تاریخچه ساخت و شکل گیری حرم امام خمینی(س) در یک مستند

مستند «گنبد» ساخته حمید مجتهدی با موضوع شکل گیری حرم امام خمینی(س)، تاریخچه شکل گیری و توسعه حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی از شبکه مستند پخش می شود.

کد : 50804 | تاریخ : 14/05/1393

به گزارش پرتال امام خمینی به نقل از مهر در «گنبد» با تصویربرداری هوایی و زمینی، عظمت بنا و جنبه‌های مختلف آن به تصویر کشیده شده است. این مستند به سفارش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در موسسه «توسعه تصویر شهر» مقابل دوربین رفته و بخشی از آن به ثبت و ضبط فعالیت‌های انجام شده در طرح توسعه حرم اختصاص دارد.

گسترش حرم امام بر اساس طرح پیشنهادی شاه کرمی‌، طراح و مشاور پروژه و با حضور محمدرضا کریمی‌ و علیرضا کاظمی‌ شکل اجرایی به خود گرفت و ویژگی مهم آن، معماری کاملا ایرانی آن است. ساخت گنبد عظیمی‌ با دهانه‌ای حدودا چهل متری نیز از دیگر ویژگی‌های این طرح است.

در ساخت این مستند تلاش شده است طی گفتگو با انصاری مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) و نیز حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی نوه گرامی‌ امام به عنوان افراد مطلع از جزئیات انتخاب این محل و شکل گیری حرم امام، اطلاعات قابل اعتنایی به مخاطب ارائه شود و برای تکمیل این بخش، تصاویر آرشیوی مختلفی نیزاز آن زمان با همکاری محسن شمس تهیه شده تا این مستند بتواند گویای همه جزئیات با محور حرم امام(س) باشد.

در «گنبد» مراحل مختلف ساخت سازه گنبد، نصب پایه‌ها، نصب ستون‌ها و ... تصویر شده است و تصاویر بخش‌های مربوط به نازک‌کاری و دیگر امور ساخت و توسعه حرم نیز ثبت شده است.

«گنبد» سه شنبه 14 مرداد ساعت 18 و در قالب « فانوس» از شبکه مستند پخش می‌شود.

انتهای پیام /*