پیش ورودی حرم مطهر امام خمینی(س) به زودی به بهره برداری می رسد

به گفته یکی از اعضای شورای شهر تهران، پیشرفت عملیات ساخت پیش ورودی حرم مطهر امام خمینی(س) به مرز 95 درصد رسیده و این پروژه به زودی تحویل آستان حرم مطهر امام راحل می شود.

کد : 50811 | تاریخ : 15/05/1393

به گزارش پرتال امام خمینی(س) شهرداری تهران به منظور تامین فضای مناسب برای برگزاری مراسم در مناسبت های مختلف به خصوص در ایام ارتحال امام خمینی(س) اقدام به ساخت ساختمان و پیش ورودی حرم مطهر در 4 بلوک کرد که هم اکنون به گفته مسوولان طرح عملیات اجرایی آن به مراحل نهایی خود رسیده و طی یک ماه آینده آماده تحویل به آستان حرم مطهر می شود.
در حال حاضر این پروژه وارد مراحل نهایی نازک کاری و راه اندازی تاسیسات شده و پیشرفت عملیات احداث آن از مرز 95 درصد فراتر رفته است. به این ترتیب مهمترین اقدامات باقی مانده در بلوک های 4 گانه پیش ورودی حرم مطهر امام خمینی(س) شامل نصب درها و پنجره ها، نقاشی دیواره ها، نصب شیشه و راه اندازی نهایی تاسیسات است که اجرای آنها طبق زمان بندی ادامه دارد. علاوه بر این سازه ورودی این پروژه در مرحله سنگ کاری کف و رنگ آمیزی سقف قرار دارد و سنگ کاری محوطه پیرامونی مجموعه نیز با سرعت مناسبی در حال اجراست.
پیش از این مازیار حسینی، معاون فنی عمرانی شهردار تهران از افتتاح ساختمان پیش ورودی حرم مطهر حضرت امام خمینی(س) تا پایان تابستان سال جاری خبر داده بود. 
وی با تاکید بر اینکه همکاران من در ساخت این پروژه با دل و جان و عشق به امام راحل(س) فعالیت کردند، گفت: ساختمان پیش ورودی حرم مطهر حضرت امام خمینی(س) به گونه‌ای طراحی شده که در شان امام راحل باشد.
 احمد دنیامالی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز در بازدید از این پروژه اظهارداشت: طراحی چنین بنایی برای مراسم ویژه سالروز ارتحال امام خمینی(س) که حرم مطهر میزبان جمعیت قابل توجه میهمانان خارجی است، یک نیاز ضروری بود که در سال های گذشته نیز احساس می شد.
دنیامالی ابراز امیدواری کرد با اتمام این پروژه، فضای مناسبی برای پذیرایی از میهمانان خارجی در حرم امام خمینی(س) فراهم شود.
گفتنی است، احداث محوطه پیش‌ورودی در ضلع‌جنوبی شبستان حرم‌مطهر امام‌خمینی(س) رفت و آمد مقامات به این مکان زیارتی را تسهیل‌می‌سازد. عملیات نازک‌کاری این پروژه، برگرفته‌ از معماری‌سنتی اسلامی‌است و با در نظر گرفتن ریزه کاری های لازم در زیربنایی به وسعت 17 هزار مترمربع در 3 طبقه زیرهمکف، همکف و اول در حال انجام است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام /*