ثبات شخصیت امام(س) موجب پیروزی انقلاب شد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ثبات شخصیت مستحکم امام راحل موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد و بی تردید هنگامی که دچار ثبات و استحکام در رفتار و عملکرد باشیم، حیات ما طیبه است و زمان از دست دادن این ثبات، پدیده های خبیثه شکل گرفته و تمام شئون زندگی آدمی تحت تاثیر آن قرار می گیرد.

کد : 50799 | تاریخ : 13/05/1393

به گزارش پرتال امام خمینی(س)، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، یکشنبه شب در همایش خط امام در حرم رضوی اظهار کرد: امام خمینی(س) در تمام دوران زندگی خویش از جمله در دوران تحصیل و در روزهایی که در پاریس به سر می‌بردند، در دوران تدریس، ایام مبارزه با طاغوت، دوران نجف، در صلح و در جنگ دارای شخصیتی با باثبات، معتقد و استوار بودند، همچنین شخصیت رهبر معظم انقلاب نیز در همه حوزه ها به ویژه در تنگناهای سیاسی و اقتصادی هیچ گاه تغییر نکرده و این امر ناشی از ثبات در ایمان است.

وی ادامه داد: وصیت نامه امام به ما نشان می‌دهد که گفتمان انقلاب ما بر مبنای اصل نفس مطمئنه و مبتنی‌بر عقیده و ایمان است و همه ما می‌دانیم که ثبات شخصیتی و مستحکم امام موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی تاکید کرد: امروز بیش از گذشته ضرورت دارد تا سلاح دانش و علم با ترک گناه و معصیت در مسیر توسعه علم و معرفت به منظور دستیابی به حیات طیبه مورد عنایت ویژه قرار گیرد و این امر را نیز باید مورد توجه قرار داد که اگر ایمان استحکام یافت فضائل اخلاقی نیز تجلی پیدا می‌کند.

امام راحل و رهبری در شخصیت خویش ثبات داشتند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امام راحل و رهبری در شخصیت خویش ثبات داشتند، گفت: هنگامی که دچار ثبات و استحکام در رفتار و عملکرد خود باشیم حیات ما طیبه است و زمان از دست دادن این ثبات، پدیده‌های خبیثه شکل گرفته و تمام شئون زندگی آدمی تحت تاثیر آن قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم شجره طیبه و خبیثه را توصیف کرده، افزود: نخستین ویژگی شجره طیبه؛ با ثبات بودن ریشه و مستحکم بودن اصل آن است و در واقع همه پدیده‌هایی که مخلوق خداوند هستند، طیبه است همچنین ایمان و عقیده در پرتو دانش و علم  با تکیه بر عبودیت ویژگی دوم شجره طیبه است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در قرآن کریم برخی پدیده‌ها، طیبه و برخی خبیثه نام گذاری شده و از این جهت به برخی از پدیده‌ها طیبه گفته می‌شود که این مقوله در جایگاه والاتر و بهتری قرار دارد.  

برترین معنی و مفهوم کلمه طیبه "انسان مقاوم" است

حجت الاسلام ابوترابی فرد عنوان کرد: برترین معنی و مفهوم کلمه طیبه، انسان مقاوم است و بی تردید چنین فردی دارای نسل طیبه بوده و جایگاه طیبه زیبنده اراده های مستحکم و شخصیت های با ثبات است.

وی یادآور شد: امام راحل فردی طیبه و تمام دوران زندگی ایشان نیز حیات طیبه بود و از سویی دیگر مقام معظم رهبری هم در تمام دوران‌ زندگی و در مواجه با فراز و نشیب‌ها و تنگناها باثبات بودند و این امر ریشه در اراده و ایمان آنان دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگرچه تغییر و تحول را قبول داریم اما بی ثباتی، تزلزل و رنگ‌باختگی در جامعه ما قابل قبول نیست و در این راستا همه افراد به ویژه دانشجویان باید در جهت ثبات و استحکام شخصیتی خویش گام بردارند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اعلام اینکه دانشجویان باید تأکید بر خود داشته باشند، اظهار کرد: رزمندگان دفاع مقدس نیز مظهر ثبات بودند و این ثبات را می توان در وصیت نامه های آنان مشاهده کرد، رزمندگان ثابت‌قدم و مستحکم به میدان جنگ رفتند و از این آب و خاک جانانه دفاع کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امام علی(ع) نیز در تمام عمر خود همان امام علی(ع) بود و ریشه و علت این ثبات همان تقوا و ایمان است بنابراین باید در نظر داشت که این دو مولفه در ثبات شخصیت آدمی نقش دارد.

لزوم تداوم خط نورانی ولایت فقیه

رئیس سازمان بسیج دانشجویی هم سخنران دیگر این همایش بود که در سخنانی با اشاره به اینکه اندیشه‌های امام راحل در تداوم انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته است، گفت: امام راحل آغازگر جنگ نرم است و خط امام نیز به معنای تداوم خط نورانی ولایت فقیه است.

ودود حیدری اظهار کرد: بسیج دانشجویی ربع قرن است که با دستور بنیانگذار انقلاب اسلامی تشکیل شده و در این میان توجه به اندیشه‌های امام راحل در تداوم انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته است.  

رئیس سازمان بسیج دانشجویی بیان کرد: امام راحل با ایثار و فداکاری، ادبیات متفاوتی را ارائه دادند و ایشان نزاع و درگیری فرهنگی را پیش‌بینی ‌کرده بودند و امروز نیز مطالبه مقام معظم رهبری در دهه پیشرفت و عدالت تداوم خط نورانی ولایت فقیه است.

حیدری با اعلام اینکه امام راحل بسیج دانشجوی را چهار یا پنج ماه بعد از جنگ تحمیلی تاسیس کردند، گفت: امروز نیز با توجه به اینکه امام راحل آغازگر جنگ نرم بود توقع از بسیج دانشجویی حضور در جنگ نرم است.

وی تاکید کرد: امروز باید به مبنای اندیشه امام راحل و مقام معظم رهبری در مسیر تداوم خط نورانی ولایت فقیه تکیه کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام /*