تاثر شدید امام از رفتار ددمنشانه رژیم صهیونیستی

مصیبت و تأسف و غم و درد براى ابتلاى مسلمانان به این حکومتهاى خودفروخته و دلباخته به ابرقدرت امریکا و چشم بسته به فرمان دشمنان اسلام و مسلمانان است.

کد : 50727 | تاریخ : 23/04/1393

پرتال امام خمینی(س):حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روزهای اخیر، سندی دیگر از جنایات این رژیم غاصب است که طی چند دهه اخیر با کشتار مردم بی دفاع فلسطین و جنوب لبنان و اشغال اراضی فلسطینیان، ظلم، تعدی و تجاوز را به حد اعلی رسانده است. تصاویر اجساد کودکان فلسطینی و روزه دارانی که روزه خود را در میان موشک و خون افطار می کنند بسیار متاثر کننده است.

حضرت امام خمینی(س) با مخالفت صریح با هرگونه رابطه ای با رژیم اسرائیل از سالها پیش از پیروزی انقلاب و سپس سخنرانی ها و پیام های متعدد در محکومیت این رژیم پس از انقلاب اسلامی، همواره در کنار مردم مظلوم فلسطین بوده اند. نام گذاری روز قدس نیز از مهمترین جلوه های این پشتیبانی در جهان اسلام است. ایشان در پیامی که روز 15 تیرماه سال 1361 به مناسبت روز جهانی قدس صادر کرده اند با محکومیت جنایتهاى رژیم اشغالگر قدس در لبنان، سستى و فتور سران دولتهاى اسلامى  را عاملی برای گستاخی رژیم صهیونیستی و قتل عام بیشتر مسلمانان در این کشورها دانسته اند.

بازخوانی پیام ایشان می تواند زنگ هشداری باشد که حضرت امام با درایت، سالها پیش از این به صدا درآورده اند:

بسم اللَّه الرحمن الرحیم

إنا للَّه و إنا إلیه راجعون

در سالروز قدس سال 1361 غم انگیزترین و دردناکترین روزها را مى گذرانیم و اسفناکترین و مصیبت بارترین ایام را پشت سر مى گذاریم. نه فقط غم و درد براى شهداى بى پناه و بیگناه لبنان مظلوم، و نه فقط أسف و مصیبت از حمله دامنه دار اسرائیل جانى با بمبهاى خوشه اى و آتشزا به ساکنین عرب و مسلمانان بیروت، که موجب شهادت و آسیب هزاران پیر و جوان و زن و مرد و کودک بیگناه بى پناه شده است، و نه براى نقشه هاى شوم امریکاى ابرجنایتکار، و نه براى هدم اساس اسلام در ایران و سایر کشورها، و نه براى کمکهاى مادى و معنوى مصر و اردن و دیگر هم قطارانشان به دو جنایتکار افسارگسیخته «بگین» و «صدام»، که اینان خوى درندگى و جنایتکارى دارند و زندگى و حیات مادى آنان بستگى به تجاوز به حقوق ملتها و مستضعفان جهان دارد، و تحت ستم قرار دادن و سرکوبى ملتهاى مظلوم از افتخارات آنان است؛ و نه براى تجاوز بى رحمانه صدام عفلقى و حزب بعث عراق به کشور اسلامى ایران و کشتار هزاران کودک، پیرزن و پیرمرد، و به ویرانه بدل کردن شهرهاى آباد و سرسبز عرب نشین و فارس نشین ایران، که این حزب مشرک نمى تواند اسلام را تحمل کند و برنامه آن براندازى اسلام و هواداران آن است. مصیبت و تأسف و غم و درد براى ابتلاى مسلمانان به این حکومتهاى خودفروخته و دلباخته به ابرقدرت امریکا و چشم بسته به فرمان  دشمنان اسلام و مسلمانان است. اینان براى مخالفت با جمهورى اسلامى و کمکهاى نظامى و تسلیحاتى و مادى و معنوى به صدام- که اسلام را دشمن خود مى داند- عذرهایى مى تراشیدند و مسئله فارس و عرب را بر خلاف دستورات اسلام و قرآن مجید پیش مى آوردند و در بوقهاى تبلیغاتى و مطبوعات در خدمت ابرقدرتها پشتیبانى اسرائیل از ایران را با دروغ شاخدار بهانه مى کردند.

امروز که اسرائیل به یک کشور مسلمان عربى حمله نموده و مسلمانان را به خاک و خون مى کشد، چه عذرى در خفقان مرگبار خود دارند؟ چه عذرى در پیشگاه خداى قهار و ملتهاى اسلامى در کمک به اسرائیل و ارباب جنایتکارش دارند؟ چه عذرى در تعقیب پیشنهاد ذلت بار «کمپ دیوید» و «طرح فهد» دارند؟ چه عذرى در سازش با این جانیان بالذات و خونخواران حرفه اى دارند؟ آیا امریکا با امریکاى سابق که ما را به دروغ متهم به سازش با آن مى کردند فرق کرده است؟ و یا اسرائیل با اسرائیلى که به بهانه دروغین دادن اسلحه به جمهورى اسلامى به کمک صدام شتافتند و به دشمنى با ما براى نجات حزب بعث عفلقى یقه پاره مى کردند، تفاوت کرده است؟

بارالها، مسلمانان منطقه گرفتار یک چنین حکمفرمایانى هستند، چنانچه مولاى آنان على بن ابی طالب گرفتار منافقانى ظاهر الصلاح بود و به دست آنان در مثل این ایام به لقاى تو شتافت و از گرفتاریها نجات پیدا کرد.

بارالها، امروز اسلام گرفتار منافقانى جنایتکارتر از «نهروانى» هاست که با نام اسلام، آن را مى کوبند و با دشمنان اسلام به اسم اسلام و در حقیقت براى چپاول اموال ملتهاى مظلوم و محروم و دربند کشیدن آزادگان ملتها سازش مى کنند.

خداوندا، این دولتمردان نادان، بار ذلت اسرائیل را به دوش مى کشند که چند روزى بر ملتهاى مسلمان حکومت کنند.

خداوندا، این حکومتهاى نادان با داشتن همه امکانات براى پیروزى بر ابرقدرتها، به جنایات امریکا و اسرائیل صحه مى گذارند، و براى تحکیم پایه هاى کفر شب و روز خود را نمى فهمند. بارالها، این خلق مسلمان و مظلوم را از چنگال آنان نجات ده. اما اکنون چه  باید کرد؟ آیا راهپیمایى و فریادها و بیقراریها از دست دشمنان اسلام و مستضعفان جهان کافى است؟ یا آنکه این وسیله است، نه هدف. گرچه دولتهاى منطقه و عمال استعمارگران و ستم پیشگان همین فریادها را نیز تحمل نمى کنند؛ و مطمئن باشید که فریادها را در حلقوم ستمزدگان و محرومان خفه مى کنند. هم آنان که از هم اکنون از فریاد مظلومانى که در هر سال یک مرتبه در حول کعبه آمال خود مى گردند و ناله و فغان مى کنند، و در مجمعى که اساسش بر امور سیاسى بنیان گذاشته شده به مخالفت برمى خیزند، خروش و پرخاش مسلمانان را براى رهایى قدس، به هر وسیله اى که باشد خفه خواهند کرد.

اسلام عزیز و پیامبر عظیم الشأنش و شهید محرابش که در شب مبارک قدر براى محرومین به خاک و خون کشیده شد، این شکوه را به کجا سر دهند که سلطه گران در بلاد اسلامى مى گویند درد و رنج بکشید و ناله نکنید! در زیر شکنجه هاى امریکا و اسرائیل پلید و دیگر قدرتمندان خرد شوید و دم در نیاورید! دردها زیاد است، لکن چاره چیست؟ ملت ایران به پیروى از قرآن کریم و اسلام بزرگ، راه چاره را یافت و رژیم امریکایى پهلوى را پس از فریادها و اعتصابها با مشت و دندان در مقابل تانکها و مسلسلها از پاى درآورد، و صدام جنایتکار و حزب مشرک او را با ایمان و قیامِ للَّه از پاى درآورد، و صدام بلندپرواز را که لاف سردارى قادسیه مى زد به دریوزگى و ذلت کشاند، و تمام توطئه ها را با هدایت الهى در نطفه خفه کرد. و اکنون نیز از پاى نمى نشیند تا آنچه از روز اول به عنوان غرامت و براى تأدیب مجرم خواست جامه عمل پوشد، و تصمیمات شوراى امنیت و سازمانهاى بى ارزش را جز ورق پاره هایى در خدمت «وتو» کنندگان نمى داند.

آنان با همه عربده ها و تبلیغات بى پایه سر تعظیم به پیش صهیونیزمها فرو آورده و براى تحکیم پایه هاى حکومت آنان و وابستگانشان چون صدام در آستانه مرگ ننگین به تشکیل جلسه و صدور قطعنامه پرداخته اند، و گمان کرده اند دولت متکى به خدا و ملت عظیم ایران بیدى است که از این بادها بلرزد. ملتى که اکنون طعم شیرین شهادت را چشیده است و پیرو مولاى خود امیر المؤمنین و اولاد عظیم القدر او که شهادت را فوز عظیم مى دانسته و در محراب شهادت و میدان نبرد نداى فزت و رب الکعبة را سر مى دادند از سازمانهاى نوکر ابرقدرتها نمى هراسد. ملتى که ابرقدرت امریکا را از کشور بقیة اللَّه- ارواحنا لمقدمه الفداء- با ذلت و خوارى راند و نفت و خزائن خود را از حلقوم آن بیرون کشید، از طبلهاى تو خالى سازمانهاى ساخته آن نمى ترسد. و این ملت و دولت پیرو آن، همان گونه که کراراً اعلام نموده اند، خواستهاى مشروع خود را از صدام و حزب عفلقى مى گیرند، و براى احقاق حق مشروع خود به هر اقدامى دست مى زنند «بَلَغَ ما بَلَغْ».

و اما تکلیف ملتها در آستان روز قدس و آستان سالروز شهادت بزرگ انسان تاریخ بشریت آن است که در اجتماعات و راهپیماییهاى خود از دولتهاى خویش به طور جدى بخواهند که با قدرت نظامى و سلاح نفت در مقابل امریکا و اسرائیل به مقابله برخیزند، و اگر گوش نکردند و اسرائیل جنایتکار را که تمام منطقه حتى حرمین شریفین را تهدید مى کند و هم اکنون عمق خواسته هاى او واضح شده است، تأیید کردند، با فشار و اعتصابات و تهدید، آنان را مجبور به عمل کنند. در حالى که اسلام و اماکن مقدسه آن مورد تهدید به تجاوز قرار گرفته هیچ فرد مسلمانى نمى تواند در مقابل آن بى تفاوت باشد. و آنچه در این موقع که اسرائیل تجاوز گسترده به بلاد مسلمین نموده و مسلمانان بیگناه و بى پناه را به خاک و خون کشیده است دولتهاى منطقه انجام مى دهند جز یک کلام بى محتوا و سازشکارانه نیست. و مصیبت بارتر آنکه از دست اسرائیل به امریکا- جنایتکار اصلى- پناه مى برند؛ و در حقیقت از خوف مار به اژدها روى مى آورند، و با داشتن ابزار مقابله با آنان حاضر به یک کلمه خشن یا یک تهدید نیستند. و با این وضع باید همه حاضر براى محو و نابودى شوند و در طول زندگى خود به هر ذلتى تن در دهند.

ایران همان گونه که اعلام کرد جز از راه عراق و برکنارى حکومت حزب بعث نمى تواند اقدامى مؤثر کند، و پس از حصول خواسته هاى مشروع خود داوطلب است که خیلى بیشتر از حال در کنار سایر مسلمانان و بویژه ملتها و دولتهاى عربى در نبرد با اسرائیل تشریک مساعى نماید، و به عنوان یکى از قدرتهاى بزرگ مسلمان منطقه با قدرتهاى  دیگر منطقه بسیار کوبنده تر از این زمان در نبرد با اسرائیل همکارى کند. و اگر خداى نخواسته اوضاع و احوال کشورهاى اسلامى و عربى و حکومتهاى منطقه به همین منوال باشد که نه تنها سراپا سازش و تسلیم و تأیید از دشمن اصلى و وابستگان به اوست، که کمکهاى مادى و معنوى به آنان مى کنند. ایران مجاهد در پیشگاه مقدس خداوند عذر دارد و از ملتهاى اسلامى منهاى دولتها استمداد مى کند که اگر آنان اجابت کردند دست به اقدام مؤثرتر و جدیترى خواهد زد. من به سران فلسطینى نصیحت مى کنم که دست از رفت و آمدهاى خودشان برداشته و با اتکا به خداوند متعال و مردم فلسطین و اسلحه خویش تا حد مرگ با اسرائیل بستیزند، چرا که این رفت و آمدها موجب مى شود که ملتهاى مبارز از شما دلسرد شوند. شما اطمینان داشته باشید که نه شرق به درد شما مى خورد و نه غرب. با ایمان بر خدا و تکیه بر سلاح با اسرائیل بجنگید، همچون ملت و نیروهاى مسلح ایران که بى اتکا به قدرتها و ابرقدرتها و با ایمان به خداى تعالى و قدرت لا یزال او تا حصول خواسته هاى مشروع خویش دست از اسلحه برنمى دارند.

خداوندا، از این سستیها و بى تفاوتیها و جاه طلبیها و خودباختگیها در سراسر جهان به تو پناه مى برم. خداوندا، براى نصرت اسلام و مسلمین جهان و مستضعفان دربند مستکبران و براى نصرت نیروهاى جمهورى اسلامى بر فریب خوردگان بعثى صدامى از درگاه مقدست استمداد مى طلبم. و السلام على من اتّبع الهدى.

روح اللَّه الموسوی الخمینى

(صحیفه امام، ج 16، ص: 378- 382 )

انتهای پیام /*