همراه با امام در مناجات/ 18

خداوندا، آینه دل را به نور اخلاص روشنى بخش، و زنگار شرک و دو بینى را از لوح دل پاک گردان، و شاهراه سعادت و نجات را به این بیچارگان بیابان حیرت و ضلالت بنما، و ما را به اخلاق کریمانه متخلق فرما، و از نفحات و جلوه‏ هاى خاص خود که مختص اولیاء درگاه است ما را نصیبى ده، و لشکر شیطان و جهل را از مملکت قلوب ما خارج فرما.

کد : 50736 | تاریخ : 25/04/1393

پرتال امام خمینی(س)؛ با سیرى کوتاه در مناجات هاى حضرت امام خمینی(س)، روشن مى شود که تمامى آنها بااطمینان نفسانى و وقار وشوق باطنى و بر کنار از تصرّفات و نفوذ شیطانى ودر کمال اخلاص و تابعیت محض از رضاى الهى بیان شده اند. با توجه به ایام ارشمند ماه مبارک رمضان که در آن قرار داریم، هر روز گوشه ای از مناجات و دعاهاى امام بزرگوار را با هم مرور می کنیم به این امید که روحمان جلا یابد و حلقه ارتباط بنده و معبود تنگتر گردد.


خداوندا، ما را به صراط مستقیم انسانیّت هدایت فرما و از جهل خودپسندى و ضلالت خودبینى مبرّا کن و به محفل انس اربابِ عروج روحانى و مقامِ قدسِ اصحاب قلوب عرفانى بار ده و حجاب هاى انانیّت ظلمانى و انّیّت نورانى را از چشم بصیرت ما برافکن، تا به معراج حقیقى نمازِ اهل نیاز واصل گردیم و به جهات اربعِ مُلک و ملکوت چار تکبیر زنیم؛ و فتح باب اسرار غیبیّه بر ما فرما و کشف استار احدیّت بر ضمایر ما نما، تا به مناجات اهل ولایت نایل شویم و به حلاوت ذکر ارباب هدایت فائز آییم و تعلقات قلبیه ما را از غیرْ صرف و به خود مصروف دار و چشم ما را از اغیار که شیاطینِ راه سلوکند بپوش و به جمال جمیل خود روشنى‏بخش. انّکَ وَلِىُّ الْهِدایَةِ وَ التَّوْفیق.  (سر الصلاة (معراج السالکین و صلاة العارفین)، متن، ص: 1)

خداوندا، آینه دل را به نور اخلاص روشنى بخش، و زنگار شرک و دو بینى را از لوح دل پاک گردان، و شاهراه سعادت و نجات را به این بیچارگان بیابان حیرت و ضلالت بنما، و ما را به اخلاق کریمانه متخلق فرما، و از نفحات و جلوه‏ هاى خاص خود که مختص اولیاء درگاه است ما را نصیبى ده، و لشکر شیطان و جهل را از مملکت قلوب ما خارج فرما، و جنود علم و حکمت و رحمان را به جاى آنها جایگزین کن، و ما را با حب خود و خاصان درگاهت از این سراى درگذران، و در وقت مرگ و بعد از آن با ما با رحمت خود رفتار فرما، و عاقبت کار ما را با سعادت قرین کن، بحقّ محمّد و آله الطاهرین، صلوات اللَّه علیهم أجمعین. (شرح چهل حدیث، ص: 2)

بار خداوندا که ما بندگان ضعیف را بى ‏سابقه خدمت و طاعتى یا احتیاج به بندگى و عبادتى با تفضّل و عنایت و محض رحمت و کرامت لباس هستى پوشانیدى، و به انواع نعمتهاى روحانى و جسمانى و اصناف رحمت هاى باطنى و ظاهرى مفتخر فرمودى، بى ‏آنکه از نبود ما خللى در قدرت و قوت تو راه یابد، یا از بود ما به عظمت و حشمت تو چیزى افزاید، اکنون که سرچشمه رحمانیّت تو جوشید و چشم خورشید جمال جمیل تو درخشید و ما را به بحار رحمت مستغرق و به انوار جمال منوّر فرمود، نقایص و خطیئات و گناهان و تقصیرات ما را نیز به نور توفیق باطنى و دستگیرى و هدایت سرّى جبران فرما، و دل سر تا پا تعلّق ما را از تعلّقات دنیاویّه برهان و به تعلّق به عزّ قدس خود آراسته نما. (آداب الصلاة (آداب نماز)، متن، ص: 380)

منبع: نیایش نامه، به کوشش اسماعیل محمدی، صص 30-33


انتهای پیام /*