درسی از امام خمینی(س)/ ماهیت صهیونیست ها

ما حساب جامعه یهود را از حساب «صهیونیزم» و صهیونیست ها جدا مى دانیم. آنها جزء اهل مذهب اصلا نیستند. تعالیم حضرت موسى- سلام اللَّه علیه- که تعلیمات الهى بوده است، و در قرآن بیشتر از همه انبیا ذکر حضرت موسى شده است، و تاریخ حضرت موسى در قرآن گفته شده است، یک تعلیمات ارزنده‏ اى است.

کد : 50816 | تاریخ : 18/05/1393

آن چه از جور و جنایت و رفتار سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی نسبت به مردم مظلوم و بی دفاع فلسطینی ظرف یک ماهه اخیر در غزه شاهد آن بوده و هستیم، با هیچ معیار و مقیاس انسانی قابل توجیه و پذیرش نیست و هیچ وجدان سالم و دست کاری نشده ای بر آن صحه نمی گذارد. اما از آن رو که معیارها دگرگون شده و ارزش های حتی اولیه انسانی در قاموس دنیای مسخ شده حکومتی استکباری و پیروان و همپالگی های آنها و بدتر از آن عروسک های خیمه شب بازی به اسم مجامع ذیربط بین المللی نظیر سازمان ملل و شورای به اصطلاح امنیت وابسته به آن تعریفی جز تآمین خواست و حرکت بر مسیر اهداف زورگویان ندارد، این دد منشی به وقوع می پیوندد و متأسفانه در سکوت تأیید آمیز بعضی از حکام کشورهای اسلامی، این همه جور و جنایت صورت می پذیرد. و این همه البته بر دست صهیونیست ها که تمثیل خوی و خصلت درنده خوئی و تجسم حالت وحشیگری دنیای استکباری هستند، صورت می پذیرد و از آن جا که ممکن است به پندار بعضی رسوخ کند که عامل این جنایات پیروان پیامبر بزرگ الهی حضرت موسی(ع)، یعنی یهودیان هستند در بیانی درس آموز از حضرت امام خمینی(س) در 35 سال قبل که بیانگر ماهیت صهیونیست ها و تفکیک آن ها از جامعه یهود است، به این شائبه احتمالی پاسخ داده می شود:

«ما حساب جامعه یهود را از حساب «صهیونیزم» و صهیونیست ها جدا مى دانیم. آنها جزء اهل مذهب اصلا نیستند. تعالیم حضرت موسى- سلام اللَّه علیه- که تعلیمات الهى بوده است، و در قرآن بیشتر از همه انبیا ذکر حضرت موسى شده است، و تاریخ حضرت موسى در قرآن گفته شده است، یک تعلیمات ارزنده‏ اى است. و ترتیبى که حضرت موسى رفتار کرده است با فرعون، یک شبان بوده است با یک عالَم قدرت و اراده، و این بر ضد قدرت بزرگ فرعون قیام کرد، و فرعون را از بین برد. [تکیه بر] قدرت الهى و توجه به مصالح مستضعفین در قبال مستکبرین که اولش فرعون بود، قیام بر ضد مستکبرین، طریقه حضرت موسى- سلام اللَّه علیه- بوده و درست این معنى بر خلاف آن [طرحى‏] است که این طایفه صهیونیستها دارند. اینها اتصال به مستکبرین پیدا کردند. جاسوس آنها هستند؛ نوکر آنها هستند؛ و بر ضد مستضعفین عمل مى‏ کنند. عکس تعلیمات حضرت موسى که از همین مردم عادى- مثل سایر انبیا- از همین مردم عادى بازار و کوچه و اینها، اشخاص را برداشت و بر ضد فرعون و قدرت فرعونى قیام کرد. از مستضعفین حمله شد به مستکبرین که آنها را از استکبارشان پایین بکشد؛ بر خلاف طریقه این صهیونیستها، که اینها با مستکبرین مربوط هستند و بر ضد مستضعفین عمل مى ‏کنند!
این مقدار از یهودیهایى که بازى خوردند و از اقشار عالم جمع شدند آنجا، شاید آنها الآن پشیمان باشند از اینکه- آنکه یهودى است؛ و نمى‏ خواهد غیر تعالیم عالیه موسى را داشته باشد پشیمان باشند از اینکه- رفته‏ اند آنجا، براى اینکه کسى که برود و ببیند اینها چه برنامه دارند و چه جور بیخود آدم کشى مى‏ کنند و چه جور اتصال به امریکا و دیگر [قدرتها] دارند، این نمى ‏تواند تحمل کند که یک طایفه‏ اى به اسم اینکه ما از جامعه یهود هستیم بر ضد تعالیم حضرت موسى عمل بکنند. ما مى‏ دانیم که حساب جامعه یهود غیر حساب جامعه آنهاست. و ما با آنها مخالف هستیم. و مخالفتمان براى این است که آنها با همه ادیان مخالف هستند. آنها یهودى نیستند. آنها یک مردم سیاسى هستند که به اسم یهودى یک کارهایى را مى‏ کنند. و یهودیها هم از آنها متنفر هستند؛ و همه انسانها از آنها باید متنفر باشند.» (صحیفه امام، ج‏7، ص: 289 و 290)

منبع: جماران

انتهای پیام /*