دومین جلسه کمیته دانشجویی ستاد سالگرد امام خمینی(س)

رئیس کمیته امور جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) در دومین جلسه این کمیته با تاکید بر نهادینه کردن اندیشه های حضرت امام در میان جوانان، تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته روزهای هفتم تا سیزدهم خرداد ماه به نام هفته بزرگداشت یاد و نام امام در دانشگاه ها، مدارس و مراکز مرتبط با جوانان نامگذاری شده است.

کد : 50245 | تاریخ : 14/02/1393

به گزارش پرتال امام خمینی(س)، در دومین جلسه کمیته امور جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان که در محل ستاد مرکزی برگزار شد، دکتر سید احمد حسینی با اشاره به نام گذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ، خواستار توجه ویژه به بحث ها و فعالیت‌‌‌های فرهنگی در  ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) شد.

وی با بیان اینکه مرتبط ترین کمیته به برنامه‌های فرهنگی‌، کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان است، تصریح کرد: در مراسم بزرگداشت امام راحل می‌بایست برنامه‌های ویژه‌ای توسط دانشگاه‌ها، مدارس و سازمان های مرتبط با جوانان طراحی شود تا برنامه‌های فرهنگی ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) در سال اقتصاد و فرهنگ بیش از پیش محقق گردد.

رئیس کمیته امور جوانان در ادامه افزود: هفتم الی سیزدهم خرداد، هفته بزرگداشت یاد و نام امام در دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز مرتبط با جوانان نام‌گذاری شده و مراسم مرتبط با آن در قالب برنامه‌های ویژه برگزارخواهد شد.

سید احمد حسینی با اشاره به اینکه آموزش و نهادینه کردن اندیشه‌های حضرت امام خمینی باید در قالب برنامه‌های فرهنگی در طول سال برگزار شود، گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و شروع امتحانات در دانشگاه‌ها و خلأ حضور دانشجویان و دانش‌آموزان در مراکز آموزشی، لازم است این فعالیت‌ها در طول سال و به صورت پی در پی صورت پذیرد؛ به طوری که در زمان بزرگداشت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به جمع بندی کارها و تقدیر از نفرات برتر بپردازیم.

وی با بیان اینکه دوازدهم خرداد به نام  روز میثاق جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان نام گذاری شده است، افزود: جمعی از دانشگاهیان و فرهنگیان در آن روز با حضور در مرقد امام خمینی و اهدا تاج گل به بنیانگذار جمهوری اسلامی با آرمان‌های والای  آن‌ حضرت تجدید میثاق خواهند کرد. در همین راستا مراسم ویژه‌ای در حسینیه جماران برگزار می‌شود که در آن مراسم مسئولان دستگاه‌های مربوطه نیز حضور دارند.

در ادامه این جلسه، نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر ضرورت ترویج اندیشه‌های جضرت امام در دانشگاه‌ها، گفت: امروزه ترویج اندیشه امام در دانشگاه‌ها از ضروری ترین کارهاست.

کیانی نژاد با اشاره به همکاری خوب و مناسب میان دانشگاه‌ها برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام گفت: همه کارها از قبیل طراحی، چاپ پوستر، تهیه بسته‌های فرهنگی، تهیه و ساخت تیزر همچنین راه اندازی ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی بین واحد‌های مختلف تقسیم شده است به طوری که بخش‌های گوناگون متکفل برگزاری مطلوب تر مراسم بیست و پنجمین سالگرد امام راحل هستند.  

گفتنی است در این جلسه نمایندگان وزارتخانه‌های علوم، ورزش و جوانان، نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، جهاد دانشگاهی مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه پیام نور، سازمان بسیج دانشجویی، هلال احمر و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان حضور داشتند. همچنین مقرر شد این ارگان ها در جلسه آینده، مشروح برنامه‌های خود را برای تصویب نهایی به کمیته‌ی امورجوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان ارایه کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران

انتهای پیام /*