رونمایی از دایرة المعارف مصور تاریخی زندگی امام خمینی(س)

کتاب ارزشمند و فاخر دایرة المعارف مصور تاریخ زندگی امام خمینی(س) با حضور نویسنده و جمعی از پژوهشگران و نویسندگان انقلاب اسلامی در سالن نشست های سرای اهل قلم رونمایی شد.

کد : 50282 | تاریخ : 20/02/1393

به گزارش پرتال امام خمینی(س) در ابتدای این مراسم جعفر شیرعلی نیا نویسنده کتاب به معرفی محتوای این اثر تاریخی پرداخت و گفت: این کتاب زندگی پربار و ارزشمند امام خمینی(س) را از سال 1281 یعنی زمان تولد ایشان تا سال 1368 که رحلت ملکوتی ایشان رخ داد، در بر می گیرد.

از ویژگی های این کتاب زبان تصویری آن است به گونه ای که نویسنده در پرداخت به هریک از وقایع زندگی امام به ترتیبی تاریخ ایران را از مقطع تولد امام خمینی(س) تا رحلت ایشان مورد اشاره و گزارش تصویری قرار داده است.

نویسنده درباره دیگر ویژگی های این کتاب گفت: کتاب من به صورت مستند تهیه شده و کوشیده ام در بیان هریک از وقایع تاریخی به طور مستند به آن اشاره کنم. همچنین در بیان هریک از وقایع تاریخی مستندات خود را با تصویر همراه کرده ام که این امر جاذبه های کتاب را برای خواننده دو چندان می کند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری نویسنده و پژوهشگر دینی به ایراد سخن پرداخت.

وی گفت: پرداختن به زندگی امام(س) و سلوک ایشان با توجه به شرایط نسل جدید اهمیت ویژه ای دارد، چراکه نسل نوجوان و جوان ما آشنایی زیادی با تاریخ معاصر و زندگی امام خمینی(س) ندارد.
 زائری ادامه داد: نه تنها مخاطبین داخلی بلکه با توجه به موج بیداری اسلامی در جهان نیاز به چنین کتاب هایی به شدت احساس می شود. به عقیده این پژوهشگر دینی کتاب دایرة المعارف تاریخ زندگی امام خمینی(س) ویژگی های لازم را برای ترجمه و حتی دستمایه قرار دادن آن برای ساخت فیلم را داراست.

حجت الاسلام والمسلمین زائری دیگر ویژگی این کتاب را در فرم و محتوای آن دانست و ابراز عقیده کرد, کتاب ظرفیت خوبی برای جذب مخاطب دارد و از این نظر قابل تحسین است.

دیگر ویژگی مهم این کتاب از نظر حجت الاسلام زائری جنبه خصوصی بودن آن است. وی می گوید : وقتی می بینیم این کتاب از سوی یک فرد حقیقی و نه دولتی و حتی شبه دولتی تهیه و تدوین شده ارزش کار بیش از پیش برجسته می شود.

کتاب دایرة المعارف تاریخ زندگی امام خمینی(س) از سوی انتشارات سایان در قطع شابک و در 524 صفحه منتشر شده است. این کتاب دارای 12 فصل است. علاوه بر آن در پایان کتاب شاهد دو ضمیمه به زبان های انگلیسی و عربی هم هستیم.

منبع: شبستان

انتهای پیام /*