شش روز پس از عزل بنی صدر

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی(ره): فقدان شهید مظلوم آیت ‏اللّه‏ بهشتی جبران ناپذیر است

مسلماً فقدان شهیدان بزرگواری مانند شهید مظلوم آیت ‏اللّه‏ بهشتی، قدوسی و ربانی ‏املشی جبران ‏ناپذیر است. اما آنچه موجب تسلای خاطر مردم و دلگرمی کارگزاران نظام جمهوری اسلامی است تداوم راه شهیدان انقلاب اسلامی است.

کد : 50619 | تاریخ : 01/04/1393

در روز دوم تیرماه سال ۱۳۷۱به مناسبت فرارسیدن یازدهمین سالروز شهیدان هفتم تیر، حجت الاسلام سید احمد خمینی در دیدار با آیت ‏اللّه‏ یزدی رئیس قوۀ قضاییه و شرکت کنندگان در سومین گردهمایی قضات و مسئولان قوۀ قضاییه نکاتی را درباره شیوه رهبری امام و تداوم راه شهیدان انقلاب اسلامی متذکر شدند. بخش هایی از این بیانات در زیر آمده است:

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

خدمات ارزشمند شهیدان قوۀ قضاییه در مسیر استقرار احکام اسلامی کم ‏نظیر است. مسلماً فقدان شهیدان بزرگواری مانند شهید مظلوم آیت ‏اللّه‏ بهشتی، قدوسی و ربانی ‏املشی جبران ‏ناپذیر است. اما آنچه موجب تسلای خاطر مردم و دلگرمی کارگزاران نظام جمهوری اسلامی است تداوم راه شهیدان انقلاب اسلامی است. آنچه برای امام همیشه جاوید و عظیم‏ الشأن ما در رأس امور قرار داشت حفظ دستاوردهای حکومت اسلامی با همۀ اجزای آن بود. همۀ ما باید سعی کنیم که نیازهای حکومت اسلامی را در چهارچوب احکام و معیارهای الهی بشناسیم و لازمۀ موفقیت قوۀ قضاییه در مسیر اجرای رسالت خطیرش همانند سایر قوای نظام، آن است که بر اساس اسلام نابی که امام طرح فرمودند حرکت نماید و ترفندهایی را که دشمنان علیه موجودیت جمهوری اسلامی ایران به کار می ‏برند، خنثی سازد. امروز ملتهای اسلامی از ما می‏ خواهند که مجریان صدیق اسلام ناب محمدی(ص) باشیم و این، رسالت بس عظیمی است که موفقیت در اجرای آن افتخارآفرین است. موجودیت بعضی از ملتها ریشۀ تاریخی دیرینه دارد و صاحبان قدرت آنها را تشویق می ‏کنند تا غرور و حماسه‏ های تاریخی گذشته را در اذهان تداعی کنند، و از سویی دیگر خاطرات قهرمانی های نسلهای گذشته را زنده می‏ کنند تا به این وسیله در مقابل دشمنان از موجودیت خود استفاده کنند. این شیوۀ کار به عنوان یک روش شوق‏ آفرین چه حق باشد یا باطل، یک مسألۀ مورد توجه حاکمیت هاست. مثلاً رژیم گذشته که اسلام را دشمن موجودیت خود می‏ دانست با طرح شعارهای شاهنشاهی و به ظاهر ملیگرایی جشن های ۲۵۰۰ سالۀ شاهنشاهی را درست کرد و تاریخ رسمی کشور را از هجری شمسی به شاهنشاهی تغییر داد. هدف این بود که به مردم القا کنند شما که دارای یک ریشۀ تاریخی کهنی هستید تا به کی باید پیرو قوانین اعراب باشید و آنها را به عنوان حدود قانونی برای خودتان شاخص قرار دهید!
رژیم گذشته غیر از اسلام برای نابودی موجودیت خود دشمن دیگری نمی ‏شناخت. در مقابل این روش، امام بر روی افتخارات صدر اسلام که توسط مسلمین رقم خورده بود اصرار می ‏ورزیدند و مردم را به فداکاریها و حماسه‏ آفرینی های صدر اسلام فرا‏ می ‏خواندند. امام به یاد مسلمانان می ‏آوردند که عدۀ قلیلی از شما مسلمانان به لشکر شصت هزار نفری رومیان حمله بردند و آنان را شکست دادند. روش کار یکی بود، ولی آنچه که امام به عنوان مسائل قابل اعتنا و ارزش مطرح فرمودند به مراتب وسیعتر از آن دستاویزی بود که رژیم شاه و کارگزارانش مطرح می‏ کردند. نهایتاً انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد و شعارهای امام برخلاف انتظار جهان استکباری پررنگتر و فراگیرتر از مرزهای ایران شد و آنان انواع حیله ‏ها و توطئه‏ های خود را برای شکست و یا توقف انقلاب اسلامی بکار بردند، اما از آنجا که امام موفقیت و شخصیت اسلامی مسلمانان را به یادشان می ‏آوردند و رژیم های منحط غرب و شرق و حکومت های وابسته به غرب را به عنوان دست ‏نشاندگانی بی‏ ریشه به مردم معرفی می‏ کردند موجب شد که در این تقابل، مردم ما به خودباوری و بازگشت به هویت اصلی خویش نایل شوند و همواره در برابر دشمنان پیروز گردند.

