گاهنامه «چشمه مهر» منتشر شد

چشمه مهر مجله ای است که اولین شماره آن به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) با محوریت موضوع زن و خانواده به چاپ رسیده است.

کد : 50467 | تاریخ : 11/03/1393

به گزارش پرتال امام خمینی(س)، در مجله چشمه مهر تلاش شده است تا با بازاندیشی نظرات امام خمینی(س) در حوزه زن و خانواده، وضعیت فعلی زنان در جامعه سنجیده و مطالعه شود.
از جمله مقالاتی که با محوریت زن در نگاه امام در این مجله کار شده است می توان به این موارد اشاره کرد: گذری بر مقام زن در نگاه امام خمینی(س) از دیدگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی، سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی پیرامون مقام معرفتی حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی زنان عالم از نقطه نظر حضرت امام.
مجله چشمه مهر به مقایسه تطبیقی میان نظرات امام خمینی(س) و راشد الغنوشی درباره ی پایگاه اجتماعی زن مسلمان به نگارش اشرف بروجردی پرداخته و با الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور با موضوع حقوق سیاسی و اقتصادی زن در دیدگاه حضرت امام، گفت و گویی انجام شده است.
علاوه بر این سخنانی از خانم مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با محوریت، ممانعت از بازتولید و تکثیر مشکلات حوزه زنان با پرهیز از حرکت های شعاری و هیجانی، ذکر شده و در ادامه مقاله ای با عنوان، هویت بازیافته زن مسلمان در آینه انقلاب اسلامی به نگارش توران ولی مراد آمده است.
از دیگر نوشته های این مجله می توان به گفت گو با حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری با موضوع مبارزه با ناهنجاری های جامعه زنان و گفت و گو با آیت الله محمد موسوی  بجنوردی با عنوان «در مسئله مدیریت و زعامت هیچ فرقی بین زن و مرد نیست» اشاره کرد.

منبعک جماران

انتهای پیام /*