همایش امام(س)، ماندگارترین چهره امت اسلامی در تایلند برگزار شد

همایش «امام خمینی(س)؛ ماندگارترین چهره روحانی و معنوی امت اسلامی» روز یکشنبه در تایلند برگزار شد.

کد : 50538 | تاریخ : 19/03/1393

به گزارش پرتال امام خمینی(س)، این همایش یک روزه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال معمار انقلاب اسلامی ایران و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(س) و به همت رایزنی فرهنگی ایران در بانکوک و با همکاری مجمع بومی اهل بیت(ع) در تایلند، انجمن دوستداران ولایت فقیه و مرکز تحقیقات و مطالعات اسلامی تایلند در سالن اجتماعات کالج اسلامی شهر بانکوک برگزار شد.
در همایش «امام خمینی(س)؛ ماندگارترین چهره روحانی و معنوی امت اسلامی» حسین کمالیان سفیر ایران در تایلند، مصطفی نجاریان زاده رایزن فرهنگی ایران در بانکوک و جمعی از علماء و شخصیت های مذهبی و علمی و بیش از 400 نفر از شیعیان و شیفتگان امام راحل حضور داشتند.
در این همایش علاوه بر سفیر و رایزن فرهنگی ایران در تایلند، سیدمبارک شاه حسینی رئیس انجمن دوستداران ولایت فقیه، حجت الاسلام صالح امام حسینیه باقرالعلوم (ع) شهر بانکوک و حجت الاسلام حسین بن سالم امام مسجد جامع امام علی (ع) پایتخت تایلند سخنرانی کردند.
آرون علی محقق و پژوهشگر اسلامی از جامعه اهل تسنن تایلند و حجت الاسلام سیدسلیمان حسینی مدیر بنیاد و مدرسه علمیه المهدی(ع) و امام مسجد بزرگ روح الله در شهر ناخان سیتامارات در جنوب تایلند نیز ویژگی های شخصیتی و ابعاد علمی و عرفانی و سیاسی، علل رموز ماندگاری و جاودانه شدن حضرت امام خمینی(س) در تاریخ جهان و در میان امت اسلامی را مورد بررسی قرار دادند.
در این همایش سه فیلم کوتاه ویژه نهضت، آرزوهای امام راحل و ارتحال حضرت امام خمینی(س) برای حضار به نمایش گذاشته شد.
این مراسم توسط کانال های اینترنتی ولایت تی.وی و صاحب زمان تی.وی به طور آنلاین پخش شد.
در این همایش کتاب بیانات امام خمینی(س)ˈ و ویژه نامه ای که با حمایت رایزنی فرهنگی ایران و توسط مرکز تحقیقات و مطالعات اسلامی تایلند به چاپ رسیده بود، به حضار هدیه شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /*