برپایی 4 بیمارستان صحرایی در محدوده حرم مطهر حضرت امام(س)

نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ستاد سالگرد بزرگداشت امام خمینی از برپایی چهار بیمارستان صحرایی در روزهای سیزده و چهارده خردادماه در محدوده حرم حضرت امام خبرداد و گفت: برای حفظ سلامت زائران، یک نماینده بهداشتی همراه هریک از کاروان های اعزامی از استان های مختلف حضور خواهد داشت.

کد : 50348 | تاریخ : 30/02/1393

به گزارش پرتال امام خمینی(س)، دکتر رضا دهقان‌پور در گفت‌وگو با کمیته خبری و اطلاع‌رسانی ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) با اشاره به راه اندازی کمیته بهداشت در تمام مراکز اورژانس تهران به‌منظور خدمات‌رسانی به زائران حضرت امام در ایام سالگرد بزرگداشت آن حضرت تصریح کرد: سه کارگروه مستقل بهداشت، درمان و امداد و نجات در کمیته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) راه‌اندازی شده است که تعدادی از اساتید دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، بهداری‌ها، سپاه، ارتش، تامین اجتماعی، شهرداری و کلیه سازمان‌های مرتبط، اعضای آن را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشتی درخصوص غذا، آب، یخ و بهسازی محیط، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و دستورالعمل‌های بهداشتی آن به مراکز مرتبط ابلاغ شده است. به‌طوری که پیش‌بینی شده یک نماینده بهداشتی از مبدا همراه کاروان‌ها بوده و علاوه بر مراقبت از سلامت زائران حرم مطهر حضرت امام خمینی(س)، توصیه‌های ضروری را به افراد ارائه نماید.

نماینده وزیر بهداشت و درمان در ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) با بیان اینکه بازرسی‌های بسیاری از محل اسکان زائران حضرت امام و مکان طبخ غذا در ایام ارتحال امام خمینی(س) صورت می پذیرد، اظهار داشت: طبق هماهنگی های صورت گرفته با بیمارستان‌های سراسر کشور، درصورت مصدومیت زائران حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مجروحان به طور رایگان و با بیمه مراسم سالگرد درمان خواهند شد. همچنین در سطح پایتخت نیز همه بیمارستان‌ها به‌ویژه بیمارستان هفت تیر و فیروزگر در ایام بزرگداشت ایشان درحال آماده‌باش خواهند بود.

وی برپایی چهار بیمارستان صحرایی با تجهیزات متفاوت در روزهای سیزدهم و چهاردهم خردادماه و در محدوده حرم امام خمینی(س) را یکی دیگر از اقدامات کمیته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) عنوان کرد و افزود: 20 واحد درمانگاه مجزا ویژه خواهران و برادران همچنین 250 دستگاه آمبولانس نیز در این محدوده آماده خدمت رسانی به زائران آن حضرت خواهند بود.

دهقان‌پور ادامه داد: علاوه بر اینکه تعداد زیادی آمبولانس همراه کاروان‌ها اعزام می‌شوند، در سرتاسر جاده‌های کشور نیز پایگاه‌های اورژانس آمادگی خدمت‌رسانی به مصدومین احتمالی را دارند. همچنین تعداد زیادی دستگاه آمبولانس در ایام سالگرد ارتحال آن حضرت، در تهران و در سطح اتوبان‌ها، مسیرهای منتهی به حرم و داخل محدوده حرم مطهر امام خمینی(س) مستقر خواهند بود.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر آماده‌باش همه نیروهای متخصص در کشور، نزدیک به هزار نفر نیز در محدوده مرقد مطهر امام خمینی(س) شامل متخصصان قلب و عروق، طب اورژانس و پزشکان داخلی، عمومی، پرستاران، کارشناسان، همچنین کاردان‌های فوریت‌های پزشکی برای خدمت‌رسانی به زائران حضرت امام در ایام سالگرد ایشان حاضر خواهند بود.

انتهای پیام /*