برگزاری کنگره شهید مصطفی خمینی خدمتی به بیت امام(س) است

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با بیان این که برگزاری کنگره شهید مصطفی خمینی، خدمت بزرگی به آن مرد بزرگ و بیت امام راحل است گفت: یکی از برکات نظام اسلامی احیای نام و آثار بزرگان است.

کد : 50383 | تاریخ : 04/03/1393

به گزارش پرتال امام خمینی(س)، این مرجع تقلید در دیدار مسوولان ستاد برگزاری کنگره مصطفی خمینی (والد حضرت امام(س)) با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره و همایش برای احیای نام بزرگان دین تصریح کرد: هر سال برای بزرگانی مراسم بزرگداشت و کنگره برگزار شده و آثار آنان در این کنگره‌ها احیا می‌شود که این احیا کردن آثار بزرگان دین از برگزار کردن کنگره ها مهمتر و ماندگارتر است.

آیت الله مکارم شیرازی، با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اعتنایی به احیای نام و آثار بزرگان نمی شد افزود: مردم نسبت به شخصیت هایی همچون پدر امام راحل غالبا شناخت و آگاهی ندارند و نمی دانند این بزرگوار مؤسس حوزه علمیه خمین و ملجاء و پناهگاه مردم در مقابل ظالمان و ستمگران آن روزگار بوده است و از همه مهمتر اینکه در این راه نیز به شهادت رسیده است، بنابراین برای معرفی چنین شخصیت هایی باید تلاش کرد.

وی با قدردانی از برگزار کنندگان این کنگره بیان داشت: اگر بتوانید خاطره های آن زمان را از اشخاصی که به یاد دارند جمع آوری و منتشر کنید کار بسیار خوبی انجام داده اید و به طور حتم ذخیره ای برای قیامت شما خواهد بود.
حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه خمین و مسوول برگزاری کنگره شهید مصطفی خمینی نیز در این دیدار با بیان این که این کنگره هفتم و هشتم خرداد ماه در خمین برگزار خواهد شد ادامه داد: برای این که شخصیت ناشناخته این عالم بزرگ را به جامعه معرفی کنیم حدود 18 ماه تحقیق و پژوهش انجام شده که حاصل این کار تالیف 11 جلد کتاب درباره اجداد امام خمینی‌‌(س) به ویژه پدر بزرگوارشان شده است.

همچنین در این دیدار مسئول برگزاری کنگره والد حضرت امام خمینی(س) از تألیف 11 جلد کتاب درباره اجداد امام خمینی(س) به ویژه پدر بزرگوارشان خبرداد. 
وی اظهارداشت: شهید مصطفی خمینی، پناهگاه و ملجاء مردم در برابر خوانین خمین بودند و در همین مسیر نیز به شهادت رسیدند.
امام جمعه خمین بیان داشت:: ایشان روحانی و عالمی در حد اجتهاد بودند که در خمین اقدام به تاسیس حوزه علمیه و تربیت طلاب کردند.
وی یادآورشد: از یک سال و نیم پیش در صدد برگزاری کنگره برای بزرگداشت مقام این مردم بزرگ هستیم
حجت الاسلام حسینی با بیان این که این کنگره هفتم و هشتم خرداد ماه برگزار خواهد شد ادامه داد: برای این که شخصیت ناشناخته این عالم بزرگ را به جامعه معرفی کنیم حدود 18 ماه تحقیق و پژوهش انجام شده  که حاصل این کار تألیف 11 جلد کتاب درباره اجداد امام خمینی(س) به ویژه پدر بزرگوارشان شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /*