اعتراض امام به چاپ و پخش بی مورد عکس هایشان

امام فرمودند: مدتی است که یک چیزی مرا رنج می دهد و الآن هم گفتم که اعلام بکنند من از اینکه عکسم و اسمم در این روزنامه ها باشد و در رادیو و تلویزیون باشد و تکرار بشود بدم می آید، اینها ضد تبلیغ است

کد : 50265 | تاریخ : 16/02/1393

پرتال امام خمینی(س)حجت الاسلام و الملسمین سید محمد خاتمی: در ابتدای انقلاب بعضی‌ها احیانا روی ندانم کاری عکس‌های امام را بیش از حد لزوم به در و دیوار می‌زدند. چنانکه در میدان توپخانه تمام پنجره‌های یکی از ساختمان‌های بلند دولتی را از بالا تا پایین عکس امام‌ زده بودند.[1] تا اینکه روزی مرحوم حاج احمد آقا بنده را که وزیر ارشاد بودم به همراه مسئولان روزنامه‌های معتبر آن روز چون: مرحوم شاهچراغی[2]، آقای دعایی[3]، آقای [مسیح] مهاجری[4] به خدمت حضرت امام خواست و گفت: امام با شما کار دارند.

خدمت امام رسیدیم[5]. ایشان فرمودند: مدتی است که یک چیزی مرا رنج می‌دهد و الآن هم گفتم که اعلام بکنند من از اینکه عکسم و اسمم در این روزنامه‌ها باشد و در رادیو و تلویزیون باشد و تکرار بشود بدم می‌آید، اینها ضد تبلیغ است. در این مملکتی که این همه حوادث است و این همه فداکاری است، این همه مردم دارند زحمت می‌کشند، مگر چه شده که این همه عکس مرا می‌اندازید. اسم مرا می‌برید. شما حق ندارید این کار را بکنید. بله، یک وقت یک حادثه مهمی است، یک انتخاباتی شده، مردم رأی داده‌اند، رئیس جمهوری آمده، جلسه تنفیذ بوده و یا یک واقعه مهم بین‌المللی، سخنرانی است، صحبتی است، آن هم نه به لحاظی که من گفته‌ام، به لحاظ اینکه مسأله مهم است، چاپ عکس و اسم من اشکال ندارد.

در آن زمان اگر ما چنین حرف می‌زدیم ممکن بود متهم بشویم به ضد ولایت فقیه، ضد امام، چون مردم به آن حضرت علاقه بسیار داشتند. بنابراین خود امام در صحنه آمدند و فرمودند که شیوه غلط است. امروز نیز بزرگان ما باید آن شیوه و سلوک را داشته باشند تا جلوی مسابقه زشت تملق و چاپلوسی گرفته شود.

امام واقعا برایشان تشریفات مهم نبود، بلکه آنچه می‌خواستند عظمت اسلام و انقلاب بود.

[1]. منظور ساختمان مخابرات است.

[2]. مدیر مسئول روزنامه کیهان.

[3]. مدیر مسئول روزنامه اطلاعات.

[4]. سردبیر روزنامه جمهوری اسلامی.

[5]. تاریخ ملاقات: 10 شهریور 1364. 

منبع: امام به روایت دانشوران، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ص 134 و 135

انتهای پیام /*