انتشار چند نماهنگ محمد اصفهانی به مناسبت سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س)

معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی با تأکید بر اینکه مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی باید به گونه ای مدیریت شود که در نهایت به آشنایی بیش از پیش مردم با اندیشه های امام منجر شود، گفت: برای تحقق این هدف برنامه های مختلفی را درنظر گرفته ایم.

کد : 50286 | تاریخ : 21/02/1393

به گزارش پرتال امام خمینی(س) حجت الاسلام علی کمساری با حضور در غرفه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: رحلت امام خمینی را می توان به عنوان بزرگترین اتفاق دردناک و البته بسیج کننده در تاریخ معاصر دانست. یعنی همانگونه که پیگیری امام در کشور بزرگترین انقلاب را رقم زد رحلت ایشان نیز بزرگترین سوگ را در تاریخ معاصر کشورمان بوجود آورد که مراسم آن نیز در تاریخ گذشته و معاصر کشورمان بی نظیر بود.

وی با بیان اینکه چنین حادثه ای در دل خود قدرت بسیج و تهییج احساسات و شور و شعور مردمی را دارد، گفت: بنابراین این مراسم باید به بهترین نحو برنامه ریزی و مدیریت شود و احساسات عاشقانه مردم به کمال، تعالی و نهایتا به بهره مندی و آشنایی بیش از پیش با اندیشه های امام منجر شود. چرا که من اعتقاد دارم اندیشه و راه امام راه سعادت این امت است و به هر میزان که مردم نسبت به این راه شناخت عمیق و دقیق و نه کاریکاتوری و غیر واقعی پیدا کنند به همان میزان می توانند در مسیر پیمودن راه سعادت موفق باشند.
معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ادامه داد: طبیعتا تمام تلاش مسئولان برگزار کننده مراسم بزرگداشت امام خمینی در طول این 34 سال هم بر این معطوف بوده که این مراسم به بهترین شکل برگزار شود و زمینه حضور مردم از اقصی نقاط کشور و دنیاکه اوج آن در سخنرانی 14 خرداد مقام معظم رهبری است، فراهم شود و تسهیلات لازم برای آنان در این زمینه در اختیارشان قرار گیرد تا در نهایت زمینه آشنایی بیش از پیش مردم با اندیشه های امام  فراهم شود.

کمساری گفت: ما امسال در موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و ستاد بزرگداشت امام خمینی و در بخش فرهنگی، برنامه های متعددی را در حوزه های مختلف در دست اجرا داریم که از آن جمله برنامه هایی در حوزه های مربوط به جوانان، همچنین نشست ها، گردهمایی ها و جشنواره های فرهنگی هنری است.

وی گفت: در حوزه چاپ و نشر نیز یکی از بزرگترین اتفاقاتی که ان شاء الله امسال به وقوع خواهد پیوست رونمایی از موسوعه 50 جلدی آثار حضرت امام است که برای اولین بار  به چاپ می رسد. این مجموعه توسط نمایندگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در قم تهیه شده است.

معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ادامه داد: همچنین انتشار اسناد مبارزاتی مربوط به نهضت امام خمینی و نیز تولید مجموعه ای هنری در قالب 5 نماهنگ موسیقی و با صدای استاد محمد اصفهانی و برنامه هایی از این دست از جمله دیگر فعالیتها در این ایام خواهند بود.

کمساری در مورد ارزیابی خود از نمایشگاه اظهار کرد: استقبال مردم بویژه حضور  و استقبال پر رنگ جوانان از غرفه فروش کتاب موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی برایم جالب بود که این موضوع با وجود این نکته بوده است که متاسفانه ما در شکل عرضه محصولاتمان خیلی جذاب عمل نکردیم.  ولی در بخش محتوایی بدلیل غنایی که محصولات و آثار موسسه دارند، از وضع مطلوبی برخودار هستیم.

 وی ضمن با اشاره به موفقیت غرفه کودک در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، اظهار داشت: در این غرفه با حضور یک روحانی آشنا به مسایل کودک و نوجوان و برخی از نویسندگان و شاعران این مقطع سنی و با ارائه بیش از 77 عنوان کتاب خردسال و کودک حضور خوبی داشته ایم.

معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی گفت: در غرفه جنبی نیز با توجه به موقعیت این فضا در کلیت نمایشگاه غرفه شکیلی داشتیم البته من چون به تازگی به جمع دوستان پیوسته ام این حضور را ایده آل نمی دانم و امیدوارم که در سالهای بعد اگر توفیق باشد بتوانیم با حضوری پررنگ، کارشناسانه و جذاب تر در نمایشگاه حضور یابیم.
کمساری در پاسخ به این پرسش که آیا مسوولان موسسه در پی راه اندازی سیر مطالعاتی آثار امام خمینی به عنوان یکی از برترین متفکران تاریخ معاصر اسلام هستند؟ اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که ما در دست بررسی داریم و من از بدو ورودم آن را طرح کرده ام همین بحث پرداختن به سیر مطالعاتی آثار حضرت امام است که البته باید توسط معاونت پژوهشی انجام شود و در این زمینه معاونت فرهنگی همکاری خواهد کرد و این موضوع جزو برنامه های ضروری است که در صدد ساماندهی آن هستیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران

انتهای پیام /*