پدر امام(س) از روحیه مبارزه طلبی والایی برخوردار بود

امام جمعه خمین با اشاره به برگزاری کنگره پدر حضرت امام(س) اظهار کرد: پدر آن حضرت بین مردم آن زمان از اهمیت و اعتبار خاصی برخوردار و دارای روحیه مبارزه طلبی بوده که در راه مبارزه با ظلم و جور خوانین آن زمان شهید شدند.

کد : 50330 | تاریخ : 29/02/1393

به گزارش پرتال امام خمینی(س)، حجت‌الاسلام سیدعلی حسین، امام جمعه خمین‌ روز گذشته، 28 اردیبهشت در نشست شورای اداری این شهرستان که با دستور کار هماهنگی جهت برگزاری کنگره بزرگداشت پدر حضرت امام(س) تحت عنوان کنگره چشمه آفتاب در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد ضمن تبریک به‌مناسبت ماه رجب، اظهار کرد: ماه رجب ماهی است که از برکات بسیار زیادی برخوردار و این ماه، ماه ریزش رحمت الهی بر بندگان است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام‌(ص)، افزود: گفتار انسان باید با عمل همراه باشد و گفتار بدون عمل هیچ ارزشی ندارد و هم‌چنین عمل انسان نیز باید بر اساس نیت درست و خدایی باشد و اگر نیت انسان خدایی و برای قرب الهی نباشد باز هم این عمل هیچ ارزشی ندارد.

امام جمعه خمین با اشاره به برگزاری کنگره پدر حضرت امام(س) اظهار کرد: پدر حضرت امام‌(س) ‌بین مردم آن زمان از اهمیت و اعتبار خاصی برخوردار بوده است و ضمن اینکه درجه علمی بالایی داشتند، روحیه مبارزه‌طلبی نیز داشته و در نهایت نیز در راه مبارزه با ظلم وجور خوانین آن زمان شهید شدند.

به گزارش ایکنا؛ سیدمهدی ساداتی، فرماندار خمین نیز در ادامه در‌خصوص اقدامات صورت گرفته در‌خصوص برگزاری کنگره چشمه آفتاب از ابتدا تا‌کنون مطالبی را ارائه کرد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری کنگره چشمه آفتاب، یادآور شد: توجه به فرهیختگان و مشاهیر در هر شهرستان از اهمیت خاصی برخوردارست و یکی از اهداف برگزاری این کنگره نیز معرفی مشاهیر و فرهیختگان این شهرستان و در صدر آنان پدر حضرت امام‌(س)، حضرت امام و خاندان بزرگوار ایشان است. 

فرماندار خمین با بیان اهمیت و لزوم برگزاری این کنگره نیز، افزود: برگزاری این کنگره می‌تواند در جهت ارتقای شاخص‌های فرهنگی، معنوی و مادی این شهرستان بسیار تأثیرگذار باشد. 

این مقام مسئول در پایان‌ اظهار کرد: تمامی دستگاه‌ها با ید با همدلی و انسجام دست به دست یکدیگر دهند و زمینه‌های لازم برای برگزاری این کنگره را فراهم کنند تا بتوانیم مراسمی در شأن نام امام و خاندان بزرگوار ایشان برگزار کنیم.

منبع: ایکنا

انتهای پیام /*