تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان با آرمان های امام خمینی(س)

وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان و جمعی از معلمان با حضور در مرقد امام خمینی(س)، با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب تجدید میثاق کردند.

کد : 50243 | تاریخ : 14/02/1393

به گزارش پرتال امام خمینی(س)، همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، شعبانعلی رمضانیان رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور به همراه معاونان و مدیران کل، کارکنان حوزه ستادی آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان شهر و شهرستان‌های استان تهران با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، با آرمان‌های ایشان تجدید میثاق کردند.

در این مراسم فرهنگیان با نثار تاج گل و قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(سه) ادای احترام کرده و زیارت‌نامه حضرت امام به صورت جمعی توسط وزیر و فرهنگیان حاضر در مراسم قرائت شد.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم در سخنانی با ادای احترام به امام(س) و شهیدان مطهری، رجایی و باهنر اظهار داشت: انتخاب روز شهادت شهید مطهری به عنوان روز معلم، تکلیف بزرگی بر گردن معلمان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد:‌ قبل از انقلاب و در سال 42، امام خطاب به شاه فرمودند «آموزش و پرورش را به ما بدهید» حالا سؤالی که به وجود می‌آید این است که چرا امام صنعت، ارتش و جاهای دیگر را نخواستند‌ و پاسخ آن این است که آموزش و پرورش نهادی است که تربیت نسل آینده را بر عهده دارد و 12.5 میلیون دانش‌آموز در 105 هزار مدرسه با تلاش یک میلیون همکار فرهنگی این کار را انجام می‌دهد و می‌خواهد فرهنگ امروز را به نسل آینده منتقل کند.

فانی افزود: یکی از کارکردهای آموزش و پرورش در دنیا انتقال فرهنگ است و آنچه که بیشتر مخاطب فرهنگ است آموزش و پرورش بوده و زیرساخت سرمایه‌ انسانی را تشکیل می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به خواسته امام در سال 42 یادآور شد: این خواسته محقق شده و آموزش و پرورش در خدمت نظام جمهوری اسلامی است و باید تلاش کنیم همان‌هایی تربیت شوند که امام خواسته بودند.

وی خاطر نشان کرد: در آموزش و پرورش خود را مکلف می‌دانیم اندیشه‌ها و دیدگاه‌های شهید مطهری را در تار و پود سیاست‌گذاری‌هایمان وارد کنیم.

فانی با اشاره به دیدار خود با خانواده شهید مطهری گفت: در این دیدار اعلام کردم باید اندیشه‌های شهید مطهری را که برای دانش‌آموزان قابل فهم نیست بازنویسی کرده تا نه در لفظ بلکه در عمل در فرد فرد دانش‌آموزان ساری و جاری شود که این کار را از همین امسال آغاز می‌کنیم تا دیدگاه‌های استاد شهید مطهری در ذهن، بینش و در نهایت در رفتار دانش‌آموزان جاری شود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در این جا اعلام می‌کنم دست تمام فرهنگیان را می‌بوسم و یقین دارم صلاحیت‌ها و انگیزه معلمان افزایش پیدا خواهد کرد و آنها خواهند توانست نسل آموزش و پرورش را به عنوان بزرگترین سرمایه کشور در آینده در خدمت امام و رهبری قرار دهند.

همچنین در این مراسم شعبانعلی رمضانیان رئیس سازمان بسیج فرهنگیان ضمن تبریک هفته معلم و هفته بسیج فرهنگیان، اظهار داشت: در بسیج علاوه بر وظیفه عمومی در ارتباط با تجلیل از معلمان، یک وظیفه دیگر داریم و آن، این است که تجلیل از معلم، حفظ ارزش‌هاست و سازمان بسیج فرهنگیان حافظ ارزش‌ها بوده و از آن صیانت می‌کند.

وی افزود: اعتقاد داریم که از مجموع کلام بزرگان این به دست می‌آید که بزرگداشت و تجلیل، اگر چه بر عهده دیگران است اما بخشی نیز بر عهده خود معلمان است و اگر آنها به انتظارات جامعه به نحو احسن بپردازند خود به خود به شأن مقام خود پرداخته‌اند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گفت: با توجه به مشکلات و موضوعات مربوط به جامعه معلمان، در این میدان مثل سابق و در شرایط خاص جامعه اسلامی باید بتوانیم کارکرد ویژه‌ای داشته باشیم و در سال فرهنگ شاهد پویایی و شکوفایی، رشد و تعالی فرهنگ اسلامی و ایرانی در جامعه بوده و شاهد عقب‌ رانده شدن فرهنگ غربی باشیم و پرچم اسلام ناب محمدی(ص) را در اقصی‌نقاط جهان به اهتزاز درآوریم.

منبع: فارس

انتهای پیام /*