینی(ره) و جایگاه ولایت فقیه سه‌‌شنبه 9 خردادماه، اعزام بسیج اصناف به حرم مطهر و برگزاری میزگرد تخصصی پیرامون بصیرت و آگاهی از دیگر برنامه‌های استانی این سازمان است.

همچنین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، عقیدتی سیاسی منطقه جنوب ‌غرب کشور و پایگاه پدافند هوایی اهواز بر آمادگی حضور انبوه در مراسم عزاداری و سخنرانی در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) تأکید کرد.

سیاه‌پوش کردن اماکن و مناطق نظامی پدافندی به صورت گسترده در شهرهای دزفول، امیدیه، ماهشهر، بستان، هویزه، سوسنگرد، امیدیه و اهواز، برگزاری مسابقه فرهنگی امام روح‌الله در بین الصلاتین، برپایی مراسم عزاداری و سخنرانی با محوریت بررسی ابعاد شخصیتی و سیره عملی امام خمینی(ره) در یگان‌ها و اعزام کاروان زیارتی به قم و حرم امام خمینی(ره) از برنامه‌های مناسبتی این نهاد است.

فرمانداری اهواز نیز در این جلسه به معرفی برنامه‌های ویژه هفته گرامیداشت  امام خمینی(ره) پرداخت که اعزام کاروان‌های زیارتی یکی از این برنامه‌ها است. تشکیل کمیته‌های خاص پیرامون موضوعات مختلف با محوریت دیدگاه امام نسبت به آن موضوعات از دیگر برنامه‌های فرمانداری اهواز است.
فرماندهی نظامی منطقه جنوب‌غرب نیز در سراسر یگان‌های چهارگانه آجا یعنی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند منطقه جنوب‌غرب اقدام به برنامه‌ریزی جهت گرامیداشت این هفته کرده است. قرائت دعای توسل در پادگان‌ها و سخنرانی روحانیان و فرماندهان در بین الصلاتین و مراسم صبحگاه یگان‌ها و برگزاری مسابقات فرهنگی و خاطره‌نویسی با محوریت امام خمینی(ره) در یگان‌ها از جمله این برنامه‌ها است.

جهاد کشاورزی استان خوزستان نیز با برپایی مراسم شب شعر با موضوع ولایت امام علی(ع) و ارتحال امام خمینی(ره) و نقش اثرگذار ایشان در احیا تفکر دینی در جامعه،‌ اعزام کاروان به مرقد امام خمینی(ره) و برگزاری مسابقه پیام کوتاه و ارسال جملات پیرامون شخصیت امام علی(ع) و امام خمینی(ره) ویژه کارکنان جهاد کشاورزی و خانواده آنها و قرائت زیارت عاشورا یاد امام راحل را گرامی می‌دارد.

برگزاری نخستین جشنواره خوشنویسی از اشعار امام خمینی(ره) و برپایی نشست‌های ادبی و شعرخوانی از برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ویژه این هفته است.

انتهای پیام /*