صلابت مواضع امام در مقابل قدرتهای استکباری، فتوای قتل سلمان رشدی مرتد، حمله به کشتی های نفتکش تحت سلطۀ امریکا، به یکایک مسلمانان جهان این هویت را بخشید که با قدرت و اتکای به نفس برای یک مقابلۀ تمام‏ عیار مهیا شوند و از قدرتهای شرق و غرب نهراسند. در این میان امریکایی ها با کمک و همراهی مرتجعین منطقه شدیداً احساس خطر کردند و به تکاپو افتادند و اسلامی را طراحی کردند که بتواند در مقابل اسلام ناب امام بایستد. اسلام طراحی شده از سوی امریکا و دست‏ نشاندگانش در کشورهای عربی حوزۀ خلیج فارس از طرف حضرت امام، اسلام امریکایی نام گرفت و ایشان با درایت و روشن ‏بینی خاص خودشان نقشه‏ های دشمنان اسلام را برملا ساختند.

امام همواره بر تقابل اسلام ناب محمدی و اسلام امریکایی تأکید داشتند. نتیجه آن شد که ملتهای اسلامی با شور و شوق از اسلام به عنوان دین گمشدۀ خود که شخصیت حقیقی را به آنان بازگردانده بود، دفاع می‏ کردند. این دگرگونی در جهان اسلام با بهایی سنگین پدیدار شده است. خون صدها هزار جوان پاکباختۀ دین خدا در جبهه‏ های جنگ، شهیدان بزرگواری مانند بهشتی، مطهری و... نهال باورهای اصیل اسلامی را آبیاری کرد و آن را شکوفا ساخت. حال اگر کسی به این باورهایی که از زحمات و خونهای پاک به دست آمده ضربه بزند، خیانتی نابخشودنی است. امروز در این کشاکش دشوار بین اسلام ناب محمدی و اسلام امریکایی، دستگاههای تبلیغاتی جهان استکباری با همۀ توان و ابزارهای قدرتمند خود القا کنندۀ این مطلب به اذهان جهانیان هستند که نظام و انقلاب ما از خط امام فاصله گرفته است.

مسلمانان آگاه که با مواضع رهبری آشنا هستند، دروغ بودن آنرا درک می‏ کنند...

[پیش از سخنان حجت ‏الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی، آیت ‏اللّه‏ محمد یزدی رئیس قوۀ قضاییه با ارائۀ گزارشی از سیستم قضایی و حقوقی اسلام، آخرین تحولات حقوقی در قوه قضاییه را تشریح کرد.]

منبع: مجموعه آثار یادگار امام، ج۲، صص ۳۰۱-۳۰۳

انتهای پیام /*