اجداد بزرگوار امام خمینی(س) نقش مهمی در هدایت مردم داشتند

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: اجداد بزرگوار امام خمینی(س) انسان هایی عالم، مجاهد و مورد اعتماد مردم بودند و نقش مهمی در هدایت مردم داشتند.

کد : 50417 | تاریخ : 07/03/1393

به گزارش پرتال امام خمینی(س) وی در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بین المللی «چشمه آفتاب» افزود: باید این شخصیت های بزرگ را به مردم معرفی کرد و همه باید قدردان آنان باشیم.

وی ادامه داد: معرّفی سوابق بیت حضرت امام و بویژه پدر بزرگوار ایشان از اقدامات لازمی بود که باید انجام می گرفت، امیدوارم بتوانید به نحو احسن این کار را انجام دهید.

آیت الله صافی گلپایگانی همچنین با اشاره به اهمّیت شناساندن بزرگان دین به مردم، گفت: بزرگداشت علما و بزرگان باعث می شود که مردم سوابق خوب خود را بدانند و از سیره آنان، برای زندگی خود الگوبرداری کنند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه خوب مردم خمین در دینداری افزود: مردم شریف خمین از ابتدا اهل دین و مجاهدت بودند؛ و همیشه در برابر منکرات ایستادگی می کردند؛ اکنون آنان، ملتزم به دین و عامل به وظیفه امر به معروف و نهی از منکرند.

وی همچنین با تقدیر از دست اندرکاران تدوین 11 جلد کتاب اسناد و نوشته های تاریخی درباره والد معظم امام خمینی(س) گفت: زحمتی که در تدوین کتب کشیده اید بسیار قابل تقدیر است و ان شاء ا... این نوشته ها باعث آشنایی هر چه بیشتر مردم با علما و بزرگان شود.

امام جمعه خمین نیز در این دیدار، گزارشی از روند اجرایی این ستاد ارایه و برنامه های دو روز این کنگره بین المللی را تشریح کرد.

کنگره بین المللی چشمه آفتاب در بزرگداشت پدر امام خمینی ( آیت ا... سیدمصطفی موسوی خمینی)، در حال حاضر ( هفتم و هشتم خرداد) در بیت تاریخی امام راحل(س) در خمین در حال برگزاری است. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام /*