کنگره چشمه آفتاب ادای دین به خاندان امام خمینی(س) است

امام جمعه خمین گفت: کنگره بزرگداشت پدر امام خمینی(س) ادای دین به خاندان آن حضرت است که ماحصل آن نیز تدوین کتاب های مختلف است.

کد : 50416 | تاریخ : 07/03/1393

به گزارش پرتال امام خمینی(س) حجت‌الاسلام سید‌علی حسینی، امام جمعه خمین‌ امروز، 7 خرداد در کنگره ‌بین‌المللی بزرگداشت پدر امام خمینی(ره) که در خمین برگزار شد، مرحوم آیت‌الله سید‌مصطفی موسوی را دارای ویژگی‌های برجسته‌ای دانست و افزود: ویژگی‌های شخصیتی ایشان در ایران ناشناخته است که با برگزاری این کنگره و نشست‌هایی مانند این تلاش داریم این بزرگوار را به جهانیان به‌ویژه ملت شریف ایران بشناسانیم.

وی با اشاره به دلایل برگزاری این کنگره، تشریح کرد: در آیات و روایات ما مسلمانان  از عالمان به‌ویژه عالمان دین بسیار تمجید شده است و یکی از دلایل برگزاری این مراسم همین مسئله است، چرا‌که آیت‌الله سید‌مصطفی موسوی به‌عنوان یک مجتهد دینی و در حد اجتهاد در سطح کشور مطرح بود. 

امام جمعه خمین تأکید کرد: هوش سرشار، ایمان و تقوا، از ایشان یک معلم و مجاهد فی سبیل‌الله ساخته بود و مهم‌تر از همه اینکه پدر مردی چون امام خمینی(ره) بودند؛ فرزندی تحویل جامعه دادند که نظیر آن را در جهان سراغ نداریم، فردی که دنیا را متحول کرد و تعبیر آفتاب حقیقتاً برازنده ایشان است.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: از برکات وجود پدر بزرگوار امام خمینی(ره) تأسیس حوزه علمیه در خمین بود و که در این راستا به تربیت طلاب دینی پرداختند و در ترویج دین، اصول انسانی و عدالت‌خواهی تلاش فراوانی از خود نشان دادند، تا اینکه به مرتبه عالی شهادت دست یافتند.

امام جمعه خمین در ادامه سخنان خود، سید‌مصطفی موسوی را مجاهد فی سبیل‌الله، مخالف ستمگر و مدافع ستم‌دیده قمداد کرد و افزود: از ویژگی‌های بارز ایشان ستم‌ستیزی، کمک به مظلومان ومحرومان بود؛ و ثمره‌ این شخصیت فرزندی چون حضرت امام بود که حتی  پدر خود را تحت تأثیر قرار دادند.

وی ادامه داد: علما‌، وارثان انبیا‌ هستند و تجلیل و تکریم از مروجان علم، دین، تقوا و قرب خداوند، واجب است؛ در احادیث آمده، هر کس علما را اکرام کند خدا و رسول خدا(ص) را تکریم کرده است؛ لذا باید در تجلیل آنها بکوشیم، به ویژه اینکه عالم دینی عامل به قرآن و دین هم باشد که سیدمصطفی ازعاملان جهان اسلام بوند.

این مقام مسئول تبیین کرد: تکریم ایشان همچون یک وظیفه دینی بر دوش ما بود که تلاش کردیم در جهت معرفی شخصیت ایشان فعالیت‌هایی داشته باشیم؛ در واقع این کنگره ادای دین به خاندان امام خمینی(ره) بود که ماحصل آن نیز تدوین کتاب‌های مختلف است.

وی با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «این انقلاب بی نام خمینی در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست» اضافه کرد: نشست‌های مختلف در زمینه ‌شناساندن خاندان امام راحل به جهانیان صورت گرفته است و امروز نام حضرت امام(ره) به‌عنوان پیشانی پرافتخار ایران  در جهان می‌درخشد.

امام جمعه خمین در پایان با اشاره به مفاخر و بزرگان استان مرکزی اظهار کرد: ما افتخار می کنیم 2 هزارچهارصد عالم و دانشمند به جامعه تحویل داده‌ایم که امام خمینی(ره) سرآمد همه آنها است و به‌واسطه شخصیت ایشان و پدربزرگوارشان نام خمین تا ابد جاودانه است.

منبع: ایکنا

انتهای پیام /*