مروری بر سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی در ۲۴ سال قبل در باره ضرورت درک صحیح قرآن از سوی همه مسلمانان

امروز قرآن مورد کینه و بغض استکبار است

امروز قرآن مورد کینه و بغض استکبار است؛ زیرا استکبار به خوبی فهمیده است که قرآن، این کتاب الهی ما، چنان غنی است که اگر به آن عمل شود مسلماً افراد ظالم و جائر و زورگو از صحنۀ زندگی مسلمانان محو می ‏شوند و به جای آنان افراد متدین و متعهد و عامل به قرآن قرار می‏ گیرند

کد : 50754 | تاریخ : 09/08/1394

پرتال امام خمینی(س):‌ یادگار امام ،‌مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی، در  31 تیر سال ۱۳۶۹ در جمع دانش ‏آموزان شرکت‏ کننده در مرحلۀ نهایی هشتمین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن سراسر کشور سخنانی در باره اهمیت توجه به قرآن کریم ایراد کردند که در آستانه برگزاری همایش بین المللی قرآن در سیره نظری و عملی امام خمینی(س) بخشهایی از این سخنان از نظر می گذرد:‌ 

همۀ شما می‏ دانید که امروز قرآن مورد کینه و بغض استکبار است؛ زیرا استکبار به خوبی فهمیده است که قرآن، این کتاب الهی ما، چنان غنی است که اگر به آن عمل شود مسلماً افراد ظالم و جائر و زورگو از صحنۀ زندگی مسلمانان محو می ‏شوند و به جای آنان افراد متدین و متعهد و عامل به قرآن قرار می‏ گیرند. بعد از رحلت حضرت رسول اکرم(ص) از قرآن سوءاستفاده‏ های زیادی شده است و حکومت های بی‏ اعتقاد برای اهداف خود به قسمتی از قرآن تمسک می‏ جستند و بقیه آن را که به ضررشان بود، کنار می‏ گذاشتند. بعد از رحلت حضرت رسول اکرم(ص) زاویه ‏ای که بین حق و باطل ایجاد شد و امتداد آن در خطی که تا به امروز کشیده شده است طوری است که آن زاویه امروز به مراتب روشن تر و درجه اختلافش بیشتر است. در زمان بنی‏ امیه[1] و بنی‏ عباس[2] از قرآن علیه قرآن استفاده شد و قدرتهای ظالم و جائر به ظاهر پشتیبان قرآن بودند، ولی در باطن آن را می‏ کوبیدند.

امروز دنیای استکباری در مقابل قرآن ایستاده است. انقلاب شما به امامت امام، قرآن را به‏ عنوان کتاب زندگی به صحنه جهان آورد. استکبار، این دشمن قسم‏ خوردۀ انقلاب و نظام ما، می ‏داند که عمل به قرآن، یعنی حذف تمام قدرتهای پوشالی. اگر ما به دستورات الهی قرآن عمل کنیم و با جان و دل پشتیبان و عامل دستورات قرآن باشیم، مطمئناً پیروزی اسلام ناب محمدی در برابر جهان کفر حتمی است.

مجموعۀ کفر جهانی با هم متحداً جبهۀ جنگ بین قرآن و کفر را گشوده‏ اند. اگر ما در تمام زمینه‏ ها بخواهیم به قرآن عمل کنیم. پایبندی ما به دستورات قرآن زمانی به اثبات می ‏رسد که آرمانهای اسلامی و انقلابی خودمان را در تمامی صحنه‏ های زندگی و عمل فراموش نکنیم. ما امروز شاهد هستیم که به جز ایران اسلامی همۀ حاکمیت های کشورهای مسلمان مقهور قدرتهای استکباری مخصوصاً امریکا هستند؛ زیرا آنها معتقد به دستورات قرآن نیستند. انقلاب ما با رهبری حضرت امام با دست خالی در برابر قدرتها ایستاد و پیروز شد و این چیزی نبود که عملی بشود مگر با هدایت قرآن و تأثیرپذیری که حضرت امام از دستورات قرآن کریم داشتند.

اگر می ‏بینید که در فلسطین مردم با دست خالی در برابر اشغالگران اسرائیلی می ‏ایستند تنها به خاطر این است که مبارزین مسلمان فلسطینی، به خویشتن خویش و قرآن بازگشته‏ اند و می ‏خواهند به اسلام ناب محمدی و راه امام خمینی(س) عمل کنند، پس اینگونه مورد ضرب و شتم قرار می‏ گیرند.

حزب‏ اللّه‏ در لبنان از مظلومترین گروههایی است که مدافع اسلام ناب محمدی است و برای تحقق آن، جانفشانی می‏ کند. ما اگر بخواهیم به اسلام امام خمینی(س) عمل کنیم، باید با همان قدرت ایشان، توی دهن امریکا بزنیم و قدمی عقب ننشینیم؛ چراکه اگر قدمی عقب بگذاریم، تمام خونهای شهدای عزیزمان پایمال می‏ شود. دشمنی ما با امریکا به خاطر حصر اقتصادی نیست. منشأ دشمنی ما خوی تجاوزگری و استکباری سیاست امریکاست.

نظام ما همیشه بر دوش یکایک آحاد ملت فداکارمان استوار بوده و خواهد بود و در برابر تمام سختیها ایستادگی می‏ کند. به همین جهت استکبار نمی‏ تواند دستاوردهای عظـیم انقلاب و نظام اسلامی ما را از بین ببرد. باید با تمام وجود از آرمانهای اسلامی دفاع کنیم و نظام اسلامی خودمان را به‏ عنوان نظام برتر اسلامی معرفی کنیم. هرگونه رکود در مبارزات ما ارزشها و آرمانهای نظام را به مخاطره می ‏اندازد. باید امواج قوی و بزرگ انقلاب اسلامی را در سراسر دنیا به گوش همۀ مسلمانان برسانیم.



[1] )) پس از شهادت حضرت علی‏ بن ابیطالب(ع) به دست یکی از خوارج به نام «ابن ملجم مرادی» ، معاویة‏بن ابی ‏سفیان ادعای خلافت کرد و بدین ترتیب، سلسله بنی امیه تشکیل شد. وی فرزندش یزید را جانشین خود کرد و به پیروی از شاهان، خلافت را در خاندان خود موروثی کرد. خلافت بنی امیه از سال 38 هجری شروع شد و در سال 129 هجری با کشته شدن مروان دوم به پایان رسید.

 [2] )) خلافت امویان با قیام ابومسلم خراسانی (بهزادان، پسر ونداد هرمز) در سال 129 هجری منقرض شد و ابوالعباس (سفاح) به‏ عنوان نخستین خلیفه عباسی به دست ایرانیان در سال 132 به خلافت رسید. خلافت عباسیان تا سال 656 هجری (524 سال) طول کشید و با کشته شدن «المعتصم» به دست هلاکوخان مغول منقرض شد و خلافت تازیان در ایران به پایان رسید.

 

انتهای پیام /*