نام گذاری روز قدس از کیاست و تیزبینی امام خمینی(س) بود

ابوالجیش، سفیر فلسطین در تانزانیا نیز طی سخنان گفت: نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس نشان از کیاست و تیزبینی شخصیت بزرگ اسلام حضرت امام خمینی(ش) است که لازم است همه مسلمانان و رهبران اسلامی برای زنده نگهداشتن و بزرگداشت این روز بزرگ اهتمام بورزند.

کد : 50729 | تاریخ : 24/04/1393

به گزارش پرتال امام خمینی(س)، سمینار «قدس شریف و مسئولیت مسلمانان» با مشارکت و همکاری رایزنی فرهنگی ایران در تانزانیا و هماهنگی و همکاری نهادهای داخلی و خارجی مانند، جماعت شیعیان خوجه، حوزه‌ امام جعفر صادق(ع) دارالسلام و شورای شیعیان اثناعشری تانزانیا در دارالسلام، پایتخت این کشور آفریقایی، روز شنبه، 21 تیر برگزار شد.

این سمینار ویژه‌ روحانیون و علمای مسلمان و به منظور آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به علما، ائمه‌ جمعه و جماعات اعم از شیعه و اهل تسنن درباره‌ مسئله فلسطین و قدس شریف برگزار شد.

این مراسم با حضور مهدی آقاجعفری و مرتضی صبوری، سفیر و رایزن فرهنگی ایران در تانزانیا، ابوجیش، سفیر فلسطین در تانزانیا، حجت‌الاسلام شاهدی، مسئول نمایندگی جامعةالمصطفی(ص)، سیمبا، رئیس مرکز TIC، شیخ جلال، رئیس حوزه‌ امام جعفر صادق(ع)، شیخ الهادی موسی سالم، شیخ استان دارالسلام، شیخ اباصالح، روحانی برجسته‌ اهل تسنن و جمع کثیری از شیوخ و اقشار مختلف مردمی از شیعه و سنی  و نیز اصحاب رسانه برگزار شد. سخنرانان در این سمینار درباره‌ قضیه قدس شریف و جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، سخنرانی کردند.

مهدی آقاجعفری، سفیر ایران در سخنانی با اشاره به ابتکار حضرت امام خمینی(ش) در نام‌گذاری آخرین جمعه‌ ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، به تشریح نقش و تأثیر این ابتکار ارزشمند امام(س) در زنده نگهداشتن مسئله‌ فلسطین و قدس شریف و تقویت جبهه‌ مقاومت و مبارزه علیه رژیم صهیونیستی پرداخت.

وی گفت: تجاوزات رژیم صهیونیستی به مردم بی‌پناه غزه نشان‌دهنده استیصال این رژیم است. وظیفه و مسئولیت علما و رهبران مسلمان در تبیین جنایات رژیم صهیونیستی برای عامه‌ مسلمانان و حمایت از مردم مظلوم فلسطین وظیفه‌ای بسیار مهم است.

ابوالجیش، سفیر فلسطین در تانزانیا نیز طی سخنان گفت: نام‌گذاری آخرین جمعه‌ ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس نشان از کیاست و تیزبینی شخصیت بزرگ اسلام حضرت امام خمینی(س) است که لازم است همه‌ مسلمانان و رهبران اسلامی برای زنده نگهداشتن و بزرگداشت این روز بزرگ اهتمام بورزند.

وی با اشاره به تاریخچه‌ اشغال سرزمین فلسطین و قدس شریف از سوی رژیم صهیونیستی، جنایات این رژیم جعلی را در طول سال‌های اشغال تا به امروز، به ویژه جنایات آن نسبت به مردم مظلوم غزه را برشمرد و خواستار کمک مادی و معنوی مسلمانان به مردم فلسطین شد.

ابوالجیش تأکید کرد: علاقه‌ مسلمانان به قدس شریف یک علاقه‌ الهی است که در دل مؤمنین قرار داده شده است. تمامی مسلمانان و آزادی‌خواهان باید روز قدس را بزرگ بشمارند و موجب تقویت جبهه مبارزه علیه رژیم صهیونیستی شوند.

همچنین شیخ الهادی موسی سالم، شیخ بزرگ دارالسلام نیز در سخنانی حضور باشکوه علما، اعم از شیعه و سنی را در این نشست نشانه‌ وحدت مسلمین تانزانیا در دفاع از ملت مظلوم فلسطین دانست و با اشاره به نام‌گذاری روز قدس از سوی امام خمینی(س)، جمهوری اسلامی ایران را مدافع واقعی مردم فلسطین دانست و دیگران را به الگو قراردادن ایران در مبارزه علیه رژیم صهیونیستی و دفاع از کیان اسلام و مردم فلسطین ترغیب کرد.

شیخ جلال، مدیر حوزه‌ امام جعفر صادق(ع) نیز گفت: مسلمانان اعم از شیعه و سنی با هوشیاری کامل نسبت به توطئه‌ها و فتنه‌ها، باید  در مبارزه علیه رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین و آزادی سرزمین‌های اشغالی به‌ویژه قدس شریف متحد باشند.

در ادامه، شیخ اباصالح، روحانی متنفذ اهل تسنن هم برگزاری این سمینار را قبل از روز قدس را برای اطلاع‌رسانی و آگاهی بیشتر علما و مردم بسیار مهم دانست و از ائمه‌ جمعه و جماعات خواست از فرصت ماه مبارک رمضان برای روشنگری علیه جنایات رژیم صهیونیستی استفاده و مردم را برای راهپیمایی باشکوه روز قدس دعوت کنند.

منبع: ایکنا

انتهای پیام /*