بیت قدیمی امام راحل(س) میزبان مسابقات قرآنی ورزشکاران استان مرکزی

معاون امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی از برگزاری مسابقات قرآن این استان ویژه هیئت های ورزشی و سمن های فعال حوزه جوانان خبر داد و گفت: بیت قدیمی امام راحل(س) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران میزبان این مسابقات ورزشی می شود

کد : 50767 | تاریخ : 02/05/1393

به گزارش پرتال امام خمینی(س) مرتضی امیدی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه مسابقات قرآن استانی در شهرستان خمین برگزار می شود، افزود: نخستین دوره مسابقات قرآن استانی هیئت‌های ورزشی و سمن‌های فعال حوزه جوانان سوم مرداد در بیت قدیمی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله شهرستانی این مسابقات در 12 شهرستان استان برگزار شد، گفت: از این مرحله در دو بخش آقایان و بانوان 48 نفر برگزیده و به مرحله استانی راه یافتند.

معاون امور جوانان وفرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی با تاکید بر اینکه مسابقات قرآن با حضور هیئت‌های ورزشی و سمن‌های فعال جوانان برگزار می شود، اضافه کرد: مسابقات مذکور در دو رشته تلاوت ترتیل و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود.

امیدی ترویج فرهنگ قرآنی بین ورزشکاران، تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن کریم، تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم، ایجاد انس با قرآن کریم، ارج نهادن به فعالیت‌های قرآنی و شناسایی و معرفی استعدادهای برجسته قرآنی جوان و ورزشکار را از اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد.

وی در پایان تصریح کرد: چهار نفر از برگزیدگان مرحله استانی این رقابت‌ها به مرحله کشوری که در مشهد مقدس برگزار می شود، راه خواهند یافت.

انتهای پیام /*