اقلیت های دینی چهارگانه، برنامه های مجزایی به منظور بزرگداشت حضرت امام اجرا می کنند

مسئول کمیته اقلیت های دینی ستاد بزرگداشت امام خمینی، در تشریح برنامه های این کمیته در سالگرد ارتحال حضرت امام گفت: در روز چهاردهم خرداد شخصیت های برجسته اقلیت های دینی، روسا، اعضای انجمن های این ادیان الهی و نمایندگان این اقلیت ها دینی در مجلس شورای اسلامی در حرم مطهر امام خمینی حضور می یابند.

کد : 50400 | تاریخ : 03/03/1393

به گزارشپرتال امام خمینی(س)، محمدرضا موحدی درخصوص برنامه های تدارک دیده شده این کمیته به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در خرداد ماه جاری، گفت: برنامه ها در دو دسته مشترک اقلیت های دینی با ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) و متفرقه برگزار خواهد شد؛ بطوریکه علاوه بر برنامه های در نظر گرفته شده از سوی ستاد، اقلیت های دینی نیز مراسم مجزایی در اماکن مذهبی خود برای پاسداشت یاد و  نام حضرت امام برگزار خواهند کرد.

مسئول کمیته اقلیت های دینی ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) با اشاره به اینکه نمایندگانی از چهار اقلیت کلیمی، ارمنی، آشوری و زرتشتی در ساعت چهار بعدازظهر روز دوشنبه12 خردادماه، با حضور در حرم امام خمینی(س) هریک بصورت مجزا به ایراد سخنرانی می پردازند، ادامه داد: یکی از شعرای برجسته کلیمی  با نام خاخام گلستانی که رهبر کلیمیان ایران است، شعری را در رثای حضرت امام قرائت می کند. در همان مراسم یکی از کشیشان ارامنه به عنوان نماینده اقلیت‌های دینی برنامه دعاخوانی اجرا خواهد کرد. همچنین در این روز بازدیدی از محل جلوس رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران در بهشت زهرا، در روز 12 بهمن ماه 1357 انجام می گیرد.

وی افزود: در تاریخ 8خرداد نمایندگان اقلیت های چهارگانه با حضور در شهر خمین، زادگاه حضرت امام، از منزل پدری ایشان بازدید می کنند و در ادامه چهار تن از روحانیون این اقلیت ها از میان حاضرین به ایراد سخنرانی می پردازند. همچنین شاعر کلیمی، آقای سعیدیان در رثای حضرت امام شعرخوانی می کند.

موحدی اظهار کرد: در روز  چهاردهم خردادماه شخصیت‌های برجسته اقلیت‌های دینی، روسا، اعضای انجمن های این ادیان الهی و نمایندگان این اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی در حرم مطهر امام خمینی (س) حضور می یابند.

وی در ادامه به بیان برنامه های متفرقه کمیته اقلیت های دینی پرداخت و گفت: ساعت 21:30 شب هشتم خردادماه، کلیمیان ایران در کنیسه یوسف آباد مراسمی را در رابطه با بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) برگزار می کنند.

رییس کمیته اقلیت های دینی ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) خاطرنشان کرد: صبح روز جمعه 9 خرداد ماه از ساعت 11 تا 1 بعدازظهر در کلیسای سرکیس مقدس، واقع در  خیابان کریم خان، با حضور اسقف اعظم ارامنه تهران و شمال کشور، مراسمی به منظور بزرگداشت حضرت امام برگزار می شود که  سخنرانان این محفل را نمایندگان مجلس ارامنه، رییس کمیته اقلیت های دینی و اسقف اعظم تشکیل می دهند.

وی در همین خصوص اضافه کرد: پیش از ظهر این روز نیز مراسم مذهبی خود ارامنه بصورت عمومی اجرا خواهد شد که یکی از کشیشان راجع به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران سخنرانی می کنند. در این مجلس همچنین اسقف اعظم، رییس و اعضای خلیفه گری ارامنه، نماینده مجلس و تعدادی از خانواده شهدای ارامنه نیز حضور خواهند داشت.

موحدی از برگزاری مراسم وی‍ژه ای با حضور زرتشتیان در صبح روز 14 خردادماه و پیش از حضور در حرم مطهر، در معبد مرکزی زرتشتیان، واقع در خیابان میرزا کوچک خان خبرداد و در ادامه تصریح کرد: آشوریان نیز در برخی از مراکز آموزشی خود همچون مرکز آموزشی مریم مقدس، برنامه هایی را در این رابطه با حضور جانبازان ارامنه برگزار خواهند کرد. در این مراسم کمیته اقلیت های دینی ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) بسته ای فرهنگی حاوی کتاب و لوح فشرده با موضوع زندگی امام خمینی(س) و جملاتی از آن حضرت را به آشوریان اهدا خواهد کرد.

منبع: جماران

انتهای پیام /*