امام خمینی(س) با نامگذاری روز قدس مسلمانان جهان را متحد کرد

سردبیر روزنامه انصاف افغانستان، با تاکید به اینکه اگر روز قدس نبود، فلسطین و قدس فراموش می شدند، نامگذاری روز قدس به ابتکار امام خمینی(س) را شاهکاری توصیف کرد که جهان اسلام را به سوی اتحاد هدایت کرد و مبارزه ملت ملظلوم فلسطین را هدفمند ساخت.

کد : 50779 | تاریخ : 02/05/1393

به گزارش پرتال امام خمین(س) سید فاضل محجوب سردبیر روزنامه انصاف افغانستان در مقاله ای با تشریح تاریخ مظلومیت مردم فلسطین ، نوشت: در طول سالهای بی تفاوتی سران عرب نسبت به قدس شریف و آرمان های ملت فلسطین، عرصه بر فلسطینی ها تنگ تر شده و صهیونیست ها نیز با طرح و نقشه های جدید، خواب های پریشانی برای تغییر جغرافیای مسجد الاقصی می دیدند.
وی افزود: از حفر کانال در زیر ساختمان مسجد الاقصی گرفته تا شهرک سازی های بی رویه در مناطق فلسطینی نشین همه و همه در راستای دو هدف بزرگِ اخراجِ فلسطینی ها و محو کامل آثار اسلامی به دست صهیونیست ها، اجرا و عملی می گردد.
محجوب نوشت: با کنار کشیدن دولت های عربی از موضوع قدس شریف و مسئله فلسطین، صهیونیست ها با خاطریِ جمع و خیالی آسوده به شکنجه و کشتار و اخراج ملت مظلوم فلسطین مشغول شدند.
وی افزود: روند آزار و فشار مردم فلسطین همچنان سیر سعودی خودش را طی می کرد تا آنکه انقلاب شکوهمند و اعجاز گونه ملت نجیب ایران به رهبری پیامبر گونه امام خمینی(س) به پیروزی رسید.
سردبیر روزنامه انصاف نوشت: پیروزی این انقلاب اسلامی و مقدس، نور امیدی بود که در دل های مشتاق تمامی مستضعفان جهان، تابیدن گرفت.
وی افزود: حضرت امام از همان آغازین روزهای پیروزی بر استکبار امریکا و غرب، دفاع از مستضعفان به خصوص مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف را به عنوان یکی از اصول مهم و برگشت ناپذیر نظام جمهوری اسلامی ایران نهادینه کردند و در همین راستا روزی را به نام ˈروز جهانی قدسˈ و دفاع از فلسطین و ملت آن نام گذاری فرمودند.
محجوب نوشت: شعار و اندیشه دفاع از مستضعفان و محرومان جهان، ابدا برای نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران، کم هزینه نبود، اهداف بلند، مقدس و انسانی حضرت امام خمینی(س) همچنانکه باعث جلب و جذب بسیاری از اندیشه ها و انسان های آزاده و ارزشمند شده بود، از جهتِ دیگر، موجبات عصبانیت و نگرانی شدید دشمنان حریت و آزادی را نیز فراهم کرده بود.
این روزنامه نگار افغان خاطر نشان کرد: ابتکار بی نظیر حضرت امام خمینی(س) در نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ˈروز جهانی قدسˈ دشمنان اسلام و قدس شریف را شوکه و غافلگیر کرد.
وی افزود: حضرت امام با این شاهکار، به رژیم صهیونیستی و حامیان امریکایی و غربی آن به خوبی روشن ساخت که پس از این نه قدس و فلسطین که هیچ مظلوم و محرومی در جغرافیای زمین، تنها نخواهند ماند.
محجوب تصریح کرد: پس از نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان ˈروز قدسˈ و دفاع از مردم فلسطین، مسلمانان جهان نیز با تأسی از رهبر و امام و مرجع بزرگوار دینی حضرت امام راحل(س) همه ساله از این روز، در اقصی نقاط جهان تجلیل و تکریم می کنند.

منبع: جماران

انتهای پیام /*