کتاب «مدیریت امام خمینی(س)» رونمایی می شود

کتاب «مدیریت امام خمینی(س)» 11 خردادماه در مراسمی در مدرسه علمیه معصومیه(س) رونمایی می شود.

کد : 50407 | تاریخ : 07/03/1393

به گزارش پرتال امام خمینی(س) حجت‌الاسلام والمسلمین رسول ابوالقاسمی، مسؤل آموزش‌های کوتاه‌مدت بنیاد مدیریت فقهی قم امروز 7 خرداد در نشستی خبری گفت: یکی از مصادیق بارز برای تحقق تعالیم مدیریتی اسلام، معرفی مدیر اسلامی است و در دوره معاصر، امام خمینی(س) را می‌توان بهترین نمونه برای مدیر اسلامی معرفی کرد.

وی اظهار کرد: امام به تعبیر نویسنده این کتاب، حتی دوره بعد از خود را مدیریت کرد که مصداق بارز آن، اصلاح و تغییر قانون اساسی بود و ایشان در طول زندگی و رهبری خود نشان داد که می‌توان با شیوه اسلامی هم مدیریت کرد.

ابوالقاسمی از رونمایی از کتاب مدیریت امام خمینی(س) خبر داد و گفت: مراسم رونمایی از این کتاب 11 خرداد در آستانه سال‌روز رحلت امام خمینی(س) در مدرسه معصومیه و با حضور آیت‌الله حایری شیرازی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به دو شیوه مدیریتی اسلامی یعنی اقتضاگرا و اصولی تصریح کرد: امام خمینی بر اساس مطالب کتاب مذکور که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین صمصام‌الدین قوامی نوشته شده، اصولگرای اقتضاگرا بود.

این محقق حوزوی با بیان اینکه ما در رساله‌های علمیه چیزی به نام سازمان و اداره نداریم، عنوان کرد: افعال سازمانی از مصادیق مکلفین است و می‌تواند موضوع فقه باشد، لذا لازم است احکام فقهی و باید و نبایدهای مدیریتی براساس فقه از سوی مراجع مطرح شود.

وی با بیان اینکه برخی می‌خواهند زندگی امام را غیرقابل اقتباس برای دوره کنونی بدانند، ادامه داد: رهبری امام محکوم به تاریخ‌مندی نیست و قابل بهره‌برداری و الگوگیری در دوره معاصر نیز هست.

ابوالقاسمی با بیان اینکه این کتاب شش روش مدیریتی امام را چند فصل مطرح کرده است، اظهار کرد: صبر، امید و قاطعیت، شجاعت و درایت، بصیرت و یقین از جمله بخش‌های این کتاب است.

مسؤل آموزش‌های کوتاه مدت بنیاد فقهی مدیریت اسلامی تصریح کرد: در این کتاب که تدوین آن چهار سال قبل انجام شده محورهای چهارگانه مبانی مدیریت و وظایف مدیر و رفتار سازمانی بررسی شده است.

منبع: ایکنا

انتهای پیام /*