کشف توطئه کودتای نوژه و هوشیاری و حسن تدبیر امام خمینی

طرح کودتای نظامی نوژه با هدف بمباران مراکز حساس، نظیر بیت حضرت امام خمینی(س)، صدا و سیما و... و کشتن انبوهی از مردم از جمله این برنامه ها بود که متاسفانه از طرف افرادی به ظاهر وجیه المله هم پشتیبانی می شد.

کد : 50693 | تاریخ : 19/04/1402

پرتال امام خمینی(س):‌ هوشیاری و حسن تدبیر رهبر انقلاب و اعتقادات و باورهای دینی مردم که انقلاب بر اساس آن پایه‌گذاری شده بود، نقشه‌های دشمنان را پی در پی خنثی می‌کرد و انقلاب را به سلامت پیش می‌برد. طرح کودتای نظامی نوژه با هدف بمباران مراکز حساس نظیر بیت رهبر کبیر انقلاب، صدا و سیما و... و کشتار انبوهی از مردم، با پشتیبانی افراد به ظاهر وجیه ‌الله‌، از جمله سلسله توطئه‌های گوناگون دشمنان بود که در سایه اعتقاد مردم و رهبری امام، نقش بر آب می‌شد. این طرح هم بر پایه اعتقادات دینی خانواده یکی از خلبانان متنبه شده از جمع توطئه‌گران در روز 18/ 4/ 1359 افشا و خنثی شد.

حضرت امام سه روز بعد در سخنرانی شان در جمع اعضای جامعه اسلامی بانوان شمیران‏ با اشاره به این کودتای نافرجام فرمودند:

«این اشخاصی که خیال کردند که یک کودتایی بکنیم و یک چند نفر را بکشیم و یک مثلاً جاهایی را بکوبیم اینها خیال می‏ کنند که یک جاست مرکز، یک محله است مرکز یا چند محله است مرکز. اگر فرض کنیم آن محل، آن محل کوبیده بشود همان طور که در کودتاهای دیگر وقتی آن رأس را می ‏کوبیدند دیگر، دیگران کم کار داشتند یا کار نداشتند حالا هم این طوری است. حالا همه خانه‏ ها مرکز است، همه افراد ملت ما سپاه اسلام هستند. مسئله، مسئله عقیدتی است نه مسئله مادی.» (صحیفه امام، ج۱۳، ص ۲۶)

انتهای پیام /*