شهرداری تهران آماده برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام(س) است

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت : شهرداری تهران برای برگزاری با شکوه مراسم سالگرد ارتحال امام(س) آماده است .

کد : 50431 | تاریخ : 10/03/1393

به گزارش پرتال امام خمینی(س)، معاون خدمات شهری شهرداری تهران روز شنبه در نشست خبری در دفتر مرکزی شهرداری تهران اظهار کرد: هشت کمیته برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام در شهرداری تهران فعال است و منطقه یک تهران به طور ویژه اقدامات رفاهی مختلفی را نسبت به مهمانانی که از استان های سراسر کشور خود را به حرم امام راحل می رسانند، انجام می دهد.
مجتبی عبدالهی با اشاره به بازدید از جماران و منزل امام خمینی (س) تصریح کرد: خیابان جماران و محوطه آن برای زائران و بازدیدکنندگان آماده می شود.
وی با اشاره به اقدام منطقه 20 شهرداری تهران در اسکان زائران مرقد امام راحل و زوار حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، گفت: مناطق دیگر شهرداری نیز اقدامات دیگری را از جمله آماده سازی فضاها و سایر اقدامات انجام می دهند.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه 4 هزار و 500 دستگاه اتوبوس زائران را به حرم مطهر منتقل می کنند، بیان کرد: کمیته ایمنی و سازمان آتش نشانی نیز با بسیج نیروهای ویژه امکانات لازم و تجهیزات مختلف را برای مراقبت از محل های حضور زائران مهیا کردند.
عبدالهی گفت: فاصله حرکت قطارهای مترو در روز 14 خرداد به 2 دقیقه کاهش می یابد. 
وی بیان داشت: علاوه بر این سازمان تاکسیرانی نیز ون هایی را در مکانهایی مشخص پیش بینی کرده که زائران را به نزدیکترین محل مراسم می رسانند. 
معاون خدمات شهری شهرداری تهران به خدمات کمیته درمانی با محوریت شرکت شهر سالم اشاره کرد و گفت: 10 دستگاه اتوبوس آمبولانس و بیش از 100 نفر کادر پزشکی در این عرصه مشغول فعالیت خواهند بود. 
وی گفت: سازمان میادین نیز یک میلیون بطری آب، 500 هزار بسته پذیرایی و همچنین پذیرایی غذای گرم برای نیروهای عملیاتی، ستادی و زائران در نظر گرفته است.
عبدالهی با اشاره به اینکه سازمان پسماند نیز 2 هزار نیرو با تجهیزات کامل را در نظر گرفته است، گفت: طی یکی دو ساعت پس از مراسم کلیه محوطه پاکسازی خواهد شد.
وی ادامه داد: شهرداری تهران برای 15 خرداد که مصادف با قیام مردم ورامین است، برنامه ویژه ای خواهد داشت.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه سال گذشته 2 هزار چشمه سرویس بهداشتی ساخته شده بود، افزود : امسال سرویس های پورتال را هم در جاهای مختلف آماده کرده ایم.
عبداللهی خاطرنشان کرد: بیش از 300 غرفه نیز برای انجام کارهای فرهنگی و تبلیغاتی در نظر گرفته شده است. 
وی با بیان اینکه سازمان زیباسازی نیز شعارها و متن های زیبایی تهیه کرده در سطح شهر توزیع کرده است، افزود: شرکت ساماندهی نیز نیروهای خود را با برای برخورد با دستفروشان و متکدیان آماده کرده است. 
معاون خدمات شهری شهردار تهران از تحت پوشش قرار گرفن بیش از یک و نیم میلیون زائر حرم مطهر امام خمینی(س) از مبداء تا مبداء خبر داد. 
وی ادامه داد : یک هزار دستگاه اتوبوس برای ماموریت های خاص، 300 دستگاه اتوبوس به صورت رزرو و 2100 دستگاه اتوبوس برای خدمات رسانی به زائرین در نظر گرفته شده است. 
عبداللهی در خصوص بیمه بیش از یک و نیم میلیون زائری که روز 14 خرداد به حرم مطهر امام خمینی(س) می آیند،نیز گفت: شهرداری تهران چند سال است که برای انجام این کار پیشقدم شده و برای همه مراسم ها شهروندان را بیمه می کند. 
بنا به گفته وی بیش از یک و نیم میلیون زائر حرم مطهر امام بیمه از مبداء حرکت زائر تا بازگشت آنها به مبداء تحت پوشش بیمه درمانی هستند. 
معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز گفت: 200 دستگاه ون در چهار مسیر، سه راه باقرشهر تا حرم ، پل شهیدصنیع خانی تا حرم ، درب قدیم بهشت زهرا(س) تا حرم و پارکینگ شماره 9 تا حرم در روز 14 خرداد ماه جا به جایی زائران را در محدوده حرم مطهر انجام خواهند داد . 
چناری با بیان اینکه برای خدمات بهتر به شهروندان 50 دستگاه ون نیز در نظر گرفته شده، افزود: یکصد دستگاه تاکسی نیز در اختیار سپاه محمد رسول الله(س) قرار گرفته و همچنین ستاد هماهنگی تاکسیرانی در منطقه 19 مستقر شده است. 
وی با بیان اینکه از ساعت 22:30 روز 13 خردادماه تا 5:30 روز 14 خرداد نیز از حرم مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) تا حرم مطهر امام خمینی(س) سرویس دهی انجام خواهد شد، افزود: در صورت ازدحام جمعیت در مسیر بازگشت، قطارهای فوق العاده با حضور در فاصله زمانی کمتر از چهار دقیقه درنظر گرفته شده است. 
معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: سیستم های اطفاء حریق در ایستگاه های شهرری، شاهد و حرم مطهر امام خمینی(س) در نظر گرفته شده و مسائل ایمنی نیز به صورت کلی رعایت شده است. 
وی تصریح کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز در سه مقطع زمانی از روز سیزده خرداد و عصر روز ارتحال جابه جایی مسافران را در سطح شهر برعهده خواهد داشت. 
چناری ادامه داد : سرویس دهی به گمشدگان تنها با هماهنگی ستاد هواوفضا و با تاکید آنها صورت خواهد گرفت . 
وی ادامه داد: مانند هرسال 40 هزار پوستر در اختیار ستاد بزرگداشت قرار داده شده که این پوسترها با هماهنگی راهور به چاپ رسیده است که از ابتدای ورودی شهر تهران تا محل های استقرار در حرم مطهر جانمایی خواهند شد . 
معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه 6 هزار متر زمین با جانمای 13هزار خودرو به منظور پارکینگ اختصاص داده شده است، گفت: با توجه به اینکه طی سالهای گذشته بیشترین سرگردانی مربوط به اتوبوس های استانها بوده، پارکینگ ویژه ای برای استانها در نظر گرفته شده که با نصب بنرها مسیرهای پارکینگ اطلاع رسانی می شود. 
چناری با بیان اینکه برای یک روز بدون آسیب برنامه ریزی شده است، گفت: تردد عابران پیاده در بزرگراه ها ایمن سازی شده به طوری که در محدوده باقر شهر و صالح آباد تمامی معابر عابر پیاده اصلاح و ایمن سازی شده است. 
وی با تاکید اینکه در گذشته در پل کهریزک و صالح آباد مشکلات ترافیکی و ایمنی را شاهد بودیم، افزود: امسال با نصب علائم ایمنی مشکلات ترافیکی این محدوده را برطرف کرده ایم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /*